4.8 C
Belgrade
Creda, novembar 12, 2025

Dining by preference – personalizovano iskustvo postaje ključ uspeha u ugostiteljstvu

Gosti danas žele da biraju kako jedu, gde naručuju i kako plaćaju, a restorani koji se na vreme modernizuju biće oni koji će opstati i rasti. Oni više ne traže samo obrok, već pametno, personalizovano iskustvo koje kombinuje udobnost, brzinu i lični pristup, od digitalnog menija do automatskog prepoznavanja omiljenih porudžbina

Nova era ugostiteljstva: Od brzine do personalizacije

Bilo da je reč o brzoj ishrani ili fajn dajningu, današnji gosti očekuju mnogo više od dobrog obroka, žele iskustvo po sopstvenoj meri. Brzina, praktičnost i lični pristup postali su standard, a restorani koji to ne prepoznaju gube trku.

Najnovije istraživanje Agilysys 2025 Foodservice Management Impact Study otkriva da čak 68% menadžera u ugostiteljstvu planira da razvije „dining by preference“ koncepte. To su iskustva zasnovana na individualnim željama i navikama gostiju. Ipak, mnoge restorane koči jedno, zastarela tehnologija.

Strah od promene je skuplji od same promene

Uprkos sve većem pritisku tržišta, mnogi ugostitelji i dalje odlažu modernizaciju svojih POS sistema i digitalnih platformi. Čak 60% menadžera restorana razmatra promenu dobavljača, ali se samo 40% se zaista oseća „spremno“ da to uradi.

Razlog? Strah od poremećaja poslovanja i komplikovanih integracija. Međutim, u eri kada gosti žele da sami biraju da li će poručiti putem konobara, mobilne aplikacije ili samouslužnog kioska, odlaganje digitalne transformacije znači ostajanje bez gostiju.

Šta zapravo žele gosti?

Danas više nije dovoljno imati ukusnu hranu. Gosti očekuju da ih restoran prepozna, da zna njihove navike, omiljena jela, dijetetske potrebe i čak da im ponudi personalizovane preporuke.

Zahvaljujući naprednim tehnologijama i sistemima zasnovanim na veštačkoj inteligenciji, to više nije budućnost, već sadašnjost. Restorani koji koriste podatke na pametan način mogu da stvaraju posebno iskustvo za svakog gosta – i time grade lojalnost i rast prihoda.

Kada se to uradi dobro, formira se krug uspeha. Personalizovano iskustvo donosi više zadovoljnih gostiju, više poseta i više podataka, koji dalje omogućavaju još precizniju uslugu.

Kako prekinuti začarani krug zastarelih sistema

Najuspešniji restorani danas ne posmatraju tehnologiju kao smetnju, već kao ključni alat za rast i iskustvo. Umesto da čekaju renoviranje ili tehničke kvarove, oni proaktivno ulažu u unifikovane, AI-platforme koje povezuju sve tačke kontakta, od blagajne, preko aplikacije, do programa lojalnosti.

Istorija glamura: turizam u Opatiji kroz vekove, saznajte više.

Kada su svi sistemi povezani, proces postaje gotovo bez napora. Personalizacija funkcioniše čak i tokom najprometnijih dana, a osoblje ima više vremena da se fokusira na ono što je najvažnije – na gosta.

Tehnologija kao sastojak uspeha

U vreme kada je vernost gostiju teže nego ikad zadržati, investiranje u pametne sisteme postaje ključ dugoročnog rasta. Restorani koji već sada prihvate inovacije biće spremni za naredne sezone, testiranja novih ponuda i još važnije, za trajno zadovoljstvo gostiju.

Personalizovana ishrana nije samo trend, to je nova filozofija ugostiteljstva. Oni koji je razumeju, više neće nuditi samo obrok, već iskustvo zbog kojeg se gosti vraćaju.

Pratite nas na našoj LinkedinFacebookInstagram i stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

- Sponzorisano -
- Sponzorisano -
- Sponzorisano -
- Sponzorisano -