Utiče li posluga u ugostiteljskim objektima na posećenost?

0

Posluživanje hrane i pića podrazumeva sve aktivnosti koje posluga i osoblje sprovodi kako bi ispunili očekivanja i potrebe gostiju. Gosti očekuju da osoblje bude stručno, ljubazno i profesionalno, i socijalno inteligentno.

U svakom ugostiteljskom objektu postojanje personala je obavezno, a osoblje mora biti tu za sve goste i njihove potrebe. U ugostiteljstvu, u kafićima i restoranima, prvi krug kompleksnog sistema unutar same organizacije posla, rezervisan je za konobare. Konobari tradicionalno dočekuju goste, u skaldu sa nihovim raspoloženjem i potrebama raspoređuju i sprovode do stola, nakon čega preuzimaju porudžbinu koju kasnije isporučuju. Shodno tome, pozicija konobara zahteva dosta, mnogo više od obične ljubaznosti, što je u potpunosti neosnovan mit koji se već decenijama održao.

Potrošači ili gosti, kao konzumenti, zahtevaju osim dobre i kvalitetne usluge i pažnju osoblja. Upravo je taj faktor možda i najvažniji, kvalitetno posvećena pažnja i vreme gostima vraća se mnogostruko, gosti neće nužno ponovo doći u restoran isključivo zbog kvalitetne hrane i dobre usluge, već zbog dobro preovedenog vremena i pažnje koje im je osoblje posvetilo.

Gosti vole predusretljive i prijatne, a pre svega uredne konobre. Higijena mora biti na nivou, a nije na odmet da budu i prijatnog fizičkog izgleda. Uniforma nije presudna, ali bez obzira da li se radi o muškarcu ili ženi, sve mora biti na svom mestu, uredno ispeglano i čisto, svi znaju da je prvi utisak najbitniji, i na osnovu njega se donose odluke, a konobar je upravo taj koji će prvi predstaviti i sebe i restoran koji iza svega stoji. To je jedan od osnovih faktora koji utiče na lojalnost gostiju.

Osoblje takođe mora da koristi najsnažnije oružje, a toje osmeh. Koliko god to zvučalo kao kliše i praznoverje, restorani koji  neguju ovakav trend daleko su posećeniji i bolje rade od onih gde to nije praksa. Oavko nastrojeno osoblje privlači goste, privlači njihove poglede, i odaje utisak zadovoljnih radnika, zadovoljnih osoba, pa je percepcija gostiju u potpunosti na njihovoj strani. Koliko zračis, toliko i privlačiš, a na kraju, ko bi još poručio kod neraspoloženog i ljutog konobara?

Gosti na kraju svega vole i fleksibilnost i spontanost. Nisu svi gosti ni uvek raspoloženi, ni uvek spremni za razgovor ili šalu. Osoblje je zato tu, da to primetu i predupredi, nenametljivo porazgovara i skrene pažnju gostima sa njihovih problema. U ovakvim malim i neobaveznim razgovorima vreme brže prođe, a i čovek se bolje oseća kad podeli nešto sa nekim.

Ponekad je teško odvojiti privatni od poslovnog života, ali upravo zbog tog razloga gosti najviše trpe. Konobari koji su ljubazni i trude se da udovolje zahtevima gostiju, uvek će naići na pohvale i pozitivne komentare na svoj rad. Konobari su zaista frontline restorana, i njihova ljubaznost i spremnost na sve ne sme da podbaci.

 

Share.

Comments are closed.