Prioritet današnjih putnika su spa i velnes tretmani, mentalno zdravlje, boravak u prirodi i korišćenje najsavremenije tehnologije, čime se najavljuje era u kojoj velnes više nije opcija već potreba
U 2025. godini putnici postavljaju smela očekivanja kada su u pitanju zdravlje i blagostanje. Zapanjujućih 84% imućnijih pojedinaca sada očekuje velnes usluge prilagođene njihovim jedinstvenim zdravstvenim ciljevima. Spontanost i personalizacija definišu novi velnes pejzaž, pri čemu skoro 70% putnika rezerviše tretmane na licu mesta tokom svojih putovanja, dok 78% više voli mogućnost planiranja unapred. Ove promene u preferencijama, otkrivene u najnovijem izveštaju Buzz vs. Reality izdanom od strane International Luxury Travel Market (ILTM), Altiant i Hyatt-a, ukazuju na veliki pomak u načinu na koji se zdravlje i putovanja prepliću.
Prošla su vremena univerzalnih spa odmora. Današnjim putnicima je najbitnije mentalno zdravlje, boravak u prirodi i korišćenje najsavremenije tehnologije, jer velnes nije više luksuz već neophodnost.
Nova era velnes putovanja
Za potrebe izveštaja ILTM je anketirao 800 imućnijih putnika iz šest zemalja, Velike Britanije, SAD-a, Francuske, Kine, UAE i Saudijske Arabije. Otkriveno je da je velnes postao centralni fokus luksuznih putovanja, ali izgleda drugačije nego ranije. Personalizovane zdravstvene procene, terapije za mentalno zdravlje i moderna tehnologija menjaju iskustvo putovanja. Putnici žele više od opuštanja, oni žele transformaciju. Od organozovanog „kupanja“ u šumama do jutarnje joge sa pogledom na mirne pejzaže, luksuzni putnici traže trenutke koji obnavljaju i inspirišu.
Ove preferencije odražavaju šire životne trendove. Gotovo tri četvrtine ispitanika uključilo je velnes u svoju nedeljnu rutinu, što je porast od 66% u odnosu na pre samo nekoliko godina.
Ključna saznanja koja oblikuju promene
Preferencije luksuznih putnika kada je reč o velnesu su jasne i one utiču na strategije u hotelijerstvu širom sveta:
- Spremni su da potroše više na velnes. Gotovo tri četvrtine (72%) navodi da je veća verovatnoća da će rezervisati hotel ako ima specijalizovane opcije poput slanih soba ili ledenih kupki. Taj procenat raste na 93% među imućnim kineskim putnicima. Takođe, tri četvrtine pokazuje interesovanje za velnes iskustva koja ranije nisu videli, kao i za neobična i nišna velnes iskustva na odmoru.
- Spa terapije ostaju osnovni element, 62% ispitanika daje prioritet spa iskustvima, s posebnim interesovanjem za specijalizovane tretmane poput talasoterapije i ajurvedskih praksi.
- Priroda zove, više od polovine (52%) privlače aktivnosti u prirodi, poput planinarenja ili plivanja u divljini, što signalizira rastuću potražnju za regenerativnim aktivnostima na otvorenom.
- Fizička aktivnost, fitnes i fizičke terapije su takođe visoko na listi, sa 49% koji traže časove vežbanja i 54% koji su zainteresovani za terapeutske intervencije poput akupunkture.
- Mentalno zdravlje je važno, podrška mentalnom zdravlju privlači 33% putnika, uključujući i iskustva digitalnog detoksa (32%).
- Podaci oblikuju iskustva, skoro 40% putnika pokazuje interesovanje za prilagođene individualne zdravstvene procene (npr. analiza sna i ishrane).
Regionalne razlike
Francuski putnici prednjače u interesovanju za tradicionalne spa terapije (85%), dok su kineski i saudijski ispitanici najentuzijastičniji kada je reč o inovativnim zdravstvenim procenama.
Jedno od zapanjujućih otkrića je da samo sedam procenata imućnijih putnika navodi da velnes sadržaji nemaju uticaj na njihove rezervacije odmora. Na pitanje koji od sledećih elemenata bi vas interesovao kao deo specifično planiranog velnes odmora ispitanici su odgovorili:
– Spa odmarališta/terapije (npr. talasoterapija, ajurveda): 62%
– Fizički tretmani (npr. masaža, akupunktura): 54%
– Časovi vežbanja/treninzi: 49%
– Aktivnosti u prirodi (npr. planinarenje, plivanje u divljini): 52%
– Joga odmori: 40%
– Podrška mentalnom zdravlju: 33%
– Majndfulnes i digitalni detoks: 32%
– Tretmani lepote i kozmetički tretmani: 38%
– Programi za mršavljenje: 24%
– Zdravstvene procene (npr. analiza ishrane/sna): 37%
– Retriti za određene polove (npr. menopauza ili muško zdravlje): 22%
– Aktivnosti/poduhvati (npr. golf, planinarenje): 51%
– Detox programi: 35%
– Ostali meditativni retreati: 21%
Prilike za hotele i odmarališta
Za pružaoce luksuznih usluga u hotelijerstvu poruka je jasna, velnes nije samo trend, već strateški prioritet. Kako bi odgovorili na rastuću potražnju, hoteli mogu:
- Proširiti personalizovane usluge, ponuditi prilagođene zdravstvene konsultacije i tretmane osmišljene da zadovolje individualne ciljeve gostiju.
- Iskoristiti tehnologiju, koristiti veštačku inteligenciju i alate zasnovane na podacima kako bi pružili precizne velnes usluge koje su i besprekorno integrisane i duboko značajne.
- Biti kreativni i jedinstveni, što se više velnes ponuda ističe u odnosu na konkurenciju, to je veća šansa za privlačenje zahtevnih putnika koji cene nezaboravna iskustva koja prevazilaze standardna očekivanja.
Odmori više nisu samo sinonim za uživanje, sada su usmereni na svrhu, zdravlje i povezivanje. Hoteli koji usvoje ovu viziju imaju priliku da redefinišu značenje luksuza, pružajući transformativna iskustva koja duboko odjekuju kod gostiju i inspirišu ih na ponovne posete.
Sa ovim uvidima, budućnost velnes putovanja izgleda jednako uzbudljivo koliko i obećavajuće.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.