Doris Urbančič Windisch, direktorka Zavoda za turizam Maribor–Pohorje

0

Prelepi Maribor smešten u naručju šuma zelenog Pohorja je oduvek bio popularna destinacija među turistima čitavog regiona, ali se čini da ovo mesto iz godine u godinu priprema i nudi sve više. S tim u vezi napravili smo intervju sa novoizabranom direktorkom Zavoda za turizam Maribor, Doris Urbančič Windisch

TU!: S obzirom da ste nedavno postali direktorka Turističkog Saveza Maribor–Pohorje, u kakvom je stanju bila organizacija pre vas i šta je bio vaš prvi korak?

DUW: Moja prethodnica, gospođa Janja Viher se nažalost, razbolela tako da je od novembra 2016. Zavod vodila vršiteljka dužnosti Simona Pinterič. Zato u tom periodu nisu rađene neke određene strateške promene, a ja sam na dužnost stupila maja ove godine i trebalo je za četrnaest dana spremiti plan za 2017. godinu. Ja sam timski tip, tako da smo odmah sazvali kolegijum i dogovorili se da napravimo plan u koji će svi zaposleni biti uključeni i u kome će svako raditi svoj deo posla. Tako da, prva stvar kojom sam počela da se bavim je bio kadar, jer većina kolega radi ovde više od dvadeset godina. Sa druge strane, ja sam bila zaposlena na drugačijim poslovima; u hotelijerstvu, marketingu, oglašavanju i produkciji i kada je reč o Mariboru želim da konsultujem ljude iz sadašnjeg okruženja. S tim u vezi, pre nego što donesemo plan rada za 2018. godinu napravićemo sastanke sa svim relevantnim faktorima u turizmu Maribora (hoteli, restorani i drugi ugostitelji) kako bi ih sve uključili u promociju naših vrednosti. Maribor i Pohorje se u okviru strategije koju je napravila STO (Slovenačka turistička organizacija) nalazi u alpskoj regiji, tako da imamo pet zajedničkih turističkih proizvoda (sportski, kulturni turizam, MICE, city break i gastronomiju). Zato planiramo da promovišemo sve ovo zajedno sa čitavom regijom što će po meni dati bolje rezultate.

TU! Šta je to što Maribor ima da ponudi turistima?

DUW: Maribor je mesto koje ima nepregledna polja vinograda na obodu grada, na drugoj strani ga nadvisuje Pohorje, a između protiče reka Drava. Naš najpoznatiji brend ovde je verovatno „Stara trta“ koja je, u stvari, ne samo stara već i najstarija loza na svetu, pa je treba tako i promovisati. Takođe, ona se nalazi na Lentu, koji je prelepa lokacija na kojoj se od sredine maja do sredine jula već treći put održao Drava festival. Pored toga počeli smo da sarađujemo sa Koroškom u okviru Ptujske regije, a veoma brzo bi trebalo da se u tu saradnju uključi i Austrija. Tu je i naše prekrasno Pohorje koje naročito vole srpski gosti, posebno oni koji su ljubav prema skijanju u Sloveniji, razvili još u bivšoj državi. Međutim poslednje tri godine na njemu se naglo razvija letnji turizam jer je Pohorje idealno kako za hajking tako i biciklizam, naročito downhill. Pored toga, na Pohorju, ali i u Mariboru ima puno kapaciteta za sportske delatnosti, pa smo privlačni za sve vrste sportskih priprema. Skijanje, hokej, fudbal, tenis, košarka, rukomet, plivanje, džudo, samo su neki od sportova za koje ovde imamo izuzetne uslove, a pored toga grad Maribor je krajem avgusta ugostio komisiju pod nazivom „Maribor evropski grad sporta 2018“ kada smo prvi put uspeli da povežemo sve sportske institucije (sportski objekti, Sportski savez grada Maribora i Gradski ured za sport) sa kompanijom Marprom, Zavodom za turizam Maribor i mesnim predsedništvom grada Maribora. Takođe, da napomenem da je jedan od naših novijih proizvoda grad Maribor kao city break destinacija gde ćemo se truditi da ne bude u okviru klasične ponude koja podrazumeva razgledanje grada i njegovih znamenitosti već i posetu mnogobrojnim festivalima, koncertima, uličnim događajima i manifestacijama koji se održavaju tokom čitave godine. U sve to ćemo uključiti i institucije kulture jer je upravo kultura strateški gledano jedan od aspekata kojima ćemo posvetiti posebnu pažnju u narednim godinama. Još jedan veliki potencijal na kome treba raditi predstavljaju vinske ceste kojih ima stvarno dosta u okruženju. Zato se treba povezati i definisati saradnju sa vinarima, a onda napraviti različite pakete koji će čekati na ljubitelje vina u našim turističkim info centrima.

