Osnova svakog uspešnog hotela je housekeeping

0

Prvi utisak pri ulasku u hotel, i najbitniji svakako, jeste da li je hotel čist i uredan. Na osnovu ovog utiska se gosti najčećšće odlučuju hoće li ostati na prenoćištu, i ništa ne šalje jasniju poruku od besprekorne higijene.

Ovaj sektor u ugostiteljstvu je oduvek bio na margini, i uvek je dobijao malo priznanja. Housekeeping je svakako najveći i najbitniji deo u hotelijerstvu, jer on na direktan način utiče na celokupnu sliku hotela, i deo je iskustva koje će gosti kasnije preneti. Spavaće sobe, na primer, imaju presudan značaj kada su u pitanju iskustva gostiju.

Housekeeping se definiše kao pružanje čistog, udobnog i sigurnog okruženja. Kao i ostali servisi koji se pružaju, u okviru ove definicije mogu se ispunjavati i druge želje i potrebe gostiju, što dovodi do stvaranja novih poslovnih usluga, što je u suštini i jeste ugostiteljstvo. Do neke mere, hosekeeping se preklapa sa sektorom domaćinstva, odnosno čini njegov integralni deo.

U sektoru domaćinstva, ima puno načina koji se mogu preduzeti da se gosti osećaju kao da su kući, pa čak i da se učini nešto više za njih. Servisi poput pranja, hemijskog čišćenja,  pa sve do personalizovanih usluga za goste hotela, samo su deo delatnosti koje su u okviru domaćinstva. Bitni su ti fini i suptilni elementi koje u ovom sektoru hotel može pretvoriti u vrednost, gde će se gosti osećati prijatno, praktično da bude obostrana korist. Na brojne načine, ovaj sektor je nosilac brenda, i održavanje vrhunskih standarda  u pružanju ovih usluga može obezbediti konkurentnu prednost.

Kada je sve ovo ima u vidu, nije teško primetiti i proceniti buduće izazove koji se dešavaju u housekeeping-u. Neophodno je dobro organizovati sektor, a to polazi od stručnog i predanog lidera, koji ima krucijalnu ulogu u upravljanju ljudima. Svakodnevno postavljeni ciljevi se mogu ispuniti i ostvariti, vrlo često uz velike pritiske i poteškoće. Zato je, na nesreću, fluktacija zaposlenih u sektoru hosekeeping vrlo visoka, u zavisnosti od obima posla i od sezone rada.

Housekeeping  je u poslednje vreme pod pritiskom da bude ekološki, pošto je sve veći fokus u ovoj industriji na održivom turizmu. Ovo podrazumeva sve zelene i ekološke načine u očuvanju energije i svih resursa, što je vodeći trend u turizmu i hotelijerstvu uopšte.

Održavanje više nije ograničeno samo na čišćenje i higijenu u u hotelima, hosekeeping je ključan za svakodnevni rad bilo kog ugostiteljskog objekta ili hotela. Ovaj sektor je srž svakog hotela, ukoliko je dobro i efikasno organizovan, i sektor održavanja radi besprekorno, rast hotela, obima posla i dugoročna profitabilnost je zagarantovana.

Share.

Comments are closed.