Cronut: inovativno pecivo, milionski biznis

0

Ovo ukusno kalorično čudovište  pola je američka krofna (donut), a pola kroasan. Kreirao ga je, logično, Francuz koji živi i radi u Americi, poslastičar Dominique Ansel. A za kratko vreme poslastica je postala toliko popularna da se razvilo čak i prateće crno tržište.

Priprema deluje sasvim jednostavno : kroasan testo oblikovano kao američka krofna prži se u ulju koštica grožđa, a zatim šećeri, filuje i glazira. I zbog ove se poslastice već godinama unazad čekaju dugački redovi ispred sada već slavne pekare u njujorškoj četvrti Soho koja služi originalne kronate.

U decembru 2013. godine magazine Time proglasio je cronut jednim od 25 najboljih izuma godine, a njegova popularnost te godine preplavila je društvene mreže (bio je jedan od najtvitovanijih pojmova) i razvila čak i cronut crno tržište. Naime, ljudi su čekali u redovima, kupovali kronate za $5, a zatim ih nestrpljivim znatiželjnicima preprodavali za čitavih  $100.

Svakog meseca u ponudi je samo jedan cronut ukus, pa je tako ovog avgusta aktuelan bio Black Cherry Valrhona Milk Chocolate, dok se za septembar sprema Pear Honey Cream Cheese. Na internetu ćete naći i uputstvo kako da se dočepate svog primerka cronut-a , pa eto još jedne neodoljive stavke za vašu “to do in NY” listu.

 

 

 

 

 

Share.

Comments are closed.