Novi trendovi u turizmu, šta stvarno nudite vašim turistima

0

Prema podacima Svetske turističke organizacije turizam u svetu je zabeležio porast od sedam odsto u toku 2017. godine, a po dosadašnjim pokazateljima u 2018. godini očekuje se još veći rast. Prošle godine je u svetu bilo 1323 miliona međunarodnih poseta, sa ukupnim svetskim turističkim prihodom od 1340 milijardi dolara, dok je do jula 2018. broj poseta bio blizu 800 miliona.

Najčešći razlozi za putovanje bili su: 55 odsto slobodnih aktivnosti i praznika, 27 odsto poseta prijateljima, porodici, zdravstvena putovanja i religozna putovanja, 13 odsto poslovnih putovanja i putovanja iz profesionalnih razloga, dok samo za šest odsto putovanja razlozi nisu precizirani

šta stvarno nudite vašim turistimaEvidentno je da se globalno putuje sve više i da je turizam najveća svetska industrija, sa najvećim stabilnim rastom iz godine u godinu. Prošle godine zabeležen je rekord širom industrije, dok je najveći rast bio u avio-industriji, sa prodatih sedam i po milijardi avionskih karata, što je praktično jedna karta po stanovniku planete.

Međutim, baš zbog toga, vreme putovanja u svrhu posete najvećim stvetskim znamenitostima, polako prolazi. Od turista milenijalaca, promocije novih tržišta, do otvaranja Kine, tradicionalne znamenitosti polako padaju u drugi plan. Umesto toga, putovanja u svrhu posete određenim događajima, postaju apsolutni globalni trend. Od 700 miliona međunarodnih poseta zabeleženih u 2017. godini, više od pola je imalo za razlog odlazak na neku manifestaciju ili događaj, što je za skoro 100 miliona više nego u prethodnoj godini. Putovanja na utakmice ili koncert, poseta muzičkim festivalima ili izložbama, kao i venčanje prijatelja ili momačko veče, u najvećem su porastu u odnosu na sve druge segmente turizma u poslednjim godinama.

Dok poslovna putovanja, po statističkim podacima imaju stabilan rast, ona su u velikom delu sveta zapravo u opadanju. Sve više kompanija zaključuje da je utrošak vremena i resursa da bi se putovalo na sastanke nepotreban i da je konferencijski sistem potpuno adekvatna i isplativa zamena.

turizam

Kongresni turizam je u ovom segmentu još uvek značajan, ali uspeh kongresa, osim kvaliteta samog programa, ipak u najvećoj meri zavisi od destinacije – kakve su avionske veze, koliko je zamiljiva destinacija ili šta još može da se radi u blizini i slično.

Razlog za to je što se kroz sve generacije i sve ekonomske staleže provlači jedno zajedničko osećanje – želim više i želim jedinstvena, neponovljiva životna iskustva. Potrebno mi je više da bi me zabavilo, animiralo i opravdalo uzimanje slobodnih dana i trošak na putovanju. Ne želim samo da vidim, želim i da doživim.

Zbog svega ovoga, upravljanje ponudom događaja i sadržaja na  destinaciji postaje ključno. Jednačina je sada krajnje jednostavna: što je više zanimljivih dešavanja, sportskih događaja, festivala, izložbi, koncerata i uopšte neponovljivih iskustava to je više novih turista.

šta stvarno nudite vašim turistima

Velike metropole poput Pariza i Londona, koje su decenijama, ako ne i vekovima bile uljuljkane u stanovište kako će turisti dolaziti sami od sebe, počinju da se nadmeću ko će postati domaćin ili organizator najrazličitijih dešavanja i to više nego ikada pre. Ajfelov toranj i Big Ben, jednostavno nisu više dovoljni.

Tekst: Jelena Đaković

Libra Consulting

Osnivač i konsultant za razvoj poslovanja u ugostiteljstvu

Share.

Comments are closed.