21.2 C
Belgrade
petak, jun 13, 2025

Opadanje interesa za Evropu na dalekim tržištima, samo Kina beleži porast

Letnja sezona 2025. godine donosi zabrinjavajuće trendove za evropski turizam. Interesovanje za putovanja u Evropu među dalekim tržištima opada, pokazuje najnoviji izveštaj Evropske turističke komisije (ETC). Međutim, u moru negativnih pokazatelja, jedno tržište koje beleži izuzetan rast je Kina

Visoki troškovi kao glavni uzrok pada interesovanja

Prema ETC izveštaju, ključni razlog za pad interesovanja turista iz udaljenih regiona poput Sjedinjenih Američkih Država, Kanade, Brazila, Japana i Australije jesu visoki troškovi putovanja i boravka u Evropi. Inflacija, poskupljenje avionskih karata, ali i povećani troškovi života u destinacijama poput Pariza, Rima i Barselone, dodatno odbijaju potencijalne putnike. Takođe, pooštrene vizne procedure i globalna geopolitička nestabilnost doprinose nesigurnosti i smanjenju rezervacija sa dalekih tržišta.

Kina jedini izuzetak

Za razliku od ostalih zemalja, broj turista iz Kine koji planiraju letovanje u Evropi u 2025. godini beleži konstantan rast. Ovaj porast objašnjava se postepenim otvaranjem kineskih granica, sve većom kupovnom moći srednje klase i snažnim interesovanjem za evropsku kulturu i istoriju. Kineski turisti sve češće biraju manje poznate evropske destinacije, čime pomažu u ravnomernijem turističkom razvoju kontinenta.

Šta mogu da urade evropske destinacije?

Evropske destinacije imaju ogroman potencijal da privuku globalne posetioce, ali moraju brzo reagovati na promene u turističkoj industriji. Ključne mere za unapređenje uključuju razvoj pristupačnijih turističkih paketa prilagođenih udaljenim tržištima, poput Azije i Amerike, kako bi se privukli novi posetioci. Povećanje promotivnih aktivnosti na ovim tržištima ključno je za podizanje svesti o evropskim atrakcijama.

Takođe, ulaganje u digitalne alate za personalizaciju putničkih iskustava omogućava bolju prilagodbu individualnim potrebama turista. Konačno, olakšavanje viznih procedura i poboljšanje avio-konekcija učiniće Evropu dostupnijom, podstičući veći priliv posetilaca i jačajući njenu poziciju na globalnom turističkom tržištu.

Istorija glamura: turizam u Opatiji kroz vekove, saznajte više.

Iako je pad interesovanja turista sa dalekih tržišta izazov za evropski turizam, rast kineskog tržišta predstavlja važnu priliku za oporavak. Turističke destinacije moraju se prilagoditi novim okolnostima i ponuditi sadržaje koji su konkurentni u globalnom kontekstu. U vremenu ekonomskih turbulencija, fleksibilnost, inovacija i strateško planiranje postaju ključ uspeha.

Pratite nas na našoj LinkedinFacebookInstagram i stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

- Sponzorisano -
- Sponzorisano -
- Sponzorisano -
- Sponzorisano -