Ova turistička sezona bi po svemu sudeći trebalo da bude neuporedivo bolja od prethodne, koje u suštini uopšte nije ni bilo. Vlasnici hotela i apartmana za izdavanje nestrpljivo dočekuju goste, i svi moraju da se prilagode novom režimu rada, što očekuje i goste bez izuzetka
Hoteli su objekti koji okupljaju velik broj ljudi, i svi su u međusobnoj interakciji, što i nije baš najpoželjnije, ako se uzme u obzir situacija sa pandemijom koronavirusa. Međutim, odgovornost nije samo na hotelima, odgovornost delimo i svi mi koji u njima boravimo, pa se i od nas očekuje da budemo obazriviji i pažljiviji. Kako navodi portal Biznis Telegraf, i gosti i hoteli mogu da očekuju 4 glavne promene koje su negde već u praksi primenjene, a negde bi tek trebalo da budu sprovedene.
Hoteli moraju da prilagode prostore na način da oni u potpunosti odgovaraju gostima, svi uređaju koji pružaju određene pogodnosti (klima uređaji, prečišćivači vazduha i slični) moraju biti beskontaktni, odosno moraju se kontrolisati bez direktnog dodirivanja. Osim toga, ukrasni predmeti i dekoracija u sobama i ostalim prostorima neće više biti praksa, za sada je minimalizam osnovni princip, kako bi se svaki prostor što bolje i lakše očistio. Postoji veliki broj hotela koji koristi liftove sa glasovnom komandom ili robote koji pomažu u održavanju higijene.
Tradicionalni hotelski bife ili švedski sto biće prošlost, stolovi za sedenje u trpezarijama ili barovima će biti udaljeni jedni od drugih, a svi jelovnici će biti zasnovani na QR kodu. Prisustvo osoblja za uslugu ili serviranje će biti svedeno na apsolutni minimum.
Digitalizacija će biti osnova svega, posebno kod rezervacija i plaćanja. Osim toga, trend beskontaktnih prijava ili takozvanih “čekiranja” je već prisutan. Novac neće više biti toliko prisutan fizički, sve će biti u formi kartica za beskontaktno plaćanje svih usluga. Takođe, sve više hotela uvodi i digitalne ključeve za sobe. Boravak u hotlima će biti potpuno bezbedan, sa akcentom na što manjoj međusobnoj interakciji i gostiju i zaposlenih.
Hotelijeri i ostali pružaoci sličnih usluga će morati da angažuju menadžere koji se bave čistoćom i higijenom, kako bi povratili poljuljano poverenje gostiju. Oni prave planove i obučavaju zaposlene u odgovarajućim centrima za kontrolu i prevenciju, kako bi sprovodili odobrene postupke čišćenja, sve u cilju što bezbednijeg boravka gostiju, kako bi objekat, bio to hotel ili apartman za izdavanje, bio u skladu sa svim standardima i zahtevima iz oblasti zdravlja.