Novi poslovi ugostiteljstva

0

Turizam i ugostiteljstvo kao privredna grana, zapošljava najviše ljudi na svetu, a sa promenama koje se globalno dešavaju konstantno se stvaraju novi poslovi i nove vrste radnih mesta koji nikada ranije nisu postojali u okviru ove industrije

U Srbiji se trenutno dešava ekspanzija ugostiteljstva i novi ugostiteljski objekti se otvaraju na dnevnom nivou. Uz trenutnih 70.000 radnih mesta u ovom sektoru, očekuje se otvaranje oko 10.000 novih, samo do kraja godine.

Zapošljavanje u okviru ove industrije u Srbiji i globalno, u poslednjoj decenij,i obeležilo je i iz korena izmenilo nekoliko trendova: nedostatak mladih talenata, tehnološki izazvane promene u načinu rada i pojavu novih, usko specijalozvanih radnih mesta izazvanu globalnom promenom ugostiteljstva.

Nekadašnja podela radnih mesta odavno je prestala da važi, a timovi koji su ključni za uspešno poslovanje hotela su daleko drugačiji sada nego što su bili pre samo pet-šest godina. Danas će skoro svaki hotel shvatiti potrebu za komunikacijom sa svojom ciljnom grupom na dnevnom nivou, čime je stvorena potreba za pozicijom menadžer društvenih mreža. Konkurencija se povećava iz dana u dana i od ključne je važnosti da se profit od svake sobe maksimizuje, čime je uloga revenue ili yield menadžera postala ključna i važnija nego ikada ranije. Gosti danas traže iskustvo u svakom aspektu svog boravka u hotelu, pa hoteli imaju daleko veću potrebu za kreiranjem posebnih i jednistvenih iskustava i doživljaja za goste u svakom segmentu svoje ponude. Tako je, recimo, pozicija cocktail mixologist jedna od najtraženijih na desitnacijama koje su orijentisane ka razonodi.

Set znanja i veština koje su potrebne za rad u ugostiteljstvu, takođe, se menjaju.

Kreativnost je danas najvažnija. Hoteli koji se otvaraju kao protivteža velikim globalnim lancima žele da budu drugačiji, da nasuprot onome što je nekada bio standard, identičnost, ponude upravo suprotno – potpunu jedinstvenost svakog hotela, usklađenu sa destinacijom.

Savršeni kandidat za rad u ugostiteljstvu bi danas trebalo da bude kreativan, ljubazan, željan da ugodi drugima, brz, proaktivan, snalažljiv i da savršeno poznaje svoj objekat, a zatim i destinaciju na kojoj radi, kako bi svakom gostu u svakom trenutku mogao da ponudi najbolje iskustvo i doživljaj. Sve drugo se može naučiti. Obuke koje danas postoje su na visokom nivou i treninzi koji se organizuju u skoro svakom hotelu će onome ko želi da uči dati sva tehnička znanja koja su mu potrebna, ali želju da učinite nešto lepo za nekog drugog ne može da stvori nijedna škola i nijedan trening. Kada radim sa hotelima na zapošljavanju pravih ljudi za njih, prva stvar na koju lično obratim pažnju jeste upravo to.

Trend na našim prostorima, osim činjenice da se relativno mali broj ljudi školuje za ovu granu, jeste da ogroman broj mladih ljudi odlazi iz zemlje, jer im je lako da nađu dobre i bolje plaćene pozicije u insotranstvu. Plate u ovoj grani ne spadaju u visoke, ali se i to polako menja, jer ugostitelji shvataju vrednost koju nosi smanjivanje fluktuacije radne snage. Sa druge strane, iako početne plate nisu visoke, poslovi u ugostiteljstvu nose ogroman broj prednosti. Napredovanje je dosta brzo i lakše u odnosu na druge privredne grane, mogućnosti za putovanje, usavršavanje i globalne karijere su bez konkurencije, a posao je dinamičan i svaki dan je drugačiji.

Nevezano od toga da li je u pitanju recepcioner, konobar, barmen, menadžer društvenih mreža, organizator događaja, šef kuhinje ili kontrolor kvaliteta, najlepši deo ugostiteljskog posla jeste taj što je suština svega što radite da druge ljude učinite srećnim. Osnova svake aktivnosti jeste da smisli šta bi gostu taj dan učinilo posebnim i nezaboravnim, a od osećaja da nekom drugom to i pružate ne postoji ništa lepše.

Tekst: Jelena Đaković, Libra Consulting

Share.

Comments are closed.