Kako kongresni turizam utiče na međunarodnu reputaciju Srbije?

0

Formiranje povoljne međunarodne reputacije i stvaranje prepoznatljivog i jedinstvenog brenda određene države i destinacije je tema koja se uvek pominje na svim skupovima i događajima iz okvira turizma i hotelijerstva. Ipak, i posle toliko vremena i nebrojeno mnogo sprovedenih istraživanja, još uvek nije pronađena jednostavna formula i recept koji treba primeniti.

Stvaranje brenda zemlje ili destinacije u velikoj meri je složenije od brendiranja nekog proizvoda ili usluge. Da problem bude još komplikovaniji, brendiranje neke zemlje je naročito teško u slučaju kada je destinacija kompromitovana određenim krizama i društvenim aktivnostima koje ostavljaju negativne posledice na turističke tokove. U ovakvim slučajevima, svi pokušaji stvaranja pozitivne slike predstavljaju izazov.

Kao primer, treba navesti Ujedinjene Arapske Emirate ili Katar, destinacije koje su imale negativnu reputaciju i diskutabilan međunarodni ugled, kao zemlje koje su izgradile pozitivan imidž i postale simbol idealnih destinacija za strana ulaganja i investicije. Negativno percipiranje od strane međunarodne zajednice su okrenule u svoju korist, pa su na taj način postavile određene standarde i obrazac koji se u velikoj meri može primenjivati u skoro svim slučajevima.

U slučaju Srbije, gotovo je jasno da kongresni turizam može da bude pozitivna strategija za Beograd i zemlju u globalu kao turističke destinacije. Rezultati studije koje je predstavljena u Portugalu, na godišnjoj konferenciji udruženja ATLAS, Association for Tourism and Leisure Education, pokazuju da slika o Srbiji kao ne baš tako pozitivnoj destinaciji i dalje postoji do neke mere kod turista koji dolaze u našu zemlju po prvi put. Razlog za negativnu predstavu su u najvećoj meri mediji koji su svojim (ne)objektivnim izveštavanjem stvorili takvu sliku.

Na sreću, ovakva stečena percepcija turista postaje prošlost od onog trenutka kada oni zaista posete Srbiju. Dobroj slici i promeni stavova doprinosi i gostoprimljivo i srdačno lokalno stanovništvo, dok su svakako jedni od najznačajnijih faktora svakako gastronomija, prilično prijatna klima i konkurentnost kada su cene u pitanju.

Ovo istraživanje takođe ističe snagu koju kongresna industrija poseduje i nosi sa sobom. Osim poznatih direktnih i indirektnih ekonomskih efekata, kongresni turizam najviše doprinosi poboljšanju međunarodnog ugleda Srbije, i rezultati istraživanja jasno pokazuju aktuelne trendove kada su u pitanju međunarodni poslovni događaji u Srbiji. Beograd je na ICCA, International Congress and Convention Association listi, napredovao sa 120. na 51. poziciju po pitanju broja održanih međunarodnih skupova u periodu od 2008 – 2016. godine, a  Srbija je kao destinacija poboljšala svoju poziciju za sedam mesta, pa je sada na zvaničnom 48. mesto na međunarodnom nivou.

Beograd i Srbija, se pojavljaju se kao jedna nova, interesantna i inspirativna destinacija koja može da odgovori svim zahtevima poslovnih turista, kada je u pitanju organizovanje međunarodnih događaja. Ono što je sada možda i nejneophodnije, treba shvatiti da je kongresna industrija jedan od ključnih faktora za brendiranje naše zemlje, pa bi u tom slučaju i ekonomski i socijalni efekti bili u velikoj meri povoljni.

Share.

Comments are closed.