Svetski trendovi u ugostiteljstvu i Eco-friendly trendovi u hotelijerstvu za 2019.

0

Trendovi pokazuju kako su se ljudi već zasitili velikih restorana, a u modu ulaze manji, udobniji restorani, u kojima je atmosfera prijatnija. Ovaj preokret je možda i očekivan, jer su se gosti okrenuli praktičnijem i intimnijem uživanju u hrani van svog doma, a jednostavnost je nešto što svi možemo očekivati. Nekoliko svetskih trendova koji obeležavaju tekući i formiraju trend za sledeću godinu:

Svetski trendovi u ugostiteljstvu

Dostava je neophodna, gosti kako istraživanja pokazuju, ipak najviše uživaju u hrani koju će pojesti iz svoje fotelje. Trendovi pokazuju da sve više ljudi želi brzu dostavu, i to u kancelarije i hotelske sobe. Pametni telefoni i društvene mreže kreiraju potpuno sasvim novu eru naručivanja hrane.

Organski meni, trend organski uzgajanih namirnica u neprestanom je rastu. Pored toga, u porastu je holistički pristup koji se bavi pitanjem tretiranja životinja, kontrole vode i drugih ekološko-socijalnih problema.

Paste i testenine nisu u modi, razlog za to je moderan način ishrane koji je zasnovan na belančevinama i zdravim ugljenim hidratima. Gluten se izbegava zbog alergija, a sve su popularniji sirovi rezanci od povrća, i serviranje serviraju sosova umesto testenina.

Povrće je hit, sve je više vegetarijanaca i onih koji meso izbegavaju usled popularnih dijeta ili zbog svojih ubeđenja.

Napojnice i plate, niske cene hrane uslovljavaju i plate radnicima, jer  kuvari i konobari rade sve više, za sve niže plate. U porastu je i trend restorana bez napojnice.

Salate, gosti sve više traže kombinaciju povrća, sosa, mesa ili ribe, sve lepo začinjeno i šareno, u jednoj posudi. Sve češće se koriste ukusi egzotičnih, istočnjačkih zemalja.

Bobice, sveže ili smrznute,  pulpa bobica, sojino ili kokosovo mleko, banane i ostalo voće sa puno leda, menjaju nekadašnje teške poslastice pune šećera.

Egzotično i ljuto je postalo osnova formiranja svih ukusa. Koriste se sve više neobični začini, arome, i raznih ukusi biljaka, citrusa i egzotičnih namirnica. U modi su đumbir, cimet, korijander i kari, često sve zajedno u kombinaciji.

Eco-friendly trendovi u hotelijerstvu

Sve više turista smatra da hoteli ubuduće moraju više da se posvete zelenim i održivim idejama. Održivi razvoj i ekologija poslednjih godina uključili su se i u poslovanje u hotelijerstvu, ali ne u onoj meri koliko je to neophodno. Kada se uzme u obzir povećana potrošnja resursa globalno, neophodno je da se i hotelijeri posvete održivom razvoju i zaštiti životne okoline.

Osnovno više nije dovoljno

Praksa da se gosti zamole da iste peškire iskoriste više puta, ili da racionalno koriste vodu pri tuširanju, više nije dovoljna kako bi se nešto promenilo. Rasveta sada troši manje energije, smanjuje se i količine hrane koja se baca, i sve to doprinosi opštoj slici, ali osnovno nije dovoljno. Prioritet su svakako smanjenje otpada i edukacija svih uključenih o dodatnom angažovanju na poštovanju okoline i sredine.

Informisanje i edukacija gostiju

Hotelski sistemi mogu edukovati goste o načinima kako da budu odgovorniji prema društvu i okolini. Bez gostiju se ne može hotel napraviti održivim i prihvatljivijim. Od društvenih mreža, promo materijala, preko info sadržaja u sobama, pa sve do usmenih preporuka, sve su to načini da se edukuju gosti a da bude obostrana korist.

Tempiranje i merenje tuširanja

Jedan od najpozitivnijih primera je hotel Central Park New York. Ovaj hotel poseduje satove koji mere vreme tuširanja, bez skraćivanja i ukidanja vode gostima, već samo kao podsetnik, kako bi gosti sami videli koliko mogu pomoći u očuvanju okoline. Ovakvi razni podsetnici i saveti u kupatilu mogu dovesti do smanjenja i očuvanja brojnih resursa.

Kuhinja i hrana

Na početku, kuhinja mora biti u potpunosti prilagođena svetskim standardima i da troši minimum energije. Kada je u pitanju hrana, neophodano je nadgledati i kontrolisati njenu upotrebu i potrošnju. Svakog dana je obavezno praćenje cene proizvoda koje kupujete, gde su proizvodi gajeni i proizvedeni, i na koji način su pakovani.

Čuvanje i štednja vode

Sve više hotela prerađuje kišnicu, što je svakako dobar korak ka održivom poslovanju, a uz to i da omogući uštedu novca. Voda je neophodna za funkcionisanje sveta, pa se očekuje da voda ostane još dugo u fokusu interesovanja.

Ukidanje room service usluge

Ukidanje room service usluge deluje čudno, i pomalo bizarno,  pojedini hoteli, poput New York Hilton Midtown su to već učinili. Na ovaj način, ostvaruje se značajna ušteda novca, nema negativnih komentara zbog toga, a jeste i dobra stvar po pitanju štednje energije. Ukoliko nema sobne usluge za goste 24 časa, kuhinja ne mora da radi stalno, a samim tim ušteda energije je značajna.

Share.

Comments are closed.