Novi brend francuskih restorana “pripremljeno kod nas”

0

Jela u francuskim restoranima od jula imaće oznaku o načinu njegove pripreme odnosno da li su u potpunosti spremljena u kuhinji dotičnog restorana ili ne.

Prošlogodišnji predlog o uvođenju novog brenda u francuskim restoranima “spremljeno u našoj kuhinji” od petka je postao stvarnost u Francuskoj bez obzira na protivljene jednog broja vlasnika ugostiteljskih objekata.

Naime, dekret o stupanju na snagu uvodjenja deklaracije u restoranima “pripremljeno kod nas” objavljen je 7. maja u Francuskoj, prenosi list Figaro.

“Ciljevi uvodjenja deklaracije o načinu pripreme jela u restoranima je odavanje priznanja jelima koja su pripremljena u celini na licu mesta kao i davanje tačne informacije klijentima o poreklu posluženog jela”, objasnila je državna sekretarka za trgovinu, domaću radinost, potrošnju i socijalnu solidarnost, Karol Delž.

Jelo koje nosi takvu oznaku, mora da je u potpunosti pripremljeno na licu mesta i to od svežih proizvoda. Isključena je mogućnost korišćena zamrznutog voća povrća i mesa, kao i polugotivih proizvoda. Jedino je dozvoljena upotreba testa, hleba i sira napravljenih van kuhinje restorana.

Pojedeni ugostitelji smatraju da pripremanje hrane na ovoj način nije dovoljno ekonomski isplativo, jer ljuštenje i seckanje voća i povrća na licu mesta zahteva dosta vremena ili dodatnu radnu snagu.

Osim toga restorani koji su udaljeni od pijaca i prodavnica sa svežim voćem i povrćem, kao zimski centri na primer, nemaju mogućnost da na ovaj način pripremaju hranu i oni će izgubiti oznaku domaća radinost.

Od jula meseca svi ugostiteljski objekti biće u obavezi da taćno deklarišu način pripreme jele, da li je spremljeno na licu mestu ili ne.

Share.

Comments are closed.