18.1 C
Belgrade
petak, 26 februara, 2021

Adna Lainšček, vođa projekta u Zavodu za turizam Šaleške doline

Turističke organizacije širom sveta, u ovom trenutku imaju izuzetno važnu ulogu u prevazilaženju posledica kataklizme turizma. Kako u doba globalne pandemije vratiti turiste putovanjima – je pitanje od krucijalne važnosti za svakog radnika u turizmu, a posebno za timove lokalnih organizacija poput „Zavoda za turizem Šaleške doline“. O ovim i drugim gorućim pitanjima turizma, smo razgovarali sa Adnom Lainšček koja predstavlja pomenuti Zavod

TU: Da li imate neposredno iskustvo vezano za korona virus i pandemiju?
AL: Ta bolest se raširila po celom svetu i utiče na sva područja naših života. U drugom talasu pandemije sam se sretala, sa hajdemo reći svakom drugom osobom, koja je prebolela kovid-19. Tada sam se prvi put uplašila, odnosno pojavila se velika odgovornost da ako se razbolim ne prenesem virus na nekoga. I tako, desila se i ta subota kad sam ostala bez ukusa i mirisa. Nastaje strah, pa se pitaš šta će biti narednih dana. Sva sreća, pa je ostalo samo na tome i prebolela sam korona virus bez ikakvih komplikacija.

TU: Kako je novonastala situacija uticala na vaš posao?
AL: Tokom pandemije, sva predavanja, sastanci i konferencije uživo su zamenjene onlajn sastancima. Sve se dešava kao da direktno prisustvujemo takvim događajima, suštinska poruka se nekako prenosi, ali ipak mi nešto nedostaje, pa se često pitam kakve nam zamene nudi onlajn komunikacija u poređenju sa direktnim iskustvom? Taj logični nivo komunikacije pravilno se prenosi, međutim, obično je emocionalno iskustvo takvog događaja mnogo površnije od direktnog iskustva. Meni je taj lični nivo vrlo bitan, pa mislim da ću biti „opljačkana“, posebno u pogledu fizičke ili čulne komunikacije, a verujem da će se večina složiti sa mnom.

TU: Šta ste prvo promenili u vašem poslovanju?
AL: Zbog pandemije suočavamo se sa velikim promenama i izazovima. Još uvek je turizam u nekoj tranziciji na putu ka novoj stvarnosti i novim mogućnostima. U Zavodu za turizam smo jako svesni da nam je potreban neki novi pogled na sve te promene, potrebni su novi poslovni modeli i novi pokazatelji turističkih performansi, a verujem da je tako kod svih.
TU: Kakvo je vaše trenutno radno okruženje, da li radite od kuće ili iz kancelarije? AL: Imam dve ćerke koje več tri meseca školujem od kuće. Obično sam do podneva profesor trećeg i petog razreda, a popodne posvećujem poslu. Priznajem, veliki je izazov za sve nas, ali nekako nam uspeva.

TU: Da li imate podršku nadležnih institucija i u čemu se ona sastoji?
AL: Vlada pozitivno pristupa upravljanju situacijom i dugoročnom smanjenju štetnih posledica. Ključni cilj je očuvanje što većeg broja radnih mesta i pomoć turističkoj industriji između ostalog davanjem vaučera svim stanovnicima Slovenije, koje mogu koristiti i u ovoj godini.

TU: Koji su vaši lični i planovi vaše kompanije za bližu budućnost i narednu sezonu?
AL: Naše glavno pitanje je kako osigurati neko sigurno, a jedinstveno iskustvo za turistu koji dolazi u Šalešku dolinu? Snažna mi je želja da stanovnicima i gostima Šaleške doline ponudimo što više kulturnih, zabavnih, opuštajućih, festivalskih i kulinarskih užitaka. Zavod za turizam Šaleške doline ima nesumnjivo veliki promotivni doprinos, a pre svega stručnost za pripremu kreativnih turističkih paketa. Velenje se može i pohvaliti najvećim prostorom za priredbe u Sloveniji, koji se nalazi uz jezero i moći će da primi 30.000 posetilaca, tako da će u nekoj bližoj budućnosti to biti veliki doprinos za celu Šalešku dolinu.

Foto: Azra Mujdža

- Sponzorisano -
- Sponzorisano -
Hotel Grand
- Sponzorisano -
- Sponzorisano -