Italija, jedna od najposećenijih turističkih destinacija na svetu, odlučila je da uvede stroga pravila u vezi sa recenzijama hotela i restorana. Ova nova regulativa ima za cilj da suzbije kako nenamerne greške, tako i zlonamerne lažne komentare, koji mogu naneti ogromnu štetu ugostiteljskom sektoru
Nova pravila u Italiji nalažu da će turisti i gosti morati da dokažu da su zaista posetili objekat pre nego što ostave recenziju, a pozitivne ocene koje su nagrađene na bilo koji način biće zabranjene.
Uticaj lažnih recenzija
Alesandro Đilmozi, poznati kuvar i predsednik udruženja „Ambasadori ukusa“, naglasio je da čak i nenamerne greške u recenzijama mogu imati ozbiljne posledice. Primer koji je izneo, gde je recenzent tvrdio da je jeo desert koji nikada nije bio u ponudi njegovog restorana, pokazuje koliko lako može doći do dezinformacija koje mogu uticati na reputaciju preduzeća.
Statistike italijanskog Ministarstva preduzetništva pokazuju da lažne ili manipulisane recenzije mogu smanjiti prihode ugostiteljskih objekata od 6 do 30%. Ovaj problem je postao toliko izražen da se mnogi hoteli i restorani u Italiji bore sa nepoštenom konkurencijom i obmanjujućim komentarima koji narušavaju njihov ugled.
Kako će nova pravila poboljšati situaciju?
Nova pravila omogućavaju hotelima i restoranima da zatraže uklanjanje starih recenzija (starijih od dve godine) ili onih koje više nisu relevantne. Na primer, ako je hotel unapredio svoje usluge ili izvršio renovaciju, zastarele kritike više neće imati negativan uticaj.
Sajtovi poput Booking.com i Tripadvisor će morati da se prilagode ovoj regulativi. Već sada Booking.com dozvoljava samo korisnicima koji su zaista rezervisali smeštaj putem njihove platforme da ostavljaju recenzije. Očekuje se da će i druge platforme pojačati kontrole i mere za otkrivanje lažnih komentara.
Kazne za prevarante
Za one koji prekrše nova pravila predviđene su visoke kazne, od 5.000 do čak 10 miliona evra. Ovo je jasan signal da Italija ozbiljno pristupa problemu lažnih recenzija i želi da zaštiti kako ugostitelje, tako i turiste od obmanjujućih informacija.
Tripadvisor je u svom godišnjem izveštaju o transparentnosti istakao da se problem lažnih recenzija ne odnosi samo na Italiju, već na globalni nivo. U 2024. godini, ova platforma je uklonila više od 2.7 miliona prevarantskih recenzija i upozorila 9.000 preduzeća zbog podsticanja lažnih komentara.
Kudiljero – Skriveni biser severne Španije, saznajte više.
Uvođenjem novih pravila, Italija pokazuje odlučnost u borbi protiv prevara u turizmu i ugostiteljstvu. Ova regulativa će pomoći u zaštiti preduzeća od neosnovanih negativnih kritika, dok će turisti dobiti realnije i pouzdanije informacije prilikom izbora hotela i restorana. Očekuje se da će ove promene doprineti boljoj transparentnosti i kvalitetnijem iskustvu za sve posetioce Italije.
Pratite nas na našoj Linkedin, Facebook, Instagram i X stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.