5.2 C
Belgrade
subota, april 20, 2024

Studijsko putovanje – Slovenija koju manje poznajete

Već dve godine redakcija „TU“ magazina u saradnji sa Slovenačkom turističkom organizacijom radi na promociji Slovenije kroz tematska putovanja na koje vodimo predstavnike turističkih agencija iz Srbije i regiona. Ovog puta smo se odlučili za destinacije koje pružaju aktivan odmor

O našim putovanjima se pročulo i van granica Srbije, pa su ovaj put sa nama krenule i dve predstavnice turističkih agencija iz Hrvatske.

Naša prva stanica bila je Bohinjska Bistrica i Bohinj ECO hotel. Inače, prvi i jedini hotel u Sloveniji sa sertifikatom Green Globe, luksuzno namešten sa više od stotinu soba, odličnim akva parkom, ali i kongresnim dvoranama.

Nakon izvrsnog ručka, krećemo do Bohinjskog jezera koje je samo nekoliko kilometara daleko od hotela. Na putu ka jezeru svraćamo u sirarnu i degustiramo čuveni bohinjski sir. Jezero je kristalno čisto, a kako i ne bi kada se nalazi u sklopu Triglavskog nacionalnog parka. Na jezeru možete upražnjavati razne vodene aktivnosti od vožnje kajaka i kanua, SUP-a ili samo krstariti električnim brodićem. Na njegovom kraju nalazi se gondola koja vozi na Vogel, planinu visoku 1922 metara. Vožnja oduzima dah i vredi svaki evro. Domaćini iz Bohinj ECO hotela priredili su nam mali gurmanski spektakl i odveli na večeru u obližnji restoran „Resje“. Mesto za svaku preporuku.

Sutradan idemo do Bleda i posećujemo najčuveniji Grand hotel Toplice, zatim hotel Park i Rikli Balance hotel (ex Hotel Golf) koji je renoviran početkom godine. Svi pomenuti hoteli pripadaju grupaciji Sava hoteli i za svakog turistu ima po nešto.

Naša sledeća stanica je Kranjska Gora. Prvi hotel koji posećujemo jeste Špik, a zatim i sve ostale hotele i apartmane koji pripadaju HIT Alpinea grupaciji koja takođe ima raznovrsnu ponudu.

edf

Ujutro smo krenuli dalje i preko Italije stigli u dolinu reke Soče i najveće mesto u regiji Bovec. Odmah idemo na ziplajn koji je inače najveći u Evropi i ima deset staza dužine veće od četiri kilometra. Iskustvo je fenomenalno i bili smo u sigurnim rukama osoblja Soča Rafting agencije koja nam je omogućila ovu avanturu. Nakon prizemljenja, posećujemo hotel Mangart izrađen u autentičnom alpskom stilu. Hrana odlična i za svaku preporuku.

Nakon ručka stižemo u gradić Kobarid. Ideja o studijskim putovanjima u Sloveniju nastala je upravo u ovom prelepom mestu. Odmah krećemo u X Point, odnosno u najstariju agenciju specijalizovanu za rafting, kanuing, paraglajding. Oni dosta sarađuju sa grupama, jer na malom prostoru mogu da organizuju brojne outdoor aktivnosti. Posetili smo i porodični hotel Hvala koji se nalazi u samom centru i poseduje restoran „Topli Val“ gde na čarolije fine dining kuhinje pretežno dolaze gosti iz Italije. Odličan roštilj uz domaće vino degustirali smo u grilu „Skalca“ koji se nalazi malo izvan Kobarida, odakle se pruža pogled na reku Soču. O sjajnoj poziciji Slovenije dosta sam pisao, a jedan od primera jeste taj što smo nakon Kobarida otišli na pravi kapućino u Italiju i Čividale del Friuli.

Naša sledeća stanica je Nova Gorica, grad kojeg od Italije deli samo železnička pruga. Ono po čemu je prepoznatljiv jesu kockarnice. Najveća takva grupacija u Sloveniji je HIT d.d. Posećujemo hotele Perla i Park, gde su neki od nas okušali sreću u kockanju.

Na putu ka Goriškim Brdima ili slovenačkoj Toskani posečujemo male i simpatične hotele Lipa i Sabotin koji se takođe nalaze uz granicu sa Italijom. Naša prva stanica u Brdima jeste vidikovac Gonjač sa kojeg se pruža pogled od 360 stepeni.

Stižemo u idilično mesto Šmartno. Celo mestašce je proglašeno za kulturni spomenik. Lokalne turistička zajednica nam je pripremila degustaciju maslinovog ulja, zatim smo se prošetali do porodičnog hotela San Martin koji ima terasu sa poglednom od ‘milion dolara’. Vraćamo se u centar Šmartna i imamo tipičan ručak u Brdima u Gostilni Pr’Naad.

Nakon odličnog ručka stižemo u Ljubljanu i posećujemo Ljubljanski grad koji već nekoliko vekova ljubomorno čuva slovenačku prestonicu. Spuštamo se do centra i svraćamo u najzeleniji hotel u gradu, Hotel Park. Ljubazno osoblje stalno radi na unapređenju ponude, a hotelski restoran u vreme ručka je pun i uvek se traži više.

Napuštamo Ljubljanu koja kao i cela Slovenije beleži veliki rast turista iz celog sveta i idemo na visoravan Golte. Smeštamo su u istoimeni hotel koji se nalazi na visini od 1410 metara nadmorske visine. Enterijer hotela odiše toplinom, a pogled se pruža preko cele doline. Sutradan idemo na pešačenje do jezera koje se nalazi na samom vrhu. Tamo imate i pravu planinsku gostionicu gde zimi i leti možete uživati u degustaciji domaćih proizvoda.

Sledeća stanica bila je Herbal Glamping Resort Ljubno na reci Savinji. Naši domaćini su nam pokazali fenomenalne smeštajne kapacitete, a uz sjajnu zakusku koju su nam spremili, grupa je uživala u svršenom skladu prirode i rizorta.

Naše petodnevno putovanje završavamo u dobro poznatoj Rogaškoj Slatini i novootvorenom Atlantida Boutique hotelu. Redakcija „TU“ magazina već je pisala o ovom luksuznom hotelu sa pet zvedica.