U Vili Bjanki u Velenju danas je u organizaciji Zavoda za turizam Šaleške doline održan Dan turizma Šaleške. Program je uključivao govore i prezentacije 6 govornika, a događaju je prisustvovalo više od 70 turističkih aktera. Na događaju su istaknuti ključni aspekti održivog razvoja i jačanja obnovljenog marketinškog brenda Šaleške doline
Šaleška dolina se nalazi u ključnom periodu restrukturiranja i tranzicije, gde je turizam prepoznat kao element sa važnom ulogom. Turizam stvara most između prošlosti i budućnosti, između prirodnih resursa i životne zajednice, između očuvanja tradicije i inovacija. Svaki pojedinac svojim prisustvom može doprineti oblikovanju ove priče.
Prisutnima se najpre obratila Alenka Kikec, direktorka Zavoda za turizam Šačeške doline koja je izjavila: „Šaleška dolina svake godine dokazuje da je turizam više od ekonomske industrije – on je srce zajednice, most između ljudi, kultura i prirode. Kao jedna od najgostoljubivijih destinacija u Sloveniji, Šaleška impresionira posetioce svojim jedinstvenim industrijskim nasleđem i raznolikom prirodnom i kulturnom ponudom. Vađenje uglja, energija i koža nisu samo deo prošlosti, već su inspiracija za stvaranje autentičnih turističkih iskustava koja pričaju priču o identitetu doline. U skladu sa nacionalnom strategijom razvoja turizma, koja Sloveniju pozicionira kao zelenu, butik destinaciju za pronicljive goste, prošle godine smo u Šaleškoj dolini postigli mnoge uspehe. Fokusiramo se na održivost, inovativnost i inkluzivnost i jačamo lokalnu zajednicu. Zajedno sa lokalnim dobavljačima – poljoprivrednicima, zanatlijama, restoraterima i kulturnim stvaraocima – kreiramo sveobuhvatna iskustva koja odražavaju autentičnost naše doline. Turizam je mozaik događaja i prilika koji povezuju tradiciju, kulturu i ljude. Od gastro festivala do umetničkih događaja – svaki trenutak priča priču o gostoprimstvu i zajedničkim vrednostima. Naša vizija je da postanemo porodična destinacija u Sloveniji. U Šaleškoj dolini u jednom danu možete doživeti tri sveta – urbanu živost, mir prirode i kulturno-umetničko bogatstvo. Ovde se krećemo u ritmu koji nas čini srećnim. Otkrijte svoj trougao sreće u zagrljaju autentičnosti i slobode.“
Prisutne su pozdravili i zamenik gradonačelnika opštine Velenje Janez Melanšek i predsednik opštine Šoštanj Boris Goličnik, koji su predstavili neke ključne lokalne projekte iz oblasti turizma. Gost tribine je, između ostalih, bila i Doris Urbančič Vindiš, načelnica sektora za razvoj turizma u Ministarstvu privrede, sporta i turizma.
Marina Ferfolja, šefica sektora za poslovnu analitiku i održivi razvoj u Turističkoj organizaciji Slovenije, predstavila je Turizam na putu od oporavka do otpornosti: „U skladu sa strategijom i zajedničkim naporima svih zainteresovanih strana, slovenački turizam nastavlja sa umerenim rastom, što premašuje evropski prosek. Uprkos našim uspesima, suočavamo se i sa mnogim izazovima – od potrebe za još bližim dijalogom sa lokalnim zajednicama u upravljanju destinacijama, do ubrzanja digitalizacije i hitnih ulaganja u turističku infrastrukturu za poboljšanje kvaliteta. Održaćemo vodeću ulogu u oblasti održivosti samo doslednim sprovođenjem zelenog obećanja na svakom koraku, pri čemu Zelena šema slovenačkog turizma može biti odlično sredstvo za razvoj i implementaciju održivih praksi. Dan turizma Šaleškog je prilika za jačanje partnerstava i razmenu znanja i inspirativnih priča. Samo zajedno možemo izgraditi gostoljubivu, odgovornu i održivu Sloveniju, koja će realizacijom zelene vizije biti izvor ponosa za lokalne zajednice i inspiracija posetiocima iz celog sveta“.
U drugom delu manifestacije održana je radionica za obnovu brenda Šaleške doline koju je vodila Neja Petek, direktorka agencije za razvoj i komunikaciju u turizmu Nea Culpa: „Ako želimo da uspešno razvijamo i plasiramo turizam i sledimo ambiciozne ciljeve koje smo sebi postavili, potreban nam je prepoznatljiv i atraktivan zajednički imidž. Tu ulogu mora odigrati destinacijski brend Šaleške doline, kao vodeća destinacija slovenačkog turizma, a samim tim i jedan od ključnih partnera Slovenačke turističke organizacije. Moramo da izgradimo brend kao zajednički porodični kišobran (brend-kišobran) za sve naše identitete i podbrendove. Hajde da zajedno razmislimo kakav zajednički brend želimo. Samo ako zaživi među nama biće uspešan i u spoljnoj komunikaciji“.
Kulinarsko uživanje u domaćim đakonijama obezbedile su kolege iz Gorenja Gostinstva. Manifestacija je organizovana uz poštovanje životne sredine, jer su posetioci iz okoline pozvani da na manifestaciju dođu pešice, biciklom ili besplatnim lokalnim autobusom. Na događaju je podsticana upotreba domaćih namirnica, sezonske hrane i povratne ambalaže. Da se hrana ne baca, kuvari su je pripremili za određeni broj ljudi.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.