Bangkok najposećeniji grad na svetu, najduže se boravi u Njujorku, a najviše troši u Dubaiju

0

Veliki gradovi, veliki poslovi: Bangkok, London i Pariz na vrhu Mastercard Indeksa gradova destinacija 2018

Međunarodna putovanja sve više dobijaju na značaju u svetu rastućeg nacionalizma  jer ruše barijere, šire vidike i pokreću ekonomske promene koje su vidljive u gradovima širom sveta. Već deset godina, istraživanje kompanije Mastercard „Indeks gradova destinacija“ (Global Destination Cities Index) predstavlja važnu analizu turističkih i poslovnih putovanja u najvećim gradovima sveta, a ovogodišnje izdanje studije potvrđuje da su Bangkok, London i Pariz najpopularnije svetske destinacije.

Otkrijte manje poznatu Italiju, grad u kome znaju kako treba živeti.

Mastercard Indeks gradova destinacija, koji je ove godine obuhvatio 162 grada, nije samo rang lista najpopularnijih turističkih destinacija već u obzir uzima i broj posetilaca i njihovu potrošnju tokom 2017. godine, na osnovu čega studija daje prognoze za 2018. godinu, a ove godine po prvi put otkriva i prosečnu dužine boravka i dnevnu potrošnju turista.

Broj međunarodnih posetilaca je porastao tokom 2017. godine u svih top 10 gradova osim Seula, koji je ostvario nešto slabiji rezultat. Predviđanja za 2018. Pokazuju da će svih top 10 gradova imati više posetilaca, s tim da se najveći rast očekuje u Istanbulu.

Sa nešto više od 20 miliona međunarodnih noćenja, Bangkok se i ove godine našao na prvom mestu liste najposećenijih gradova i verovatno će tu i ostati zahvaljujući predviđanjima za rast od 9.6% u 2018. godini. Zanimljivo je da posetioci ostaju u Bangkoku u proseku 4,7 noći i troše $173 dnevno.

Top 10 globalnih destinacija
Međunarodna noćenja 2017. Predviđeni rast za 2018. Prosečna dužina boravka Prosečna dnevna potrošnja (USD)
Bangkok 20,05 miliona 9,6% 4,7 noći $173
London 19,83 miliona 3,0% 5,8 noći $153
Pariz 17,44 miliona 2,9% 2,5 noći $301
Dubai 15,79 miliona 5.5% 3,5 noći $537
Singapur 13,91 miliona 4,0% 4,3 noći $286
Njujork 13,13 miliona 4.1% 8,3 noći $147
Kuala Lumpur 12,58 miliona 7,5% 5,5 noći $124
Tokio 11,93 miliona 1,6% 6,5 noći $154
Istanbul 10,70 miliona 19,7% 5,8 noći $108
Seul 9,54 miliona 6,1% 4,2 noći $181

 

Naravno, nisu svi gradovi jednaki ni u pogledu suma koje posetioci u njima troše. Dubai je i dalje na vrhu na neverovatnih $537 koje posetioci u proseku troše dnevno. U Top 10 gradova našli su se i Meka u Saudijskoj Arabiji na drugom mestu, Palma de Majorka u Španiji i Puket na Tajlandu. Od 10 najposećenijih gradova, Istanbul se nalazi na poslednjem mestu po prosečnoj dnevnoj potrošnji sa $108.

Top gradovi po potrošnji
Potrošnja međunarodnih posetilaca u 2017. (USD) Predviđanja za 2018. Prosečna dnevna potrošnja (USD)
Dubai $29,70 milijardi 7,8% $537
Meka $18,45 milijardi 7,4% $135
London $17,45 milijardi 13,7% $153
Singapur $17,02 milijardi 7,4% $286
Bangkok $16,36 milijardi 13,8% $173
Njujork $16,10 milijardi 4,1% $147
Pariz $13,05 milijardi 16,0% $301
Palma de Majorka $11,96 milijardi 16,2% $220
Tokio $11,91 milijardi 7,8% $154
Puket $10,46 milijardi 12,6% $239

 

„Međunarodna putovanja su ključna za mnoge urbane ekonomije, a dodatno obogaćuju živote kako turista tako i stanovnika. Kako raste broj putovanja, tako rastu i očekivanja posetilaca da gradovi budu inovativni i pruže im nezaboravna i originalna iskustva,“ izjavio je Migel Gamino Jr., izvršni direktor sektora za razvoj globalnih gradova u kompaniji Mastercard. „Blisko sarađujemo sa gradovima širom sveta kako bismo omogućili da oni na raspolaganju imaju uvide i tehnologije koji su im potrebni da poboljšaju način na koji privlače i brinu o turistima, a da u isto vreme sačuvaju ono što ih čini posebnim.“

 Kompanija Mastercard sarađuje sa širokim spektrom partnera, među kojima su turističke zajednice, urbanističke organizacije, banke i trgovci, s ciljem da:

  • se identifikuju i reše urbani izazovi – Mastercard je nedavno pokrenuoCity Possible, globalnu platformu za gradove, istraživačke institute i organizacije iz privatnog sektora koja za cilj ima ostvarivanje šire saradnje i rešavanje problema uobičajenih za gradske sredine;
  • pojednostavi pristup ključnim urbanim uslugama kao što je javni prevoz; u preko 100 gradova posetioci i stanovnici tih gradova mogu koristiti Mastercard beskontaktnu karticu koju već nose sa sobom kako bi platili karte za prevoz;
  • pomogne ljudima da bezbrižno putuju tako što im pruža mogućnost da planiraju, osećaju se komforno i budu povezani sa svojim odredištem, ali i da sigurno kupuju na milionima lokacija širom sveta;
  • dožive jedinstvena iskustva koja imaju veze sa kulinarstvom, zabavom i kupovinom u 42 Neprocenjiva grada širom sveta, uključujući Bangkok, London, Pariz i mnoge druge.

O Mastercard istraživanju Indeks gradova destinacija

Mastercard istraživanje Indeks gradova destinacija rangira gradove prema ukupnom broju noćenja i potrošnje posetilaca u 2017. godini i pruža procene trendova za 2018. godinu. Prilikom određivanja broja noćenja i potrošnje posetilaca u svakom od 162 odabrana grada korišćeni su javno dostupni podaci, bez korišćenja internih i transakcijskih podataka kompanije Mastercard. Predviđanja se zasnivaju na ponderisanoj prosečnoj vrednosti predviđenog rasta turista i aktuelnih mesečnih podataka iz 2018. godine na nivou gradova, koji su bili dostupni do poslednjeg meseca pre objavljivanja.

O kompaniji Mastercard

Mastercard (NYSE: MA), www.mastercard.com, je tehnološka kompanija koja posluje u okvirima globalne platne industrije. Naša globalna mreža za obradu plaćanja povezuje potrošače, finansijske institucije, trgovce, vlade i kompanije u preko 210 zemalja i teritorija, Mastercard proizvodi i rešenja čine svakodnevne trgovačke aktivnosti – kao što su kupovina, putovanja, upravljanje poslovanjem i finansijama – jednostavnijim i efikasnijim za sve igrače. Pratite nas na Tviteru na @MastercardNews, pridružite se diskusiji na blogu Beyond the Transaction Blog i prijavite se za najnovije vesti na Engagement Bureau.

 

 

 

Share.

Comments are closed.