I pored toga što je hotelska industrija jedna od onih koje su najmanje digitalizovane, ne treba biti vidovit da bi se shvatilo da će informacione tehnologije ubrzo imati ključnu ulogu u razvoju modernog hotelskog poslovanja. Međutim, dvojica mladih i vrednih ljudi sa vizijom o tome promišljaju već godinama, a njihova kompanija OTA Sync danas predstavlja nezaobilaznog partnera hotelima koji žele da pouzdano i efikasno poboljšaju svoje usluge, povećaju produktivnost i pruže gostima izvrsno korisničko iskustvo. O njihovim softverskim rešenjima i pozitivnim efektima tehnologije u hotelijerstvu danas, razgovarali smo sa Đorđem Jevtićem, direktorom i jednim od osnivača kompanije OTA Sync
TU: Za početak, kada i kako je OTA Sync krenuo sa radom?
ĐJ: Ideja OTA Sync je nastala 2018. godine kada smo moj poslovni partner Ilija Milović i ja odlučili da udružimo snage i krenemo da razvijamo objedinjeno rešenje za upravljanje hotelima i privatnim smeštajima. Trebalo nam je par godina da razvijemo kompletnu ideju, tako da smo OTA Sync zvanično registrovali 2021. godine.
TU: S obzirom da se bavite tehnološkim unapređenjem hotelijerstva, da li ste imali prethodno radno iskustvo u hotelskoj industriji?
ĐJ: I Ilija i ja smo poreklom iz Tivta, tako da nam je sudbina odredila da budemo u turizmu i hotelijerstvu hteli mi to ili ne. Ilija je još u srednjoj školi razvijao veb sajtove i pomagao hotelima i privatnim smeštajima da upravljaju svojom online prodajom, a ja sam radio u porodičnom poslu sa apartmanima i u nekoliko primorskih hotela, među kojima je i Regent u Porto Montenegru. Tako da smo se obojica u OTA Sync upustili sa prethodnim iskustvom, ali nam je dosta pomoglo i iskustvo naših korisnika i članova tima, koji najažurnije znaju koji su to problemi na tržištu
TU: Koji su to konkretni benefiti za hotelijere koje im pruža vaša softverska podrška i na koji način ona automatizuje hotelske procese?
ĐJ: Naša ideja je nastala jer smo iz prve ruke videli koliko su zastareli i nesigurni softveri na tržištu, koji se promovišu kao vrhunska rešenja. Dug proces uhodavanja korisnika, kompleksnost operacija, nedostatak automatizacija i slaba sigurnost podataka su ogroman problem koje su „legacy“ rešenja ostavila na tržištu. Ovo su problemi koje mi prvenstveno rešavamo. Rešenje pružamo kroz objedinjeni „All-in-one“ softver, koji može modularno da se prilagodi svakom hotelu, ubrza interne procedure, uštedi vreme zaposlenih i poboljša produktivnost zaposlenih u hotelu. Kroz softver pokrivamo rad recepcije, prodaje, menadžmenta, operacija, kao i guest experience.
TU: OTA Sync je kao startap dobio pristup raznim investicionim fondovima. Recite nam nešto više o tome.
ĐJ: Tako je, našu ideju su prepoznali globalni Venture capital fondovi i anđeoski investitori iz regiona, koji su do sada uložili u našu ideju više od 1.4 miliona evra. Ova sredstva su namenjena daljem promovisanju naše vizije, a to je da tehnologija može da pomogne hotelima da proboljšaju svoje poslovanje i unapredi iskustvo gostiju.
TU: Koliko imate korisnika i na kojim ste sve tržištima prisutni?
ĐJ: OTA Sync ima više od 3000 aktivnih korisnika na 23 tržišta, raspoređenih na 5 kontinenata. Softver je preveden na 19 jezika i u potpunosti prilagođen za rad na 47 tržišta. Tako da je naš plan da u narednim godinama otvaramo nova tržišta i pozicioniramo se kao lideri na tržištima gde trenutno imamo aktivne korisnike.
TU: Pandemija korona virusa je imala veliki uticaj na hotelijerstvo i turizam uopšte, kakva su vaša iskustva?
ĐJ: Za nas je 2020. godina bila godina preokreta, jer smo u tom trenutku bili među retkim rešenjima na svetu koja su dostupna na cloud tehnologiji. Ova tehnologija omogućava da sa bilo koje adrese na svetu možete da pristupite softveru putem veb pretraživača i da sigurno upravljate podacima. Kako smo bili među retkima koji omogućavaju menadžerima i zaposlenima u back office odeljenju da rade od kuće ili iz izolacije, tražnja za softverom je te godine prvi put buknula i te godine smo dobili prve korisnike sa tržišta kao što su Italija, Španija, Maldivi, Singapur. To nam je bio znak da radimo nešto dobro i da treba dalje da guramo našu ideju ka novim tržištima.
TU: Koji su vaši planovi za budućnost?
ĐJ: Naš glavni plan je da dalje informišemo hotelijere o mogućnostima koje su otvorene kroz tehnološka rešenja. Hotelska industrija je u top 3 najmanje digitalizovanih industrija na svetu, ali verujemo da jako brzo može da postane jedna od liderskih u prihvatanju i stvaranju inovacija. Edukovanjem tržišta planiramo dalje da rastemo, kako u regionu zemalja bivše Jugoslavije, tako i na svim ostalim tržištima, preko Evrope, Azije, do Latinske Amerike i Sjedinjenih Država.
Tekst: Petar Vušurović
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.