Državna sekretarka u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija, Lukrecija Đeri

0

O nedovoljno promovisanim vidovima turizma i turističkim potencijalima Srbije razgovarali smo sa Lukrecijom Đeri državnom sekretarkom za turizam u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija.

TU!: Na ovoj funkciji ste od maja ove godine. Šta ćete potencirati kao najbolji srpski proizvod?

LĐ: Najveći turistički potencijal imaju posete velikim gradskim centrima poput Beograda, Novog Sada i Niša, razvoj banjskog, ruralnog, kulturnog, nautičkog i planinskog turizma, kao i poslovna putovanja i događaji poput Guče, EXIT-a,  BEER FEST-a,  NOMUS-a,  BEMUS-a  i sličnih manifestacija. Posebnu pažnju treba usmeriti ka razvoju tematskih kulturno – turističkih ruta, vinskih i gastronomskih tura. Jedan od najboljih turističkih proizvoda je svakako integrativni turistički proizvod, pri čijem kreiranju akcenat treba staviti na način života i nematerijalno kulturno nasleđe naše zemlje, čime se povećava konkurentnost i prepoznatljivost Srbije kao turističke destinacije na svetskom turističkom tržištu.

TU!:Koju oblast turizma vidite kao najperspektivniju za Srbiju?

LĐ:Promena turističkih trendova i sve veći interes turista za aktivnim odmorom, podstakli su razvoj „adrenalinskog turizma“ i raznovrsne prateće programe povezane sa ekstremnim sportovima. U ponudi ove vrste specijalnih interesa izdvajaju se: vožnja kanuom i kajakom, proučavanje kanjona, proučavanje pećina, planinski biciklizam, slobodno penjanje, rafting, paraglajding…

Takođe, sve veću pažnju turista privlače  interaktivni događaji koji oživljavaju određeni istorijski period predstavljanjem mitova i legendi. Konkretno, u pitanju su priče proistekle iz postojećih manifestacija, s puno ljudi, kostima i  gastronomskom ponudom karakterističnom za određenu epohu.

Zahvaljujući velikom broju izvora mineralnih, termalnih i termomineralnih voda (360), lekovitih gasova i blata, Srbija bi lako mogla da se se pozicionira kao tražena destinacija zdravstvenog turizma. U okviru zdravstvenog turizma aktuelna je afirmacija autentičnog srpskog velnesa u skladu sa prirodnim ambijentom i nasleđem tradicionalne medicine (korišćenje lokalnih tradicionalnih proizvoda i lekovitog bilja).

TU!:Da li postoji nacionalna Strategija za turizam i koje je mesto turizma u celokupnoj privredi Srbije?

LĐ:Vlada Republike Srbije usvojila je Strategiju razvoja turizma Republike Srbije 2006-2015 iz koje je proizašlo 17 Master planova prioritetnih turističkih destinacija. U ovoj Strategiji date su smernice u kom pravcu treba da se razvija turizam u Srbiji, a definisani su i ključni turistički proizvodi na čijem je uobličavanju i razvoju Ministarstvo intenzivno radilo u prethodnom periodu. Do kraja godine trebalo bi da bude usvojena nova strategija razvoja turizma, za čiju izradu već postoje smernice date u vidu preporuka predstavljene projektom „Podrška sprovođenju nacionalne strategije razvoja turizma u Srbiji“. To je revidirana strategija ažurirana 2012. godine, čiju je izradu finansirala Evropska unija.

TU!: Šta Beogradu fali da stane rame uz rame sa evropskim metropolama?

LĐ: Pre svega, našoj prestonici je potreban veći broj hotela, srednje i visoke kategorije i veće prisustvo hotela u međunarodnim rezervacionim sistemima. Pored toga, neophodno je proširenje kongresnih kapaciteta i atraktivnih prostora za organizovanje seminara i drugih društvenih aktivnosti na kojima učestvuju poslovni ljudi (prijemi, ceremonije otvaranja i zatvaranja i sl), kao i veće učešće specijalizovanih PCO (Professional Congress Organisers) kao organizatora proizvoda, aktivnosti i paketa za poslovni turizam i MICE. Takođe, nedostaje i veći broj niskobudžetnih avio kompanija koje povezuju Beograd sa najvažnijim emitivnim tržištima. Potreban je i intenzivniji razvoj rečne infrastrukture za razvoj proizvoda nautičkog turizma i poboljšanje saradnje između hotelskog sektora, organizatora putovanja i putničkih agencija. Značajno je i adekvatno predstavljanje lokalnih atrakcija u turističke svrhe i promocija postojećih događaja na međunarodnom turističkom tržištu. Neophodno je i više specijalizovanih trgovina sa lokalnim suvenirima i rukotvorinama. Ipak, Beograd je jedna od desetak evropskih metropola koja može da se ponosi svojim turističkim atrakcijama, tim pre što je, kao još uvek nova destinacija, atraktivniji od drugih gradova u regionu. Međutim, velika konkurencija Beogradu su Budimpešta, Beč i Prag.

TU!: Koji još turistički sadržaji u prestonici mogu da pariraju noćnom životu koji privlači strance?

LĐ: Ono što privlači strane turiste u Beograd jesu trendovi savremenih putovanja koji nameću City Break kao novi vid doživljaja za kojim savremeni turista traga, a ujedno i kao najznačajniji i najkomercijalniji turistički proizvod koji se može nuditi u Beogradu kao destinaciji. Glavni motivi dolaska u našu prestonicu su, pored poslovnih razloga (oko 60% turista u Beogradu poslovni ljudi koji dolaze na veliki broj međunarodnih skupova, kongresa i sastanaka), nova stremljenja u kulturi (kulturno-zabavni događaji, različiti festivali, koncertna i filmska dešavanja, manifestacije), sportu i poslovnim mogućnostima. Osim toga, strance u Beogradu interesuju i turističke ambijentalne celine, izleti u okolinu i aktivan odmor u samom gradu što pružaju Ada i Avala. Njihovoj povećanoj poseti značajno doprinose i institucije kao što su fakulteti, visoke škole, udruženja, koje organizuju skupove sa različitim temama i sadržajima.

Share.

Comments are closed.