Igor Ilievski, generalni direktor vinarije Tikveš

0

Kada je 2003. godine grupacija M6 preuzela Tikveš, najveću vinariju u regionu, geslo „kvalitet ispred kvantiteta”, nikako nije bilo nešto što bi na reveru moglo da nosi većina balkanskih vinara. Uz časne izuzetke, vinarstvo u okruženju se decenijama svodilo na „fabrike“ za proizvodnju vina, čiji je jedini cilj bio napraviti „više“. Međutim, u Tikvešu su očigledno želeli da bude „bolje“. Zbog svega toga su investicije u tehnologiju, opremu i ljude, kao i modernizacija kako samog procesa, tako i promocije vina koje je kompanija Tikveš primenila, ukazale na jedini put kojim se danas može stići do vrhunskog vina. Takođe, ne treba zaboraviti da to mora biti dugotrajno putovanje sa brojnim izazovima i promenama i da se na njemu može opstati samo ako je vinski brod vođen sigurnom rukom. Za TU! magazin smo o tom „penjanju“ vina kompanije Tikveš ka svetskom vrhu razgovarali sa Igorom Ilievskim, generalnim direktorom ove vinarije.

TU!: Koliko je tradicija Tikvešovih vina doprinela pozicioniranju kompanije?
II: Ove godine Vinarija „Tikveš“ proslavlja 130 godina uspešnog rada i naravno da to iskustvo ima značaj, ali za uspeh je potrebno pratiti trendove i konstantno inovirati. Bilo je dosta uspona, nekoliko promašaja, ali naučili smo da bez obzira na sve nema odustajanja od cilja da potrošaču uvek ponudimo najbolju vrednost za novac.

TU!: Tikveš više nije sinonim za masovnu proizvodnju vina, već je akcenat stavljen na vrhunski kvalitet. Kako je napravljen ovaj zaokret u poslovanju kompanije?
II: Uspeh koji smo do sada postigli jeste rezultat kontinuiranog ulaganja u tehnologiju, ljude i brendove. Poslednjih 13 godina od kada je Tikveš u vlasništvu investicione grupe M6, ulagali smo u mnogo segmenata da bi došli do vrhunskih vina, ali i u zaposlene koji predstavljaju glavni pokretački točak kompanije. Te 2003. godine napravljen je veliki zaokret u poslovanju i postavljeni su novi ciljevi koji su nas doveli do toga da u ovom trenutku budemo jedna od vodećih vinarija u regionu i u ovom delu Evrope. Pored ovoga koristimo najbolje svetsko znanje i iskustvo i vrlo smo ponosni na tim enologa i saradnju sa čuvenim francuskim stručnjakom Filipom Kambijem.

TU!: Koliko su novi lokaliteti kao Bela voda, Barovo i Lepovo važni u proizvodnji premium vina?
II: Naravno da su od izuzetnog značaja, jer je reč o lokalitetima sa odličnim uslovima za uzgajanje izuzetno kvalitetnog grožđa koje nam omogućava da proizvodimo vrhunsko vino na koje smo ponosni. Baš ove teroare prepoznao je Filip Kambi kao lokalitete sa najavljenim potencijalom da izraze posebnost podneblja kroz vina koja su u samom svetskom vrhu i već tri berbe zaredom nose visoke, (preko 90 poena), ocene Roberta Parkera.

TU!: Koja tržišta su najznačajnija za kompaniju i gde se sve izvoze vaša vina?
II: Pored tržišta regiona, gde nam je Srbija svakako veoma bitna, vina Tikveša se mogu naći i u još preko dvadesetak zemalja sveta, uglavnom zemljama zapadne Evrope i Skandinavije, a u novije vreme veoma smo ponosni na našu saradnju sa SAD, Kanadom, Velikom Britanijom i Kinom, koja su izuzetno teška tržišta za probijanje, ali ujedno i veoma interesantna sa poslovnog aspekta, svako od njih sa svojim lokalnim specifičnostima.

TU!: Koja vina volite i da li je ta ljubav vezana za određeni region ili sortu?
II: Pored Tikvešovih vina u kojima naravno uživam u svakom trenutku, volim ponekad da uživam i u stilu belih vina srednje i južne Burgundije, na primer Meursault ili vinima doline Loare, na primer neki lepi Sancerre, dok od crvenih vina uživam uz Severnu Ronu ili neku njegovu jako ekstraktivnu ekspresiju iz Australije. Svakako svet vina je toliko raznolik da bukvalno svako dobro vino nudi svoju priču, priču regiona iz kojeg dolazi i jedno lepo uživanje.

Share.

Comments are closed.