Inovacije u turizmu, Zlatibor 2017

0

Protekle nedelje u hotelu „Palisad“ na Zlatiboru održana je konferencija “Inovacije u turizmu – IT Zlatibor 2017″ koja je okupila inostrane i domaće eksperte iz turističke privrede Srbije i zemalja regiona. Zaključak konferencije jeste da Y, Z i Alfa generacije donose nove turističke trendove i, hteli to turistički radnici da priznaju ili ne, turizam danas sve više zavisi od jačine WiFi signala, stručnog kadra i udruženog kreiranja turističkog proizvoda.

Generacija Y i Z odrastaju uz najnoviju tehnologiju i verovatno nikada neće moći zamisliti kako su odrastali i živeli njihovi roditelji, dok svi rođeni nakon 2010. godine spadaju u Alfa generaciju. Svake nedelje širom sveta se rodi oko 2,5 miliona pripadnika te nove generacije. Oni će odrastati uz tablete i pametne telefone u ruci i biće im „prirodno” neku misao prilagoditi internetu u roku od par sekundi.

Prema rečima Bora Bogojevića iz „TR Services Srbija“ nije tajna da oni već sada hotele biraju na osnovu internet podataka i komentara o jačini WiFi signala. Internet mogućnostima treba dodati i osmeh jer kako kaže jedan od najpoznatijih svetskih konsultanata u oblasti turizma i turističkog menadžmenta, prof. Andreas Voegl „Srbija ima velike potencijale za kreiranje raznovrsnih turističkih proizvoda, ali turistički radnici u Srbiji moraju konačno da shvate da je ovo uslužna delatnost“. Andreas ističe da svrha turističkog biznisa ne sme biti profit već zadovoljan korisnik/gost. Srbija je idealna za razvijanje rečnog, planinskog i banjskog turizma, avanturističkih doživljaja, biciklističkih i šetačkih tura, raftinga, kanjoninga, planinarenja, posete pećinama, džip safarija, kao i degustacije nacionalnih specijaliteta i vina. Sa njim se slaže i dr Zvezdan Horvat sa Adižes instituta koji je naglasio da država može i treba da ulaže u obuku ljudi koji se bave ugostiteljstvom i turizmom uopšte, jer je pored poljoprivrede, turizam najveći potencijal koji Srbija ima. Prema njegovim rečima najveći problem turizma u Srbiji je nestručan kadar. O bezbrojnim mogućnostima koje pruža internet, a u smislu ostvarivanja boljih rezultata na tržištu govorili su i predavači sa FON-a, profesorka Marinković i profesor Marković, dok je Msc Nenad Vukašinović istakao važnost kreiranja turističkog proizvoda po principu Marketing Mixa 7P i predstavio načine za privlačenje domaćih i inostranih gostiju.

Zaključak konferencije jeste da Srbija poseduje ozbiljan turistički potencijal, ali da bi se on iskoristio potrebno je konstantno učenje, unapređenje znanja, kao i primena know how (znanja) razvijenih turističkih zemalja koje imaju slične prirodne potencijale za razvoj turizma.

Share.

Comments are closed.