Došli smo do kraja još jedne turbulentne godine u kojoj smo, silom prilika, putovali uglavnom po sopstvenoj zemlji i regionu. Međutim, kako to obično biva, krizne situacije nam uvek donesu i ponešto dobro. Na primer, spoznali smo da ne moramo putovati daleko da bi uživali u moru i hrani, nego je dovoljno sesti u automobil, autobus ili avion i brzo i lako dođi do željene destinacije
Lista promena u turističkom poslovanju od početka pandemije je zaista dugačka, ali ćemo u ovom periodu kada se svode računi, pokušati da se ukratko osvrnemo na neke od njih. Pre svega, upravo ta upućenost na destinacije iz zemlje i regiona je sve nas, a naročito turističke radnike, podsetila primera radi, na lepotu letnjeg odmora na Kopaoniku, Zlatiboru i Jahorini, kao i u čitavoj „zelenoj državi“ (Sloveniji). Saznali smo da Bokokotorski zaliv čine najjužniji fjordovi u Evropi, kao i da je po Ginisovoj knjizi rekorda grad Hum iz Istre najmanji grad na svetu. Mnogi od nas su otkrili da poluostrvo Luštica pored sjajnog hotela ima i divna seoska domaćinstva, a da su Kornati najrazuđeniji deo Sredozemlja. Da li ste znali da je turistima iz Srbije automobilom Kvarner najbliže, a Tivat avionom najbrže more?
Naravno, zbog specifičnosti situacije u kojoj se nalazimo, bile su neophodne i promene u načinima poslovanja, pa su profesionalci u turizmu poput regionalnih turističkih organizacija, prinuđene da reaguju u skladu sa najnovijim trendovima u marketingu. U skladu sa tim, sve češće ćemo se sretati sa promocijama susednih država koje vas pozivaju da ih posetite, a destinacije i hoteli će te promocije morati konačno da doživljavaju kao investiciju, a ne kao trošak. Evidentno, turistička putovanja će po svemu sudeći i dalje biti uglavnom regionalna, što uopšte nije loše sagledavši mnogobrojne aspekte.