Slovenija je još jednom potvrdila svoj status lidera u održivom turizmu – čak osam destinacija iz ove zemlje uvršteno je u prestižnu globalnu listu Green Destinations Top 100 Stories 2025. Bled, Bela krajina, Bohinj, Brežice, Jeruzalem, Ljubljana, Logarska dolina – Solčavsko i Miren Kras predstavljaju inspiraciju za turizam budućnosti, koji gradi mostove između zajednica, poštuje prirodu i stvara mogućnosti za održiviji i povezan svet
Nagrade su uručene na međunarodnoj konferenciji Green Destinations u Monpeljeu, gde je Green Scheme of Slovenian Tourism istaknuta kao primer sistemskog i celovitog pristupa razvoju održivih destinacija. Fokus Slovenije na zelenu budućnost donosi međunarodno priznanje i služi kao inspiracija globalnoj turističkoj zajednici. Green Destinations okuplja više od 600 destinacija iz preko 60 zemalja.
Nagrađene zelene priče Slovenije
Bela krajina – Zero Waste
Manifestacija Lahinja Trail postala je prvo potpuno Zero Waste događanje u Sloveniji. Uz smanjenje otpada za 13% po učesniku i angažovanje 107 volontera, događaj postavlja nove standarde održivog upravljanja događajima. Održava se u novembru, van glavne turističke sezone, čime promoviše održivi turizam i štiti dragocenu biodiverzitet oblasti.
Ljubljana – Nedelja turizma u Ljubljani
Od pokretanja 2022. godine, Ljubljana Tourism Week prerastao je u manifestaciju sa više od 150 aktivnosti za sve uzraste i interesovanja. Oko Svetskog dana turizma 27. septembra, stanovnici imaju priliku da kroz raznovrsne aktivnosti upoznaju kulturnu, kulinarsku i kreativnu ponudu grada. Inicijativa podstiče lokalce da sagledaju svoj grad kroz oči turista i razumeju doprinos turizma kvalitetu života u Ljubljani.
Bohinj – Od viljuške do tanjira: 100% lokalno
Projekat promoviše lokalnu proizvodnju hrane, povezujući proizvođače sa restoranima, pijacama i potrošačima. Cilj je povećanje lokalne samodovoljnosti, podizanje svesti o lokalnim proizvodima i olakšavanje njihove dostupnosti. Projekat čuva prirodnu sredinu Bohinja i podstiče upotrebu svežih, lokalno proizvedenih namirnica.
Bled – Više razglednice: Multimedijalno iskustvo autentičnog Bleda
Turistička organizacija Bleda lansirala je projekat koji Bled pretvara iz destinacije „za videti“ u destinaciju „za doživeti“. Tri formata – film Adventure of a Lifetime, The Bled Podcast i knjiga Bledology – pričaju autentične priče, podstiču duže boravke turista i promovišu manje posećene lokalne rute. Projekat aktivno doprinosi strategiji održivosti destinacije.
Miren Kras – Ukusi ljubavi: Mesec špargli i trešanja
Kulinarski projekt Flavours of Love povezuje špargle iz Goriške i trešnje iz Brda kroz saradnju vinara i restoratera iz tri vinske regije. Projekt jača lanac od farme do stola, podiže kvalitet kulinarstva i stvara prepoznatljivu zajedničku priču. Gala večera sa 9 vrhunskih jela i vina istakla je rezultate projekta u obuci ugostitelja i promociji održive proizvodnje.
Istorija glamura: turizam u Opatiji kroz vekove, saznajte više.
Brežice – Brežice Selected: Od lokalnih proizvođača do zajedničkog brenda
Kolektivni brend Brežice Selected okuplja lokalne poljoprivrednike, vinare, restoratera i zanatlije, promovišući održivost, autentičnost i kvalitet. Sertifikat se dodeljuje proizvodima i uslugama koji zadovoljavaju visoke standarde i uključuju lokalne sastojke. Brend podstiče saradnju, vidljivost i održivi razvoj zajednice.
Logarska dolina – Solčavsko: priča o vuni, zajednici i tradiciji
Festival Bicka Sheep Wool Festival slavi domaću pasminu ovaca i čuva pastirsko i zanatsko nasleđe. Festival uključuje tržište lokalnih proizvoda, demonstracije zanata, radionice i kulturne programe. Postao je međunarodno prepoznat događaj koji povezuje generacije, uključuje ranjive grupe i promoviše očuvanje kulturnog pejzaža.
Jeruzalem – Martinje sa dušom tradicije i održivosti
St. Martin’s Day u Jeruzalemu, koji je počeo kao lokalna proslava berbe i degustacija vina, prerastao je u događaj na nivou destinacije sa koordinisanim programom i održivim planiranjem. Festival Martinovanje privlači posetioce iz Slovenije i inostranstva, a njegov rast postavlja nove standarde u kvalitetu, logistici i autentičnom doživljaju.
Pratite nas na našoj Linkedin, Facebook, Instagram i X stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.