Prema podacima Nacionalnog turističkog informativnog centra (NIS), turističke posete Šaleškoj (Velenje, Šoštanj) su porasle u prvoj polovini 2025. godine. Ukupno, opštine Velenje i Šoštanj zabeležile su 21.373 dolaska i 55.210 noćenja, što je 33,1 odsto više dolazaka i 35,5 odsto više noćenja u poređenju sa istim periodom 2024. godine. Prosečna dužina boravka bila je 2,6 dana
Struktura gostiju pokazuje da je više od polovine gostiju bilo iz Slovenije – tačnije, 54,3 odsto. Najčešća inostrana tržišta bila su Hrvatska, Austrija, Nemačka, Italija i Srbija, što potvrđuje kontinuirano interesovanje bliskih evropskih zemalja za područje Šaleške.
Velenje: rast pretežno inostranih gostiju
Velenje je u prvoj polovini 2025. godine zabeležilo 7.068 dolazaka, što je 9,1 odsto više nego u istom periodu 2024. godine. Zabeleženo je 14.879 noćenja, što je povećanje od 10,2 odsto. Dominirali su inostrani gosti, koji su predstavljali čak 67,7 odsto svih dolazaka, dok su domaći gosti činili 32,3 odsto.
Šoštanj: rast domaćih gostiju
Opština Šoštanj je u istom periodu zabeležila 14.305 dolazaka i 40.331 noćenje. To znači 49,3 odsto više dolazaka i 48,1 odsto više noćenja nego u istom periodu 2024. godine. Većinu su činili domaći gosti, koji su doprineli sa 65,2 odsto svih dolazaka.
Rast turističkih poseta opštinama Velenje i Šoštanj ukazuje na sve veće interesovanje za područje koje povezuje urbano i prirodno okruženje i nudi raznovrsne mogućnosti za kratki ili duži odmor.
U poslednjem periodu sprovedeno je nekoliko promotivnih kampanja na domaćem i inostranom tržištu, učešće na turističkim sajmovima, radionicama i stručnim događajima, gde je predstavljena ponudu Šaleške. Značajan akcenat stavljen je i na razvoj proizvoda. U 2025. godini započeta je realizacija LAS projekta „Ukusi Šaleške“, koji povezuje lokalne kulinarske ponuđače na selu i promoviše očuvanje i unapređenje kulinarskog identiteta regiona. U saradnji sa dr Janezom Bogatajem, osmišljena je gastronomska piramida Šaleške, koja će biti stručna osnova za dalji razvoj sadržaja.
Ove godine razvijen je i brend destinacije Šaleška – jednostavno prijateljski, kojim se stvara prepoznatljiv i povezujući identitet prostora. Ovakav sveobuhvatan i strateški orijentisan pristup razvoju i promociji zasniva se na praćenju trendova i na planskom stvaranju visokokvalitetne, autentične i dugoročno održive turističke ponude.
Trenutno je u toku oflajn kampanja „Ovo je Velenje“, u saradnji sa Gradskom opštinom Velenje, kao i digitalna kampanja „Šaleška – jednostavno prijateljski“, usmerena na domaće tržište i bliska inostrana tržišta. U svim aktivnostima ključnu ulogu igra saradnja svakog pojedinca i svakog člana turističkog lanca: od pružalaca usluga, vodiča, volontera, lokalnih zajednica do ostalih partnera koji svojom posvećenošću, znanjem i energijom zajedno stvaraju priču destinacije. Povezivanje sa drugim regionima, saradnja na nacionalnom nivou i integracija u šire međunarodne tokove omogućavaju da se izgradi prepoznatljiva, održiva i gostoljubiva destinacija koja ostaje – jednostavno prijateljski nastrojena.
#visitsaleska #ifeelsLOVEnia #myway
Pratite nas na našoj Linkedin, Facebook, Instagram i X stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.