Online marketing u ugostiteljstvu

0

Nedavna istraživanja su donela informacije da čak 92% ispitanika smatra da su društvene mreže i “online marketing” veoma važni za njihovo poslovanje u ugostiteljstvu, a više od polovine ugostitelja koji su koristili društvene mreže duže od dve godine poboljšali su svoju prodaju, no problem je u tome što većina njih ne zna pravilno analizirati dobijene podatke i videti da li im je oglašavanje na društvenim mrežama pomoglo.

Društvene mreže i komunikacija

Društvene mreže su mnogo jeftiniji medij od klasičnih (novine, radio, televizija), ali nisu besplatne i zahtevaju ulaganje energije u izgradnju i održavanje. Turisti, a naročito inostrani ih koriste svakodnevno, a zahvaljujući eksploziji mobilnog interneta (velika većina turista dolazi sa pametnim telefonima koji su konstantno spojeni na Internet) klijenti su 24 sata dnevno u mogućnosti koristiti društvene mreže, postavljati pitanja i tražiti nove sadržaje koji će ih zabaviti dok se nalaze na odmoru. Ako su turističke firme prisutne tamo gde su prisutni i potencijalni korisnici, naći će se u pobedničkoj situaciji, a pogotovo ako njihova konkurencija još uvek nije prisutna na društvenim mrežama.

Online marketing u ugostiteljstvu

Koristite društvene mreže za dvosmernu komunikaciju s gostima i posetiocima

Kada želite promovisati svoje proizvode i usluge osnovno je pravilo da poznajete svoje potrošače, tj. svoju ciljnu grupu, i promociju usmeriti tamo gde se oni nalaze. Danas najveći deo korisnika interneta bar jednom u toku dana poseti neku od društvenih mreža, a mnogi na njima utroše i po nekoliko časova dnevno.

Komunikaciju sa fanovima možete jednostavno ostvariti postavljanjem različitih anketa ili nedovršenih izjava ili pak pitanja na aktuelnu temu. Takođe, možete objaviti malo takmičenje za najbolju fotku iz vašeg restorana i za nagradu pobednika nagraditi besplatnom večerom za dvoje.

Vaše specijalne ponude i dnevni jelovnici trebaju biti neizostavan sadržaj na vašem profilu. Svako voli dobiti nešto besplatno. Linkujte na sadržaje sa vaše web stranice te povećajte njenu posećenost. Javno zatražite od vaših fanova da dele vaše objave.
Čak iako ne uspete da dođete do novih gostiju putem društvenih mreža omogućićete vašim stalnim gostima da se osećaju da brinete o njima te ih na ovaj način i zadržati.

Tripadvisor, Facebook, Instagram, Pinterest…

Na popularnim web stranicama s recenzijama, poput TripAdvisora, sadržaj profila koji kreiraju hoteli, restorani, i ostali iz sektora turizma, ima značajan utiecaj na posećenost te na konverziju poseta na web stranicu.

Online marketing u ugostiteljstvu

Online marketing u ugostiteljstvu

Na TripAdvisoru imate priliku ispričati priču o vašem objektu ili o usluzi koju nudite. Pritom, naravno, morate voditi računa da sve što navedete na profilu bude u skladu s ostalim marketinškim materijalima, ali prilagođeno neformalnom, razgovornom tonu TripAdvisora. Jako je važno da „uredite“ svoj profil fotografijama, video materijalom i zanimljivim opisima kako bi privukli što veću „publiku“. Ono što je releventno kod TripAdvisora i što je ujedno njegova najveća prednost je činjenica da ste u direktnom kontaktu s posetiocima, te ste u mogućnosti pratiti svaki „review“ te pravovremeno na njega odgovoriti.

Postoji velik broj društvenih mreža koje turistički brendovi mogu koristiti, ali Facebook je svačiji izbor. Facebook omogućuje brendovima da plasiraju svoju poruku na željenu demografsku skupinu, a to je za svaki brend od velike važnosti kako bi bili sigurni da komunikacija ide pravim ljudima.

Online marketing u ugostiteljstvu

Isto tako, nemojte nikako zaboraviti društvene mreže poput Instagrama i Pinteresta, jer je upravo slika uz video najveći pokretač korisničkog angažmana. Zbog toga vas pitamo – postoji li delatnost osim turističke s toliko potencijala za promovisanje sadržaja kroz odlično složene fotografije? Uz tolike prirodnih lepota, stilski uređenih ugostiteljskih i smeštajnih kapaciteta, te slasno napravljenih jela uz koja idu i šarena pića, mislimo da primat definitivno pripada turizmu i ugostiteljstvu.

Nastup na društvenim mrežama će vam sigurno pomoći da povećate prepoznatljivost svog brenda (ukoliko to činite na pravilan način) i da pokrene priču o vama, ali opet, najvažnija je usluga, jer ona mora da isprati sve ono što vaši slatkorečivi statusi i sjajne fotografije na društvenim mrežama govore o vama.

Photos: Pixabay
Share.

Comments are closed.