13.3 C
Belgrade
četvrtak, april 25, 2024

Marko Dvojaković, menadžer prodaje za Evropu Karisma Hotels & Resorts

Nakon prvog udara pandemije koji je pogodio čitavu turističku industriju i praktično stopirao sve aktivnosti, većina hotelskih grupacija nije gubila vreme već se izuzetno odgovorno posvetila lokalnim društvenim zajednicama, zaštiti zdravlja zaposlenih, ali i pripremi svojih kapaciteta za narednu sezonu. Jedan od takvih pozitivnih primera je svakako delovanje međunarodne grupacije Karisma Hotels and Resorts, poznate ovdašnjim turistima uglavnom po hotelima u Crnoj Gori. O uticaju krize na njihovo poslovanje, kao i aktivnostima i planovima kompanije, razgovarali smo sa Markom Dvojakovićem, menadžerom prodaje u ovoj grupaciji

TU: Da li imate neposredno iskustvo vezano za korona virus i pandemiju?
MD: Nažalost, korona virus je postao deo naše svakodnevnice i odrazio se kako na privatan, tako i na profesionalan aspekt života. Imao sam sreće da se sačuvam od virusa za sada, ali mnogo meni bliskih ljudi nije i moramo se paziti što je više moguće.

TU: Kako je novonastala situacija uticala na vaš posao?
MD: Kao i na sve u industriji hotelijerstva – vrlo nepovoljno. Pored nas, avio-industrija je takođe pretrpela velike gubitke, a sa njom i ostale zavisno uvezane delatnosti. Proteklu godinu koja je prema nagoveštajima izgledala kao jedna od najboljih do sada, pandemija je potpuno stopirala i morali smo da se okrenemo važnim stvarima unutar naše grupe i iskoristimo ovo vreme na najbolji mogući način. To se pre svega odnosi na unapređenje i trening zaposlenih, razvijanje novih tehnologija, rekonceptualizaciju delova hotela. U tome nam je dosta pomogla odluka vlasničke strukture da se na nivou čitave grupe Karisma Hotels & Resorts, vrlo transparentno komunicira sa zaposlenima, da se zadrži i zaštiti kadar, kao i da se održi zdrav odnos sa svim globalnim poslovnim partnerima. Sve te stvari kao i izgradnja četiri nova hotela u našem portfoliju u Meksiku i Dominikanskoj Republici, daju nam razloge da na godinu iza nas gledamo iz drugog ugla i spremni dočekamo povratak gostiju, te i same industrije.

TU: Šta ste prvo promenili u vašem poslovanju?
MD: Sa korporativne strane, mogu da kažem da smo ubrzali već zacrtane ciljeve kao što su unapređenje procesa i digitalne komunikacije. Sa strane operacija, promene su bile u skladu sa sa novonastalim okolnostima. Nakon što smo zatvorili naše hotele na samom početku epidemije, prve aktivnosti unutar operacija su bile usmerene na pomoć država domaćina. U Meksiku je krenula organizacija spremanja i dostave obroka za decu, stare i članove društva koji nisu imali pomoć od svojih bližnjih. Kampanje prikupljanja zdravstvene pomoći i podrške su bile integralni deo naših aktivnosti na svim destinacijama, pa tako i u Crnoj Gori, gde je deo našeg hotela bio ustupljen državi na korišćenje za potrebe karantina. U znak zahvalnosti na destinacijama gde imamo hotele smo napravili kampanje za dodele besplatnih odmora zdravstvenim radnicima (Holidays for our Heroes, Odmor za naše Heroje). Što se tiče naših objekata, po početku otvaranja hotela za goste implementirali smo Karisma Peace of Mind mere koje zahtevaju uvođenje preko 200 tačaka kako naših internih unapređenih (u saradnji sa Cristal International Standrads i Earth Check standardima), tako i lokalnih mera zemlje domaćina i međunaronih nadležnih institucija. Ideja je da se gosti osećaju potpuno sigurno i bezbrižno, jer smo mi preduzeli sve korake umesto njih. Koncept naših hotela uključuje i prostrano unutrašnje i spoljno okruženje, pa tako i Azul Beach Resort Montenegro koji se nalazi na 18 hektara površine i ima više depadansa, 8 bazena i 11 restorana i barova, omogućava pre svega gostima da se distanciraju jedni od drugih ukoliko žele, a nama da sprovodimo nesmetano sve mere kako bi odmor protekao na najvišem nivou.

TU: Kakvo je vaše trenutno radno okruženje, da li radite od kuće ili iz kancelarije?
MD: U novoj godini smo se vratili u kancelarije, iako po želji kolege mogu da rade i od kuće jer je unutar cele grupe sistem uređen tako da možemo nesmetano da funkcionišemo sa bilo koje lokacije. Strogo se pridržavamo svih propisanih mera kao i saveta doktora. Pandemija je imala jednu pozitivnu stavku na odnose, a to je da više pazimo o sebi i drugima, dok je empatiju i svest o dobrobiti okruženja još više probudila.

TU: Da li imate podršku nadležnih institucija i u čemu se ona sastoji?
MD: Kolege koje rade na svim našim destinacijama imaju odličnu komunikaciju sa nadležnim institucijama i blisko sarađujemo kako za dobrobit gostiju, tako i za očuvanje naše industrije. Primera radi, u Dominikanskoj Republici država obezbeđuje besplatno zdravstveno osiguranje za svakog turistu i opet u zavisnosti od destinacije i zemlje domaćina naše operacije ili kancelarija, koristimo određene mere pomoći države.

TU: Koji su vaši lični i planovi vaše kompanije za bližu budućnost i narednu sezonu?
MD: Planovi kompanije su strateški vezani za vraćanje nivoa poslovanja iz prethodnih godina, a to je nemoguće postići individualnim naporima, već se mora raditi zajedno na razvijanju svih neophodnih koraka i procesa kako bi došli do cilja, koji je na kraju zajednički za sve nas. Hotelska industrija, avio-kompanije, kao i nadležne državne institucije moraju ujedinjeno da sarađuju i jedino tako ćemo videti značajan oporavak u godini koja je pred nama. Svi sa nestrpljenjem očekujemo povratak putovanja kao normalnosti, jer ono predstavlja u današnje vreme jednu od važnih ljudskih potreba, pa bi moji lični planovi i želje bili u skladu sa tim, da vakcine budu distribuirane što pre do kritičnih grupa, da se što pre razvije kolektivni imunitet, pa da na kraju i hoteli ponovo otvore svoja vrata gostima iz svih krajeva sveta, a ne samo regiona.

- Sponzorisano -
- Sponzorisano -
- Sponzorisano -
- Sponzorisano -