Rezultati studije pokazali su da je potrošnja sireva u Italiji rasla uporedo sa rastom pandemije, dok je sve ostalo stagniralo
Studija IRI o mleku i mlečnim proizvodima u 2020. godini u Italiji je pokazala da je ovaj sektor ugostiteljstva u stvari u punoj vitalnosti, i da je u vrhuncu zaključavanja i pandemije ostvaren rast od 8%, prilikom čega je ostvaren promet od 12,2 milijardi evra. Zašto je to tako?
Porast prodaje mlečnih proizvoda bio je široko rasprostranjen na svim tržištima, sa izuzetkom svežeg mleka, koje zahteva svakodnevnu kupovinu, odnosno potrošnju, jer ne može dugo da se održi. Upravo to je i dovelo do porasta prodaje ostalih mlečnih proizvoda, jer se sveže mleko dalje prerađivalo kako bi se dobili proizvodi sa dužim rokom trajanja.
Pandemija je promenila način na koji Italijani kupuju proizvode, pa je samim tim promenila i njihove navike, i načine na koji se oni hrane. Izbegavanje svakodnevnog odlaska u prodavnice je dovelo do poromene ponude hrane na tržištu, koje se neminovno prilagodilo takvom načinu života. Danas sve više Italijana sprema i kuva nešto kod kuće.
Jedan od najvažnijih makrotrendova potrošnje koji je poslednjih godina uticao na tržišne trendove je orijentacija potrošača prema “tipičnim” italijanskim proizvodima koji su povezani sa tradicijom i lokalnim poreklom, pa se takav trend donekle preneo i na ostale autohtone proizvode po kojim su oni inače poznati.