Kulinarska prognoza za 2018. godinu

0

Hrana i piće stvaraju veze između ljudi, nacija i generacija. Hrana i piće oličavaju kulturu i komunikaciju, vezu između tradicionalnog i modernog. Tendencija menjanja i dopunjavanja aktuelna je uvek, treba pronaći nove, informativne i zabavne činjenice o svemu što ima veze sa hranom i pićem, kuvanjem i uživanjem.

Što se tiče današnjih trendova u restoranima kada su sadržaji na meniju u pitanju, oni polako prestaju da budu samo obične stavke sačinjene od namirnica, već postaju čitave ideje zasnovane na konceptima, što u stvari oslikava težnju potrošača da svoje aktivnosti prilagode filozofijama životnog stila, kao sto su održivost životne sredine i način ishrane.

Organski restorani i hranaMolekularna gastronomija ili cirkus i kultura zabave, polako se povlači sa svetske scene. Možda ne u potpunosti, ali u svojoj modernoj i šašavoj varijaciji neće opstati dugo, moraće da se adaptira vremenu koje dolazi. Na velika vrata stiže trend zdrave hrane, prirodno uzgajane i zasnovane isključivo na prirodnim procesima. Termin “organski” koji je nekad bio novina, sada je mnogo više mejnstrim. Ono što je najvažnije za ugostitelje, organski proizvodi su tu da ostanu, istraživanja pokazuju da je sve veći broj gostiju samosvesniji, konzumiranje  konvencionalnih namirnica postaje stvar prošlosti.

 

Organski restorani i hrana

 

Sigurno najtraženije vrste hrane i namirnica, a sve popularnije kod ugostitelja, su uglavnom proizvodi koji se mogu napraviti kući, ili ne zahtevaju skupu i komplikovanu pripremu. Namirnice kao što su domaća kobasica, domaća zimnica i salate, dimljene i sušene prerađevine, integralna brašna od celih zrna žitarica, sve vrste namirnica koje potiču sa manjih i samoodrživih farmi, trenutni su hit. Takođe su jako popularne i raznovrsne ponude ulične, etnički raznolike, dostupne, autentične i ukusne hrane.

Organski restorani i hrana

Vodeći trend u pripremi hrane je da svaki majstor kulinarstva ima priliku da sastavi svoj meni, koristeći lokalne proizvode i tradiciju kao inspiraciju, a da pri tom hrana ne bude ni glamurozna, ni pretenciozna. Ideja je da bude uravnotežena i zdrava. Trendovi kao što su lokalni izvori hrane, brzi kuvarski koncepti, prirodni sastojci i čistiji meniji, smanjenje otpada, insistiranje na hranljivosti, jednostavnost i povratak osnovama, samo su osnov majstorske ideje transformisanja običnog u izuzetni kulinarski pejzaž.

Osim što su organski restorani sve popularniji, oni su i profitabilniji, dozvoljavaju više kreativnosti, pozitivno utiču na lokalne zajednice i nije ih teško reklamirati. Izgleda da će ovog puta moderno da se čita kao tradicionalno, bar kad je hrana u pitanju.

Share.

Comments are closed.