17.6 C
Belgrade
petak, septembar 20, 2024

Socijalno, zdravstveno i redovna plata – ali, i putovanja

Već dugi niz godina uspešne kompanije pokušavaju da pronađu nove modalitete da se oduže zaposlenima, saradnicima i klijentima, izgrade što bolje međusobne odnose i poboljšaju produktivnost ili saradnju, a samim tim i prihode. Jedan od najboljih načina da se gorepomenuti osećaju produktivno i zahvalno jeste saradnja sa hotelima i pružanje podsticaja i davanje poklona koji pozitivno utiču na zdravlje i kvalitet života zaposlenih, što je važan faktor u privlačenju i zadržavanju vrhunskih talenata u preduzećima

Na dinamičnom tržištu rada, gde konkurencija vlada na globalnom nivou, talentovane i lojalne ljude nije više moguće privući samo tradicionalnim paketom – plata, ugovor, socijalno i zdravstveno. U današnje vreme poslodavci moraju da ponude još neke podsticaje kojima će pokazati svojim zaposlenima da ih cene,  čime će dodatno ojačati njihovu produktivnost, a samim tim i uspešnost kompanije. Putovanja, vaučeri za zaposlene i slične prednosti podižu celu stvar na viši nivo.

Poklon-vaučeri za poslovne saradnike

Dukley Hotel & Resort iz Budve od samog početka sarađuje sa partnerskim kompanijama i pruža posebne povlastice zaposlenima u tim kompanijama. Tokom razvoja brenda Dukley stekli su značajno iskustvo u tome.

– U današnjem konkurentnom tržištu rada kompanije se trude da privuku i zadrže talente nudeći im više od same plate, a mi smo tu da omogućimo nezaboravna iskustva. Kroz saradnju sa korporativnim partnerima i ugovaranjem posebnih povlastica za njihove zaposlene nastojimo da svaki naš gost provede svoj odmor na najlepši mogući način, što direktno doprinosi njihovoj produktivnosti i lojalnosti prema kompaniji koja im je omogućila taj benefit. Korporativni benefiti postali su ključni faktor pri odabiru poslodavca – smatra Milica Kastratović, Events Manager.

Milica Kastratović

Hotel Hilton Rijeka Costabella Beach Resort & Spa od samog otvaranja, 2021, uspešno sarađuje sa različitim kompanijama kako bi osigurao benefite za njihove zaposlene.

– To se radi na više načina: kroz korporativne ugovore koji omogućavaju zaposlenima povoljnije uslove smeštaja u hotelima Hilton, odnosno posebne cene i dodatne pogodnosti koje pomažu kompanijama da svojim zaposlenima pruže kvalitetan smeštaj po konkurentnim cenama. Takođe, u zimskom periodu imamo specijalne ponude koje su ekskluzivno dostupne zaposlenima kompanija sa kojima sarađujemo, kao što su popusti na smeštaj, paketi koji obuhvataju večere i dodatne pogodnosti poput besplatnih doručaka ili kasnog odjavljivanja. Osim toga, zaposleni u kompanijama sa kojima imamo sklopljene ugovore mogu uživati u nižim cenama masaža, tretmana lica i tela i fitnes-sadržaja – objašnjava Maja Šimunić, direktorka prodaje.

Maja Šimunić

I poslovno i privatno

Brojna istraživanja su pokazala da putovanja poboljšavaju pamćenje, koncentraciju i rešavanje problema, doprinose opuštanju i smanjenju stresa, a sve to popravlja raspoloženje i kognitivne funkcije. Kada smo opušteni i srećni, otvoreniji smo za nove ideje i kreativnija rešenja. Osim toga, zaposleni koji se vraćaju s putovanja često su puni energije i entuzijazma, i samim tim bolje rade.

Korporativni klijenti i poslovni skupovi čine značajan deo poslovanja Hotela Zlatibor i tom segmentu poklanja se posebna pažnja.

– Kompanije sve više ulažu u rast i razvoj svojih zaposlenih kroz organizaciju edukacija, seminara, konferencija, tim bildinga i brojnih drugih biznis skupova, a nama je naročito drago kada naš korporativni klijent postane naš individualni gost, kao i obrnuto. Najčešće učesnici poslovnih skupova požele da se vrate u privatnom aranžmanu sa svojim porodicama, prijateljima ili partnerima kao individualni gosti. To je momenat kada se stvara vin-vin situacija između hotela i kompanije. Trudimo se da osluškujemo potrebe tržišta i naših klijenata kako bismo na najbolji način implementirali njihove predloge i unapredili odnose – kaže Bojana Žikić Kuzmanović, direktorka prodaje i marketinga.

Bojana Kuzmanović, direktorka prodaje i marketinga Hotela Zlatibor
Bojana Žikić Kuzmanović

Širenje kompanija po regionu

S druge strane, sve je više kompanija koje ne posluju samo u jednoj od bivših republika, tako da saradnja sa hotelima nije koncentrisana samo na Srbiju. Kompanija Elmed d. o. o. velikom brzinom širi poslovanje u regionu, pa tako razmišlja i o širenju mreže partnera.

