6.8 C
Belgrade
Creda, novembar 12, 2025

Tehnologije koje će transformisati turizam do 2040. godine

TOURISE Summit, vodeća globalna platforma podržana od strane Saudijskog ministarstva turizma, okuplja lidere iz vlada, biznisa, investitora i inovatora iz sektora avijacije, tehnologije, zabave i finansija, kako bi zajednički razvili održiva, inkluzivna i budućnosti prilagođena rešenja za turizam

Na ovogodišnjem samitu u Rijadu predstavljeno je deset ključnih tehnologija koje će do 2040. godine potpuno redefinisati globalni turizam, ponašanje putnika, ali i način na koji hoteli i turističke kompanije funkcionišu. Ove inovacije obuhvataju sve aspekte putovanja – od planiranja i rezervacije, preko same interakcije sa destinacijama, pa do održivosti i iskustava u smeštaju.

Stručnjaci ističu da će ove tehnologije ne samo olakšati putovanja i učiniti ih personalizovanijim, već će omogućiti i bolje upravljanje resursima, smanjenje ekološkog otiska i stvaranje dubljih, autentičnih iskustava za turiste širom sveta. Hoteli i turističke kompanije koji budu prihvatili ove inovacije moći će da kreiraju inteligentne i fleksibilne usluge, koje odgovaraju novim očekivanjima putnika i globalnim trendovima u turizmu.

AI asistenti za putovanja (2031)

Veštačka inteligencija će samostalno planirati, rezervisati i optimizovati putovanja u realnom vremenu. Ovi sistemi će kreirati hiperpersonalizovana iskustva na osnovu preferencija korisnika, biometrijskih pokazatelja raspoloženja i podataka o ponašanju. Putnicima će olakšati izbor i učiniti putovanja jednostavnijim, dok će hotelijerski i turistički sektor preći na pametne, podatkovno vođene servise.

Biometrijski putnički sistemi (2032)

Prepoznavanje lica i biometrijska verifikacija omogućiće putnicima da koriste lice umesto pasoša, za glatko i bezbedno kretanje kroz aerodrome, hotele i granice. Ova tehnologija smanjuje stres i omogućava spontanija putovanja, ali zahteva visoke standarde zaštite identiteta i etičkog korišćenja podataka.

Kriptovalute u turizmu (2033)

Blockchain i digitalne valute omogućiće plaćanja bez granica, tokenizovane lojalti programe i decentralizovane transakcije. Putnici će biti finansijski nezavisni, oslobođeni problema sa konverzijom valuta i bankarskim odobrenjima. Hoteli i turističke kompanije moraće da prilagode sisteme lojalnosti i upravljanja prihodima digitalnoj eri.

Prevod u realnom vremenu (2034)

AR naočare i pametni slušni uređaji pružiće trenutni prevod glavnih svetskih jezika, omogućavajući monolingvalnim putnicima da komuniciraju globalno. Ova tehnologija povećava inkluzivnost, kulturno razumevanje i autentične ljudske veze.

Lični karbonski budžeti (2035)

Digitalni pasoši će pratiti individualne karbonske kvote, ograničavajući avionska putovanja. Destinacije i brendovi će morati da opravdaju ekološki uticaj putovanja kroz zaista vredna i značajna iskustva. Održivi turizam postaje egzistencijalni imperativ.

Višeslojne realnosti – VR i AR turizam (2036)

Fotorealistički virtuelni i prošireni svetovi spajaju granice između fizičkog i digitalnog putovanja. Ovo omogućava pristup turizmu onima koji ne mogu fizički da putuju i inspiriše planiranje stvarnih putovanja, dok hoteli mogu kombinovati fizički boravak i virtuelne doživljaje.

Digitalni blizanci destinacija (2037)

Gradovi će imati svoje virtuelne kopije, omogućavajući putnicima da istraže destinacije pre rezervacije. Digitalni blizanci pomažu turističkim organizacijama da kontrolišu gužve i očuvaju kvalitet života lokalnog stanovništva.

Električni putnički dronovi (2038)

Kratki vazdušni transport i panoramski letovi postaju stvarnost, otvarajući pristup udaljenim destinacijama. Turistički autorteti i inovatori u mobilnosti moraće da integrišu ove tehnologije bezbedno i održivo.

Supersonični avioni (2039)

Povratak supersoničnog vazduhoplovstva omogućava putovanja bilo gde na svetu za 3-4 sata, redefinišući luksuzni i poslovni turizam. Pojaviće se potražnja za kratkim luksuznim boravcima, što menja klasične hotelske modele.

Održiva avijacija (2040)

Avioni na hidrogen i električni pogon zameniće avionsko gorivo na bazi kerozina, rešavajući moralni izazov turizma, kako putovati bez ugrožavanja planete. Ova tranzicija omogućava pristupačno i odgovorno putovanje.

Istorija glamura: turizam u Opatiji kroz vekove, saznajte više.

Budućnost turizma fokusirana na ljude

Narednu eru turizma neće definisati tehnologija, već način na koji ona služi ljudskim vrednostima. Uspešni akteri u industriji biće oni koji razumeju ljudske implikacije tehnoloških promena. Ove tehnologije pružaju strateški okvir za lidere u turizmu koji žele da inovacije koriste sa svrhom, obezbeđujući da turizam ostane sila povezivanja, smisla i održivosti.

Pratite nas na našoj LinkedinFacebookInstagram i stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

- Sponzorisano -
- Sponzorisano -
- Sponzorisano -
- Sponzorisano -