Hrvatska ima ono što drugi nemaju – najveći procenat izdavanja privatnog smeštaja u EU

0

Poslednja istraživanja pokazuju da će gost danas više platiti za doživljaj u vikendici na 2000 metara nadmorske visine, gde će jesti domaći krompir ispod sača i kupus iz zimnice, pre nego što će uživati u Mišelinovom restoranu sa 5 zvezdica.

Na 4. Nacionalnom Forumu privatnog smeštaja (Forum Obiteljskog Smještaja), održanom početkom februara u Kongresnoj dvorani Zagrebačkog velesajma, između ostalog, donešene su odluke u kom smislu bi trebalo ojačati i pomoći  turističkoj privredi u Hrvatskoj. Zajednički utisak je, da Hrvatska ima ono što puno zemalja nema, a ozbiljno se bave turizmom, a to je razvijeno organizovanje i izdavanje privatnog smeštaja.

Gost foruma je bio prvi čovek Evropskog udruženja privatnog smeštaja, Carlos Villaro Lassen, koji je predstavio svoja istraživanja i rezultate, koji jasno govore da je ovakav vid turizma u domaćinstvima prevazišao i rast koji se očekivao. Ovom rezultatu su svakako doprinele brojne online platforme koje su na svojoj ponudi smeštaja izgradile svoje poslove, ali su takođe podigle na viši nivo kvalitete svojih  ponuda. Da se ovakav trend sve više okreće u korist manjih privatnih smeštajnih kapaciteta, govori činjenica da je u Evropi registrovano 11 miliona kreveta u hotelima, dok ih je u privatnom sektoru preko 20 miliona. Dok su neki gradovi pokušali da negiraju ovakav trend, čak i da ga suzbiju, poput Venecije, Lisabona ili Berlina, Hrvatska se jasno izborila sa ovim trendom, i ne samo to,već je uspešno sve regulisala zakonom. Hrvatski model paušalnog poreza za sve zaposlene u privatnom smeštaju i više od pola miliona registrovanih ležaja navode se kao uspešan znak i zrelost u prihvatanju odluka.

Uspešnost i prepoznatljivost Hrvatska je vrlo ubedljivo pokazala na dodeli nagrada za Najbolje evropske kuće za odmor prošle godine, gde je Hrvatska odnela 4 nagrade, od ukupno 8 kategorija. Nagrade koje su osvojili bile su u kategorijama najoriginalnija kuća, najbolja kuća sa privatnim smeštajem, najbolja wellness kuća i najbolja kuća na obali.

Strast prema putovanjima će, kako procenjuje UNWTO-a sve više rasti, a Hrvatska je ta koja će morati buduće turiste da privuče što originalnijim sadržajima i gostoljubivošću, kao protagonista jedinstvenog autohtonog životnog stila.

Share.

Comments are closed.