– Imamo potpisane korporativne ugovore sa hotelima čije usluge najčešće koristimo. Međutim, odskoro smo preuzeli izvršno upravljanje nad Elmed Albanija, a pre dve godine smo preuzeli Elmed u Bosni i Hercegovini, dok je razvoj Elmed Hrvatska sledeći strateški korak, tako da će se broj putovanja u regionu značajno uvećati. Kada na to dodamo korišćenje hotela u Srbiji, to zaista dobija na težini – tvrdi Vesna Jovišić, HR Manager.

Vesna Jovišić

Slično razmišljaju i hoteli u regionu i prilagođavaju se tržištu i potrebama kompanija. Prostor za unapređenje saradnje uvek postoji. Tako u Hiltonu u Rijeci vide potencijal za unapređenje i povećanje prodajnih aktivnosti na srpskom tržištu, s obzirom na to da od Beograda do Rijeke ima samo pet sati vožnje auto-putem.

– Verujemo da možemo dodatno poboljšati naše ponude i prilagoditi ih specifičnim potrebama srpskih kompanija kako bismo osigurali još veću korist za njihove zaposlene i dodatno ojačali naše partnerstvo – smatra Maja Šimunić.

Osim regionalnih, mnogo je i svetskih kompanija koje imaju kancelarije u nekoliko država širom planete. Takve kompanije imaju potpisane korporativne ugovore sa hotelima širom sveta.

– Od otvaranja kancelarije u Beogradu praktikujemo potpisivanje ovakve vrste ugovora jer imamo česte posete kolega iz drugih kancelarija iz Evrope ili centralne Amerike. Na taj način obezbeđujemo povoljnije uslove za smeštaj svojih zaposlenih i poslovnih partnera, a popuste ostvarujemo pregovorima koji uključuju povoljnije cene smeštaja, dodatne pogodnosti i usluge za naše kolege. Zadovoljni smo ovim vidom saradnje jer nam omogućava značajne uštede i bolji kvalitet usluge – objašnjava Ivana Aleksandrov, Senior People & Culture Manager u kompaniji Smith Micro Software.

Ivana Aleksandrov

Hibridni model rada i budućnost poklon-vaučera

Sa sve prisutnijim hibridnim modelom rada, gde ljudi sve češće ne dolaze u kancelariju, već rade na daljinu, korporativni turizam se suočava s novim izazovima, a poklon-vaučeri za zaposlene javljaju se kao inovativno rešenje. Naši sagovornici slažu se da su poklon-vaučeri sve popularniji i da su postali važan segment poslovanja. Personalizovani i fleksibilni poklon-vaučeri postaju polako standard u industriji jer omogućavaju kompanijama da na jedinstven način nagrađuju svoje zaposlene. Primena je široka jer se mogu pokloniti kako važnom klijentu, tako i najboljem radniku.

Osim poklon-vaučera, u hotelima su se prilagodili i nude promo-kodove sa popustima za zaposlene – uopšte, digitalizacija je omogućila jednostavan i brz pristup svim hotelskim ponudama.

– Dosadašnja praksa pokazuje da redovno evaluiranje postojećih ugovora, održavanje otvorene partnerske komunikacije sa hotelima i organizovanje zajedničkih događaja daju najbolje rezultate. Ne treba zaboraviti i zanemariti feedback kolega – tako se najbolje identifikuju njihove potrebe i vrednost ovakvih saradnji. Ovde bih posebno naglasila da je hibridni model rada otvorio mogućnost kolegama da rade i ujedno putuju, pa je ova vrsta saradnje sa hotelima utoliko značajnija – zaključuje Ivana Aleksandrov.

Poklon-vaučeri za zaposlene nude niz prednosti koje ih čine privlačnom opcijom. Takođe, različite vrste pogodnosti, popusti za manje grupe ili pojedinačne posete partnera, bilo poslovno, bilo privatno, njihov boravak po korigovanim cenama, fleksibilnost, motivacija i personalizacija, sve su to ključni faktori koji doprinose atraktivnosti određenog hotela. Uvođenjem vaučera kao benefita kompanije mogu poboljšati zadovoljstvo zaposlenih, pojačati lojalnost i produktivnost, te tako privući i zadržati talentovane kadrove. A talentovani i vredni kadrovi vole da putuju.

Kako je korporativni turizam od sve većeg značaja, a kompanije više pažnje poklanjaju wellbeing-u zaposlenih kroz tim bildinge i benefite, radujemo se jesenjim FAM tripovima (Istra, Kvarner, Crna Gora i Vrnjačka Banja) i workshop-ovima posvećenim ovim klijentima i bitnom segmentu tržišta u travel industriji.

Pišu: Bojana Ilić i Petar Vušurović

Pratite nas na našoj Facebook Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

- Sponzorisano -
- Sponzorisano -