Trendovi u ugostiteljstvu  

0

Tri osnovna trenda u barovima i restoranima za 2018. godinu mogla bi se svesti na: personalizovanu porudžbinu, „niko kao ja“ generaciju i tehnologiju.

 

Trendovi u ugostiteljstvu Personalizacija

Gosti sve više vole da sami određuju šta će jesti i kako će izlgedati njihova porudžbina. S lukom, bez luka, umesto krompira zeleniš, bezglutenski hleb, hladno mleko, toplo mleko, hamburger bez kiselih krastavčića. Ljudi žele da sami naprave svoje jelo ili piće i da ih niko ne osuđuje zbog toga.

 

Trendovi u ugostiteljstvu „Niko kao ja“ generacija

Na engleskom je zovu me generation, a kod nas je čuveni pank bend „Šarlo akrobata“ još na početku osamdesetih predosetio dolazak ovakve generacije svojom kultnom pesmom „Niko kao ja“. Oni su se sprdali, ali danas, naročito u ugostiteljstvu, sve je podređeno mušteriji, a ugostitelji koji su spremni da pruže sve što gost želi, imaće i korist od toga.

Glavni trendovi u 2018. godini za hranu i piće

Godina za BYO – Build Your Own

Gosti su sve zahtevniji i sve izbirljiviji. Sami određuju recepte za jela koja poručuju (BYO). Iako šefovi kuhinja zbog ovoga mogu da se ljute, gosti će biti zahvalni. Ovogodišnji trendovi govore u prilog tome da gosti na jelovnik gledaju kao na priliku da odaberu sastojke, a nikako kao na listu već pripremljenih jela i pića. Dokaz za ovaj trend jesu Blaze Pizza lanac u SAD čiji je ceo koncept zasnovan na tome  da gosti mogu da personalizuju svoje jelo. Slično je i u „Vapianu“, svako može sam sebi da iskombinuje šta želi. U srpskoj tradiciji su to pljeskavice na kiosku sa prilozima, uspešan i proveren koncept koji iz nekog razloga nije ušao u restorane i kafane.

Simbol lokala

Obavezno napravite zaštitni znak, simbol lokala i poznatog jela, nešto što će biti prepoznatljivo kako bi gosti mogli da se slikaju i hvale na socijalnim mrežama. Zadržite svoj koncept, ali odaberite jednu stvar sa menija koju ćete dovesti do ekstrema, može da bude i skupa, ali obavezno fotogenična i da lepo izgleda na Instagramu. Za to mogu poslužiti dekorativan, premium koktel ili neki šareni sladoled, samo da je vredno slikanja.

Bezglutensko i dalje u trendu

Ne samo da je u trendu, nego postojano raste trend bezglutenske hrane. Dijeta kao deo životnog stila mora biti uključena u jelovnik lokala, bilo da je reč o hrono, bezglutenskoj, organskoj ili veganskoj ishrani.

Ulična hrana ozbiljan konkurent

Kada pravite jelovnik, gledajte šta se jede na ulici. Na vrhu restoranskih i barskih trendova u 2018. nalazi se ulična hrana. Današnji gosti vole uličnu hranu iz celog sveta. Neka vaš šef napravi restoransku verziju pitica, viršli, kobasica, pljeskavica u lepinji sa prilozima, bureka, mini-pica, girosa, felafela, naćosa.

Trendovi u ugostiteljstvu Kraft pivo u porastu

Konzumacija kraft piva nema starosnih granica – od matoraca do studenata, žene, muškarci, svi ga piju i svi uživaju u njemu. Ovaj trend će se nastaviti i dalje, a kraft pivo može biti i simbol određenog lokala, naročito ako se radi o nekim neobičnim pivima koja predstavljaju statusni simbol.

Druga alkoholna pića

Isto kao i sa zanatskim pivom, druga kvalitetna i zanatska alkoholna pića kao što su viski i vodka, a rakije od neuobičajenog voća kod nas, postali su veoma traženo piće među znalcima, i to će se nastaviti u 2018. godini.

Tehnologija

Snapchat – isprobajte ga, naročito ako želite da privučete mlađu generaciju.

Automatizacija – ušla je u svet marketinga jer štedi vreme i novac, a cilja stalne goste. Ovaj trend veoma se brzo širi po restoranima i barovima jer omogućava vlasnicima da se obrate direktno svojim gostima. Uvedite svoje goste u spiskove i šaljite im mejlove kad im je rođendan, godišnjica, diploma.

Aplikacije – statistike pokazuju da sve veći broj ljudi koristi pametne telefone i mobilne aplikacije. Za restorane to su lojalti aplikacije za goste koji koriste platne kartice.

Besplatan wi-fi – svi moraju da ga imaju, ali ako je loša veza, gosti će se žaliti i verovatno se neće vratiti u lokal. Zato uradite apgrejd svog wi-fi sistema. Što pre unajmite kompaniju koja će garantovati potpunu pokrivenost u objektu.

Tehnologija za bolju uslugu – integracija tablet jelovnika sa POS sistemom je jedan od najglavnijih trendova u ugostiteljskoj industriji. Gosti mogu da poruče sa digitalnog menija, ne moraju da čekaju konobare, plaćaju digitalno, mogu da razdvoje račun međusobno, izađu iz lokala kada njima odgovara, usluga je brža i tačnija, a pokrivenost stolova veća.

Trendovi u ugostiteljstvu

Trendovi u ugostiteljstvu

Događaji, ili modernije rečeno iventi

Nije dovoljno samo unajmiti bend, smislite neke događaje koji će kod gostiju izazvati osećaj novog, nezaboravnog, a ne samo da su izašli uveče. Organizujte kviz, dovedite umetnike koji će uživo slikati, uključite i goste ako su zainteresovani.

 

Dobrotvorne večeri

Ljudi vole kada se nešto radi za dobrobit drugih. Organizujte dobrotvorne koncerte, odredite jedno veče kada će se određeni procenat od zarade dati u dobrotvorne svrhe, sponzorišite neki dobrotvorni događaj.

Ručno rađen enterijer 

Enterijer u kome se nalazi mnogo stvari ručne izrade predstavlja jedan od vodećih svetskih trendova u ugostiteljskoj industriji. Uvedite podmetače za čaše od drveta, ručno rađene, budite rustični, predjela poslužite na daskama. Služite kafu u šoljama ručne izrade.

Boje u trendu

Američka kompanija za boje Pantone svake godine objavljuje „boju godine“ na koju se oslanjaju modne i dizajn kompanije. Pantone uvek pogodi koja će boja biti u trendu (možda zato što oni taj trend i postavljaju), ali obično prođe godinu dana dok se boja „ne primi“. Za 2017. odredili su svetlozelenu boju pod nazivom Greenery, što znači da će ona biti ove godine u trendu, dok su za 2018. predvideli pastelnu ljubičastu pod nazivom Ultra Violet, pa je možemo očekivati 2019. Lokal ne mora biti obojen u ove boje, ali se one mogu akcentovati salvetama, jelovnicima, može biti ofarban jedan zid.

Trendovi u ugostiteljstvu

Kad su trendovi u pitanju, nema izmišljanja tople vode, jednostavno je dovoljno biti pomalo trendi, ali ostati dosledan sebi, onome što lokal predstavlja i što je njegova tradicija, jer gosti zbog toga i dolaze.

Share.

Comments are closed.