Kuvanje u prirodi – snimci iz Srbije koji osvajaju svet

0

Među hiljadama kanala sa receptima oni su uspeli da budu posebni. Bez skupocenih kuhinjskih elemenata, specijalno dizajniranog pribora, pomoćnih kuvara, luksuzne opreme, dali su poseban šmek svojim specijalitetima – kuhinju su zamenili prirodom. Magiju stvaraju na različitim lokacijama širom Srbije, bez buke, ljudi i svakodnevice, a način na koji barataju hranom i kamerom čine da proradi čulo ukusa svakog posmatrača sa druge strane kamere. Dobro došli u Almažan Kitchen.

 Iza Jutjub kanala koji broji preko pola miliona pratilaca stoje dvojica Srba, Boban i Aleksandar iz Paraćina, akademski slikar i filolog, i sova Remzi. Svoje prezime Almažan učinili su poznatim i vezali ga za svet hrane nakon što su rešili da u moru jednoličnih emisija ponude nešto novo.

 - Primetili smo ogromnu prazninu za film u kome su sastojci jednostavni, oprema za kuvanje još prostija, a kuhinja uopšte nije ni potrebna da bi se napravilo gastronomsko remek delo. Ako se ono začini čarobnim zen kutkom sa tekućom izvorskom vodom i pucketavom vatrom, iz krajeva gde smo odrastali, došli ste u novi svet kuvarskog relax filma – objašnjava Boban Almažan.

Almazan Kitchen

 Zabava i strast umesto posla

 Za savršene snimke koje stvaraju u početku je bila potrebna tekuća pijaća voda, suvo drveće i udobno mesto za snimanje. Sada su naučili da se snalaze u najrazličitijim vremenskim uslovima, pa imaju iskustva i u spremanju po “debelom” minusu.

- U odabiru mesta ograničava nas želja zvana “gde ćemo danas da uživamo u poslu”. Mi ideje ne dobijamo, nego iz nas kipe tako da, uz pomoć kafe na jutarnjem brifingu, jedva napravimo selekciju od svih ideja koje posle drugi dobijaju od nas – kaže Almažan za TU! magazine.

 Njihova zabava, talenat i rešenost otvorili su im mnoga vrata, pa su bili u mogućnosti da biraju od zarade putem reklama do rada u najelitnijim restoranima. Ipak, rešili su da ostanu dosledni sebi i da svoju strast ne pretvore u posao.

 - Od Jutjuba može da se zaradi odlično, ali smo mi dosledni u tome da ne želimo da filmove skrnavimo poznatim svetskim brendovima, jer nam zarada nije najbitnija. Kvalitet produkcije moramo zato da finansiramo iz drugih izvora prihoda, a nadamo se i porastu donacija na Patreonu. Takođe, u restoranu nećemo raditi nikad. Tu bi prestalo svako opušteno zadovoljstvo, što je glavna poruka svakog našeg filma. I pored toga takve ponude svakodnevno odbijamo od Menhetna preko Dubaija do Japana – navodi Almažan.

Almazan Kitchen

“Svetski” a nastaje u komšiluku

 Ljudi širom sveta prepoznaju njihovu posebnost, dok su im najvernija publika muškarci.

 - Prvi rezultati na početku našeg rada jasno su govorili da nas najviše prati muškarac, Amerikanac, između 18 i 45 godina. To smo shvatili odmah kao našu ciljnu grupu kojoj najviše u životu treba to što mi nudimo: vatru, meso, obrok koji se jede rukama, ali da bismo zadovoljili i žene, ponekad ubacimo, proporcionalno broju ženskih pratilaca, i dezert ili vegetarijansko jelo – dodaje slikar u ulozi kuvara.

Ipak, najviše se iznenade kada čuju da je u pitanju dvojac iz Srbije.

- Šlogiraju se. Ako poveruju da smo Srbi uglavnom misle da snimamo u Kanadi, Skandinavskim zemljama ili čak Turskoj. Nedavno nam je neko napisao: “Teško je poverovati da nešto ovako radikalno i poznato u svetu nastaje u komšiluku”.  Nastavak teksta pročitajte ovde.

Share.

Comments are closed.