Kvarner nastavlja da potvrđuje status jedne od najdinamičnijih turističkih regija na Jadranu. Tokom oktobra ostvareno je 150.000 dolazaka i 556.000 noćenja, što predstavlja porast od 2% u dolascima i 5% u noćenjima u odnosu na isti mesec prošle godine. Ovi podaci jasno pokazuju da strategija razvoja celogodišnjeg turizma daje rezultate
Hoteli i kampovi prednjače u rezultatima
Hoteli u rergiji Kvarner su u oktobru zabeležili 1% više dolazaka, dok su noćenja bila neznatno manja (–1%). Posebno se ističu hoteli sa pet zvezdica, koji su ostvarili čak 14% više dolazaka i 9% više noćenja nego prethodne godine. Kampovi su takođe imali odličnu postsezonu – 12% više dolazaka i 13% više noćenja. Privatni smeštaji zabeležili su blagi rast dolazaka od 1%, uz minimalan pad noćenja od 2%.
Ostrva Rab i Krk vodeći u rastu
Oktobar je posebno bio uspešan za ostrvo Rab, koje je ostvarilo 56% više dolazaka i 45% više noćenja nego lane. Krk je pratio taj pozitivan trend sa 10% više dolazaka i 18% više noćenja, dok je Riječki prsten zabeležio rast od 8% u dolascima.
Nemačka i region ostaju ključna tržišta
Sa 4% više dolazaka, Nemačka i dalje drži poziciju najvažnijeg emitivnog tržišta za Kvarner. Značajan rast beleže i Slovenci (19% više noćenja), Mađari (31%) i Italijani (7%). Posebno je zapažen rezultat domaćih, hrvatskih gostiju, koji su u oktobru ostvarili čak 15% više noćenja u odnosu na prošlu godinu.
Stabilan rast i u prvih deset meseci godine
U periodu od januara do oktobra, na Kvarneru je registrovano više od 3 miliona dolazaka (rast od 3%) i 17,9 miliona noćenja (rast od 1%). Najveći doprinos daju hoteli, sa 7% više dolazaka i 6% više noćenja. Tu se ponovo ističu hoteli viših kategorija, sa pet zvezdica, koji beleže 11% više dolazaka i 8% više noćenja.
Kampovi su na nivou prošlogodišnjih rezultata, dok privatni smeštaji beleže minimalne oscilacije – rast od 1% u dolascima i pad od 1% u noćenjima.
Regionalne razlike
- Rab: +7% dolazaka, +4% noćenja
- Krk: +3% dolazaka, +2% noćenja
- Gorski kotar: +3% dolazaka, +1% noćenja
- Cres i Lošinj: +2% dolazaka, stabilna noćenja
- Opatijska rivijera i Riječki prsten: +2% dolazaka, –1% noćenja
- Crikveničko-vinodolska rivijera: +1% dolazaka, –1% noćenja
Glavna tržišta
Slovenija beleži 2% više dolazaka i 3% više noćenja, dok je Italija na nivou prošlogodišnjih rezultata. Austrija je u porastu sa 4% više dolazaka i 2% više noćenja. Nemačka beleži blagi pad od 2% u dolascima i noćenjima, dok hrvatsko tržište ostvaruje odlične rezultate – 10% više dolazaka i 5% više noćenja.
Istorija glamura: turizam u Opatiji kroz vekove, saznajte više.
Fokus na održiv i celogodišnji turizam
Kako navode iz Turističke zajednice Kvarnera, rezultati potvrđuju da se region uspešno pozicionira kao destinacija koja privlači goste i van glavne sezone. To je ključno za dugoročni cilj, razvoj celogodišnjeg turizma. Proizvodi poput gastronomije, aktivnog i zdravstvenog turizma, na kojim se radi već duže vreme, postali su snažni motivi dolaska i u predsezoni i u postsezoni.
Pratite nas na našoj Linkedin, Facebook, Instagram i X stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.




