TZ Kvarnera zajedno sa partnerima Primorsko-goranskom županijom, Fakultetom za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu i Zadrugom proizvođača – udruženjem vinara Kvarner Wines potpisala je ugovor o pristupanju poslovnoj platformi Evropska regija gastronomije i osvajanju titule Evropske regije gastronomije 2026. godine
„Izuzetno sam zadovoljna, ovaj je ugovor istovremeno veliko priznanje, ali i kruna jednog dugotrajnog procesa koji TZ Kvarnera s partnerima – Primorsko-goranskom županijom, Fakultetom za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, Zadrugom proizvođača – udruženjem vinara Kvarner Wines, proizvođačima lokalnih namirnica, ugostiteljima, lokalnim turističkim zajednicama – vodi već duže od decenije. Iako je službeni početak 2026. godine, već od danas, od trenutka potpisivanja ugovora počinjemo uživati sve privilegije koje status Evropske regije gastronomije donosi. Posebno u smislu vidljivosti, ali i uticaja na sveukupnost turizma unutar naše županije“, istakla je, vrlo zadovoljna, dr.sc. Irena Peršić Živadinov, direktorka TZ Kvarnera, nakon potpisivanja ugovora s dr.sc. Diane Dodd, predsednicom IGCAT (International Institut of Gastronomy, Culture, Arts and Tourism), institucije koju prepoznaje i s kojom sarađuju UNESCO i UNWTO.
To je važan iskorak koji gostima jasno i s ponosom ističe jednu od najvećih prednosti regije, a to je izvrsna raznovrsna hrana i lokalna autohtona vina. Niz višegodišnjih aktivnosti u području razvoja i promocije gastronomije poput projekata Kvarner Gourmet i Kvarner Food, Kvarner Wines, dobijenih oznaka kvaliteta poput Michelina, Gault&Millau, JRE, oznaka izvornosti prehrambenih proizvoda, destinaciju su dovele do nivoa spremnosti za iskorak na međunarodno tržište, međunarodno brendiranje i razvoj lokalne zajednice u pogledu održivosti i daljnjeg isticanja gastronomije kao motiva dolazaka gostiju. Međunarodne oznake kvaliteta doprinose ugledu i privlačnosti turističke destinacije. Sve to će se sada zaokružiti izuzetnom titulom Evropske regije gastronomije i potvrditi istinski identitet regije na evropskom i svetskom nivou.
Smernice koje proizlaze iz strateških dokumenata, kako nacionalnih, tako i regionalnih, a posebno novog Akcijskog plana razvoja gastronomije PGŽ, prepoznaju ulogu i značaj gastronomije kao mnogo šireg područja od same pripreme i konzumacije hrane i vina. Promocija i razvoj eno-gastronomije podrazumeva zaštitu i promociju lokalne hrane i kulture, održivi razvoj, povećanje kvaliteta, povećanje vidljivosti, zatim podsticanje međusektorskog povezivanja turizma, poljoprivrede, gastronomije, kulture, obrazovanja, zdravstva i drugih sektora.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.