Potrošnja bezalkoholnih vina raste svakog dana, a italijanski proizvođači su podeljeni u dve grupe, jedni smatraju da se tu krije velika mogućnost, drugi smatraju takav trend kao ozbiljnu pretnju
U Evropi nastavljaju rasprave o propisima o proizvodnji vina sa malim procentom alkohola. Prema rezultatima istraživanja koje je objavio Wine Intelligence, potrošnja takvih raste neverovatnom brzinom, i ta činjenica govori o važnosti ovog globalnog trenda za ugostiteljski sektor.
Iako obična i bezalkoholna vina nisu direktno međusobno konkurencija, radi se o tržištima koja se ne preklapaju, proizvođači vina bi mogli da iskoriste takav trend i smatraju je prilikom, a ne pretnjom. Prema poslednjem istraživanju, globalna proizvodnja bezalkoholnih vina je dostigla broj od preko 100 miliona boca širom sveta.
Proizvođači tradicionalnih vina ističu da smanjenje alkohola određuje konačni proizvod, odnosno da to u velikoj meri utiče na kvalitet vina. Veća kiselost, veća adstringentnost i drastično manje arome neizbežne su posledice koje se obavezno očekuju u primeni tehnika dealkoholizacije vina.
Ključna prilika za proizvođače vina sa potpuno ili delimičnom dealkoholizacijom biće mlađe generacije koje smatraju alkohol štetnim, ali takođe i u trendu da je prisutan i rast konzumiranja kod maloletnika, kojima je alkohol zabranjen.
Kompromis je neizbežan, a staro dobro vino ima odličnu šansu da i dalje bude na trpezama i u barovima širom sveta. Dobro je da postoji i alternativa, pa svako može da izabere ono što mu odgovara.