Posezona na Kvarneru donela je odlične rezultate i rast turističkog prometa u odnosu na prošlu godinu. Prema podacima Turističke zajednice Kvarnera, u septembru je u regiji boravilo oko 365.000 gostiju. Oni su ostvarili više od 2,2 miliona noćenja, što je 8% više dolazaka i 7% više noćenja nego 2024. godine
Kvarner je i ove postsezone potvrdio status jedne od najposećenijih regija na Jadranu. Najviše turista stiglo je iz Nemačke, ostvarivši oko 760.000 noćenja, što predstavlja porast od 12%. Slede Austrijanci sa oko 300.000 noćenja i Slovenci sa približno 290.000, čime su oba tržišta zabeležila rast od 6 i 8 odsto. Rast su ostvarili i domaći gosti, koji su u posezoni zabeležili 14% više dolazaka nego prošle godine.
Iz Turističke zajednice Kvarnera saopšteno je da je posezona počela izuzetno dobro, uz rast dolazaka i noćenja u odnosu na prošlu godinu. To je trend koji ova regija beleži već desetak godina, jer su stvoreni jaki motivi dolaska u predsezoni i posezoni, na čemu se, kako navode, intenzivno radi.
Osbovni cilj je produžetak sezone i ravnomernije rasporediti turistički promet tokom cele godine. Fokus, kako dalje navode, ostaje na ojačavanju posezone kako bi se smanjio pritisak na špicu sezone. Poseban naglasak se stavlja na gastronomiju, zdravstveni turizam, outdoor sadržaje i manifestacije koje privlače goste upravo u ovo doba godine.
Hoteli i kampovi vode rast
Kvarnerski hoteli su u septembru ostvarili blizu pola miliona noćenja, što je 9% više nego prošle godine. Najveći rast beleže hoteli sa pet zvezdica, čak 18% više noćenja. Kampovi su takođe zabeležili izvanredan rezultat, sa preko pola miliona noćenja, što je 18% više nego lani, zahvaljujući lepšem vremenu nego prošle godine.
Najveći broj noćenja, više od 840.000, ostvaren je u privatnom smeštaju, pri čemu je posebno porastao broj rezervacija u luksuznim apartmanima i kućama sa pet zvezdica – za 18% više nego prošle godine.
Istorija glamura: turizam u Opatiji kroz vekove, saznajte više.
Ukupni rezultati 2025. godine
Od početka godine, Kvarner je zabeležio oko tri miliona dolazaka (rast od 3%) i 17,3 miliona noćenja (rast od 1%). Nemačko tržište, i dalje najvažnije za region, u blagom je minusu od 2% na godišnjem nivou, dok slovensko tržište beleži rast od 3%, a domaći turisti 5% više noćenja nego prošle godine.
Poseban uspeh ostvarili su gosti iz Poljske, sa 13% više dolazaka i 9% više noćenja, kao i turisti iz Srbije, koji su ostvarili 11% više noćenja.
Iz Turističke zajednice Kvarnera poručuju još da je kvalitet ključan i da mora pratiti cenu, posebno u vreme kada gosti lako mogu uporediti ponude putem digitalnih alata. Turisti danas ne traže nužno najjeftinije opcije, već ono što opravdava cenu, a rast u visokoj kategoriji smeštaja pokazuje da kvalitet uvek pronalazi svoje mesto.
Pratite nas na našoj Linkedin, Facebook, Instagram i X stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.