Budući da je 2023. definitivno godina povratka u normalu za turizam na globalnom nivou, kompanija Mabrian je sprovela jedno interesantno istraživanje. Osnovi cilj je da se otkrije da li su putnici promenili svoje navike i ponašanja prilikom putovanja nakon pandemije
Kompanija Mabrian je specijalizovana za prikupljanje i analizu svih podataka i informacija vezanih za putovanja. U poslednjem istraživanju oni proveravaju da će putnici ostati u skladu sa navikama koje su stekli u pandemiji, ili će se sve vratiti na neke tradicionalne turističke aktivnosti. Istraživanje potvrđuje porast iskustvenih putovanja najviše od svega.
Kako bi dobili odgovor, analizirali su spontano ponašanje i preferencije putnika širom sveta koristeći Social Listening. Ova metodologija se bazira na tehnikama Big Data i veštačke inteligencije za analizu više od 400 miliona interakcija povezanih sa turizmom na društvenim mrežama. Istraživanje je obuhvatalo period od 2019. do 2023. godine.
Rezultati ove studije predstavljeni su tokom webinara koji je organizirao AVIAREPS pod nazivom Promena ponašanja i trendova putnika. Tu su, osim Mabrian studije, svoja viđenja o ovom pitanju predstavili Marriot International i Qatar Tourism.
✈️ Today we publish a new @MabrianOfficial study analysing the behavior and motivations of travelers going back to 2019.
🔗 Find out more here about how they have changed in recent years: https://t.co/kO1c0R4igR#travelintelligence #bigdata #tourism pic.twitter.com/fBkRJeTHcA— Mabrian Technologies (@MabrianOfficial) August 21, 2023
Zdravlje pre svega
Glavni zaključak studije je da iskustvene aktivnosti preuzimaju vođstvo kada su u pitanju konvencionalne želje za putovanjima. Kada kažu iskustvene aktivnosti, podrazumevaju sve vezano za wellness, aktivan i životni stil, prirodu i gastronomiju. S druge strane, konvencionalne motivacije putovanja podrazumevaju umetnost i kulturu, atrakcije, letnji ili porodični odmor, šoping, noćni život i slično.
Podelivši aktivnosti u dva različita bloka, podaci pokazuju kako su iskustvene aktivnosti značajno porasle u posledne 4 godine u odnosu na konvencionalne aktivnosti. Aktivnosti koje su poprimile najveći porast tokom ovih godina i dosegle najviši nivo interesa odnose se direktno na zdravlje i brigu o blagostanju tela i duha.
S druge strane, konvencionalne aktivnosti koje su izgubile najveći deo svoje važnosti su umetnost i kultura. Način na koji putujemo se stalno menja. Od tradicionalnog odmora i sunčanja na primorskim destinacijama do kulture i šopinga u gradovima. Turizam je industrija koja se stalno prolagođava, menja ili transforimiše.
Posao, odmor i avantura na najlepšoj planini, saznajte više.
Za destinacije i turističke kompanije je izuzetno bitno da prepoznaju nove globalne trendove među putnicima. Oni moraju da prilagode svoje ponude i turističke proizvode da budu što raznovrsniji i što više u skladu s novim trendovima. To je jedini način da ostanu u poslu i da budu konkurentni.
Takav slučaj nije zaobišao ni Srbiju. Nekada su planine bile simbol za isključivo zimski odmor, što se u velikoj meri promenilo u poslednjih par godina. Bilo da su u pitanju poslovna, individualna ili porodična putovanja, planine poput Kopaonika ili Zlatibora nude kvalitetan odmor za blagostanje organizma u svim godišnjim dobima.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.