-0.1 C
Belgrade
subota, novembar 23, 2024

Stanka Karažija, direktorka hotela Lazure

Nakon više od godinu dana od početka pandemije, očekivanja od nastupajuće turističke sezone su velika u čitavom regionu. Naročito joj se raduju hotelijeri koji nisu sedeli skrštenih ruku, već su uz nove investicije i staru oprobanu posvećenost poslu, spremni za povratak gostiju. O svemu tome smo razgovarali sa Stankom Karažijom, direktorkom kompleksa Lazure Marina & Hotel, koji će skorim otvaranjem nove rezidencijalne zgrade značajno unaprediti svoju ponudu

TU: Kako je pandemija koronavirusa uticala na vaš posao?
SK: Pandemija korona virusa značajno je uticala na celu industriju putovanja i hotelijerstva pa tako i na nas. Prošle godine smo imali odlične najave za sezonu i radovali smo se još boljoj sezoni u odnosu na onu koju smo imali 2019. Međutim, u martu nas je pogodio talas otkazivanja rezervacija i zatvaranje hotela. Hotel smo ponovo otvorili u maju, ali to nije bilo niti blizu onome kako maj kod nas inače izgleda. Promenila se i struktura gostiju i neka od nama važnih tržišta poput UK, USA i Rusije potpuno su nam bila nedostupna. Tu smo se brzo prilagodili i približili svoju ponudu gostima iz regije što se pokazalo veoma dobrim.

TU: Šta ste promenili u poslovanju i kako ste zadovoljni učinkom?
SK: Zapravo, ono što se najviše promenilo jeste taj pristup u „zadnjoj sekundi“. Teško je planirati pa samim time i očekivati nešto konkretno,tako da svaki dan imamo jednu novu sliku poslovanja. Naučili smo da budemo fleksibilni i to je nešto što nam daje rezultat.
TU: Da li postoji nešto u ovom kriznom periodu što bi izdvojili kao pozitivno iskustvo?

SK: Pozitivno iskustvo je svakako to da smo se mi hotelijeri ponovo uverili kako smo zapravo jako prilagodljivi i fleksibilni i koliko je to važno u našem poslovanju. Turizam je jedna jako krhka delatnost, osetljiva na brojne uticaje iz okoline, a korona-kriza je turizam zaista bacila na kolena. Mi smo prilično brzo shvatili da je ovo jedna ozbiljna situacija koja neće tako brzo proći pa smo se brzo prilagodili u kontekstu ponude gostima, cena, radnog vremena i otkazne politike. Veoma smo ponosni na to da smo, uprkos krizi, uspeli zadržati sve naše radnike i kako smo zapravo i dok smo bili zatvoreni, svojim smo radnicima redovno isplaćivali plate.

TU: Da li ste imali bilo kakvu podršku za vreme pandemije?
SK: Da, imali smo podršku države koja je nama i ostalim kolegama u turizmu izašla u suret subvencionirajući deo plata za naše zaposlene.

TU: Kako se pripremate za specifičnu sezonu koja dolazi?
SK: Sezona koja nam dolazi je zaista specifična i neobična, al recimo da smo sada već pametniji jer imamo iskustvo od prošle godine. Prilagodili smo svoju ponudu, pritom najviše mislim na fleksibilnu otkaznu politiku. Danas je zaista teško planirati svoje putovanje unapred, pa smo svojim gostim omogućili fleksibilnu otkaznu politiku sve do 48 sati pre dolaska u hotel. Takođe, u ovim vremenima je vrlo bitna mogućnost testiranja i dobijanja rezultata testa isti dan. Odmah pored hotela nalazi se privatna laboratorija gde gosti mogu u jednom danu obaviti testiranje i dobiti rezultate nazad. Po potrebi, možemo organizovati da se testiranje obavi u hotelu. Smatramo da su to dve, možda čak i najbitnije stvari koje će se ove godine uzimati u obzir kod planiranja putovanja.

TU: Kakvi su vaši planovi za naredni period i bližu budućnost?
SK: Najveća novost u skoroj budućnosti je otvaranje nove rezidencijalne zgrade čije otvaranje planiramo u avgustu ove godine. U rezidencijalnoj zgradi otvaramo ukupno 104 hotelske sobe od kojih čak 80% njih ima pogled na more i predivan bokotorski zaliv. Ovim naš hotel postaje ozbiljan hotel sa ukupno 128 smeštajnih jedinica, nekoliko restorana i kongresnom dvoranom koja može da primi i do 300 osoba.

TU: Kako vidite turizam u celini nakon vraćanja u novu normalnost?
SK: Smatram da će se turizam generalno promeniti, ali nikada neće nestati. Ljudi su putovanja prihvatili kao sastavni deo života i to je nešto čega se više neće odreći. To se najviše vidi prema reakcijama naših gostiju koji su jedva dočekali da otvorimo i koji nas stalno kontaktiraju isčekujući dolazak u Lazure hotel. Takođe, izgleda da su ljudi sada skloni odsedanju u manjim hotelima, sa više prostora i sa mnogo manje gužve.
Tekst: Petar Vušurović

- Sponzorisano -
- Sponzorisano -