Turizam JIE: Povezivanjem do veće konkurentnosti i prihoda

0

Turističko tržište Jugoistočne Evrope ima potencijal da se međusobnim povezivanjem i bližom saradnjom bolje pozicionira na globalnom tržištu, složili su se učesnici 5. Biznis konferencije SEET 2015. u Beogradu.

Raznovrsna turistička ponuda, prirodni potencijal, atraktivnost, autentičnost, kulturna baština, gostoprimljivost, nedovoljno istražene destinacije i još mnogo faktora, prednosti su za visoko pozicioniranje regiona, istaknuto je na skupu koji je okupio turističke poslenike iz više od 30 zemalja. Državni sekretar Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija Lukrecija Đeri rekla je da konkurentan znači biti prepoznatljiv na “turbulentnom” turističkom tržištu i pružiti nešto novo i potpuno drugačije od ostalih konkurenata. “Bez obzira što mi mislimo da je turizam rekreacija, razonoda, zabava, ipak za materijalnu bazu i infrastrukturu koja će da omogući kvalitetnu ponudu, upravo su potrebne velike investicije, a to najbolje možemo zajedničkim snagama”, istakla je Đeri. Direktorka Turističke organizacije Srbije Gordana Plamenac navela je da je regionalna saradnja težak zadatak, jer se mora promeniti način razmišljanja, što je, kako je navela, “na Balkanu ne samo misija, već proces”. “Što brže budemo shvatili da moramo raditi zajedno, lakše ćemo uspeti da razvijemo naše proizvode i razudimo našu ponudu da bismo mogli da se pojavimo na medjunarodnom tržištu”, istakla je Plamenac.
Ministar trgovine i turizma Republike Srpske Predrag Gluhaković rekao je da Republika Srpska po svojim razvojnim strateškim odrednicama sve više uvidja značaj razvoja sektora turizma. Gluhaković je dodao da je turistički sektor jedan od retkih koji je beležio rast u prošloj godini, pa je Republika Srpska u 2014. zabeležila povećanje broja dolazaka gostiju za 16 odsto, a za 23 odsto stranih gostiju. On je naglasio da je potrebno iskristalisati nekoliko važnih turističkih proizvoda u zemljama JIE koje gravitraju balkanskom turističkom tržištu, i da se sa njima izadje na tržište Evrope, dalekom tržištu Kine, Indije, Južne Koreje. “Nekoliko važnih proizvoda možemo da upakujemo na zajednički način i pojavimo na drugim tržištima”, kazao je Gluhaković. Biznis konferenciju SEET 2015. “Kako povećati konkurentnost i prihode turističkog tržišta Jugoistočne Evrope” organizovao je Mas media internešnl iz Beograda, pod institucionalnim pokroviteljstvom Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija.

Share.

Comments are closed.