TU!: Kakva je veza između Maribora i Pohorja i da li ove dve destinacije nastupaju zajedno na tržištu kao jedan turistički proizvod?

DUW: Osim Zavoda za turizam Maribor, na turizmu ovde radi i preduzeće Marprom koje ima sportske objekte, pa je neophodno i sa njima dogovoriti kako ćemo nastupiti u promociji. Jedno je sigurno, mi ćemo uvek nastupati zajedno sa Pohorjem, jer smatram da je Maribor premali da u tu tržišnu utakmicu uđe sam. Takođe, mislim da opština Maribor treba da investira u turističke sadržaje na Pohorju jer će to dodatno obogatiti našu ponudu. Osim toga u budućnosti želimo da u našu ponudu uključimo sve 22 opštine sa ciljem da gosti kod nas počnu da ostaju više od dosadašnjeg proseka koji iznosi dva dana.

TU!: Da li je, po vama, geostrateški položaj regije Maribor–Pohorje prednost ili mana destinacije?

DUW: Mi ovde smatramao da nismo nimalo skrajnuti bez obzira na to što se nalazimo na rubu Slovenije, čak sa punim pravom možemo da govorimo o Mariboru koji se nalazi u centru Evrope, jer smo smešteni na raskršću glavnih puteva. I pored toga, smatram da u okviru Slovenije još nismo uspeli da istaknemo da imamo nešto što drugi nemaju, pa moramo da sarađujemo sa drugima. Naročito želimo da se dogovorima sa Ljubljanom, ali i sa susednim državama, EU i sa drugim evropskim gradovima. Naime, već sledeće godine je sto godina otkako je Rudolf Majster svojim aktivnostima presudno uticao na događaje koji su odredili teritorijalni status grada Maribora, pa sam ja već pisala splitskim zvaničnicima, a trebalo bi da se u tu zajedničku proslavu uključi i Srbija jer bi nam se jako dopala saradnja sa Novim Sadom sa kojim smo od 2015. godine u partnerskom odnosu.

TU!: Koji su neiskorišćeni potencijali Maribora i Pohorja i šta su vaši dalji planovi?

DUW: O nekim potencijalima sam već govorila, ali bih sada opet skrenula pažnju na „Staru trtu“ i to da je neophodno da ona dobije muzej koji bi bio pripojenveć postojećoj „Hiši“ (kući) posvećenoj ovoj znamenitosti Maribora. Druga stvar je zajednički nastup Maribora i Pohorja koji bi uz podršku Ureda za kulturu i sport trebalo da dobije strategiju za iduću godinu jer bi trebalo među srpskim i drugim turistima ispromovisati ovu destinaciju ne samo kao zimsku već i kao mesto za odmor i zabavu i tokom leta. I na kraju, mislim da je izuzetno važno da stalno radimo na našim internet prezentacijama i digitalnom marketingu što će nam omogućiti da ljudi dobiju najbolje informacije o svemu ovome što planiramo da im ponudimo. Naša država, a posebno grad Maribor su lepi i izuzetno sigurni za turiste što se nažalost danas ne može reći za druge evropske države i gradove. Imamo sve na malom mestu, nalazimo se u srcu Evrope, a poznati smo po osmehu i gostoljubivosti. Zato dozvolite da vas pozovem u Maribor i Sloveniju. Dobro nam došli!

Tekst: Petar Vušurović

Share.

Comments are closed.