Šest stvari koje svaki sportista treba da ima u kuhinji

0

Ono si što jedeš – posebno kada je u pitanju sport. Uz pomoć registrovanog nutricionističkog terapeuta Džo Skot-Dalgleiša iz Nutritions for Health, sastavljena je lista sastojaka koji apsolutno moraju da se nađu u kuhinji svakog sportiste.

1. Slatki krompir

“Slatki krompir je fenomenalna hrana za podizanje energije. Ima umeren glikemijski indeks i sadrži veliki broj vitamina i minerala, uključujući gvožđe, vitamin C i E, kojih nema u običnom krompiru. Odličan je izvor skrobnih ugljenih hidrata”, objašnjava Džo. On takođe savetuje da je najbolje veče pre trke pojesti rafinirane ugljene hidrate poput belog pirinča, ali tvrdi i da su integralni pirinač i slatki krompir sa piletinom i povrćem sjajni za oporavak.

2. Ovas

“Zbog niskog GI (Glukoznog indeksa) ovsa, nećete dobiti taj brzi nalet energije, već će se energija sporo oslobađati duže vreme,” objašnjava Džo. Ovas je pun cinka i magnezijuma, kao i vitamina B, koji su neophodni za energiju celog tela. Domaće ovsene pločice sa urmama, koštunjavim i suvim voćem su takođe sjajni za pauzu tokom treninga.

3. Jaja

Jaja su sastavljena od amino kiselina koje grade mišiće, a ujedno su i izvor proteina. Uz ovo, jaja su i sjajan izvor Omega-3 masnoća, za koje je dokazano da umanjuju upalne procese, pa Džo za obrok nakon treninga preporučuje integralni pirinač sa karijem, jajima, ribom i spanaćem.

4. Masna riba

“Losos, sveža tuna, pastrmka i skuša su pune Omega-3 koje pomažu zdravoj kardiovaskularnoj aktivnosti i pomažu u smanjenju infekcija,” kaže Džo. Profesionalci predlažu da se bar dva puta nedeljno jede po jedna porcija ribe, kako bi telo bilo u top formi.

5. Brokoli

“Ovo zeleno povrće je puno nekih lepih stvari, uključujući folnu kiselinu, magnezijum, vitamin B i vitamin K, koji su sjajni za kosti. Brokoli je super i za detoksikaciju”, tvrdi terapeut. Brokoli je veliki izvor gvožđa, kalcijuma, vlakana i vitamina C – ovo povrće bukvalno sadrži sve ono što je neophodno za zdrav obrok.

6. Bobičasto voće

“Bobičasto voće je generalno sjajn antioksidant. Polifenoli koji mogu da se nađu u ovom voću, kao i u zelenom čaju imaju važna svojstva koja pomažu u oporavku i pri zamoru”. Borovnica je dokazano jedno od najboljeg voća. Ona sadrži najveći kapacitet antioksidanata od svog voća i puna je vitamina C, E, A i B, zajedno sa cinkom i gvožđem.

Izvor: www.redbull.com

Share.

Comments are closed.