9.8 C
Belgrade
sreda, oktobar 8, 2025

Grad koji je dokazao da održivi turizam može da bude uspešan

Dok mnoge svetske destinacije traže načine da se izbore sa prekomernim turizmom, Helsinki je pokazao da dugoročna i pažljivo planirana strategija može da učini razliku. Pretrpanost gradova, rast cena stanova i pritisak na infrastrukturu uobičajene su posledice masovnog turizma, a negativan uticaj na životnu sredinu sve je izraženiji. Umesto da se bori protiv posledica, Helsinki je već decenijama gradio temelje održivog turizma i upravo zahvaljujući tome dva puta zaredom proglašen je najodrživijom turističkom destinacijom sveta

Ovo priznanje dolazi iz Global Destination Sustainability (GDS) Index-a, međunarodnog sistema rangiranja koji ocenjuje više od 100 gradova na osnovu 70 pokazatelja. Helsinki je briljirao u svim kategorijama – od upravljanja destinacijom i lanca snabdevanja, preko socijalne održivosti, pa sve do ekoloških performansi. Njihov pristup pokazuje da turizam može biti i ekonomski uspešan i društveno odgovoran, ako je vođen jasnom vizijom i transparentnošću.

Jedna od ključnih prednosti Helsinkija leži u saradnji različitih aktera – gradske vlasti, hotela, lokalnih biznisa i samih građana. Činjenica da čak 99% soba u velikim hotelima ima ekološke sertifikate, jasno govori koliko je održivost postala deo identiteta ovog grada. Pored toga, Green Destinations sertifikacija, koju Helsinki nosi od 2025. godine, potvrđuje da standardi održivosti nisu samo deklarativni. Oni su jasni, merljivi i priznati na međunarodnom nivou.

Zanimljivo je da ovakav model ne odbija turiste – naprotiv. Broj međunarodnih posetilaca u Helsinkiju raste, a istraživanja pokazuju da sve više putnika širom sveta želi destinacije koje brinu o ljudima i prirodi. Turizam ovde nije shvaćen kao industrija koja iscrpljuje resurse, već kao prilika da grad postane bolje i zdravije mesto. Grad mora biti isti i za one koji u njemu žive i za one koji ga posećuju.

Istorija glamura: turizam u Opatiji kroz vekove, saznajte više.

Helsinki je danas primer da održivi razvoj ne mora biti kompromis između ekonomije i ekologije, već način da se oba cilja ostvare istovremeno. Njihova poruka je potpuno jasna. Budućnost turizma leži u odgovornosti, a gradovi koji to prepoznaju biće oni koji će dugoročno pobediti u globalnoj turističkoj utakmici.

Pratite nas na našoj LinkedinFacebookInstagram i stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

- Sponzorisano -
- Sponzorisano -
- Sponzorisano -
- Sponzorisano -