Putovanje van sezone bi moglo da vam pomogne da uštedite novac i izbegnete gužve. Tada je obično sve jeftinije i dostupnije, jer nema puno turista sa kojim morate da “delite” sadržaje
Ukoliko želite da vam odmor bude kvalitetniji, jeftiniji i komotniji, najbolje je da putujete u periodima godine kad turista obično nema. Zato je najbolje putovanje u međusezoni, navodi Euronews. To je vremenski period koji može trajati mesecima ili samo par nedelja, a obično je u peridu godine između vrhunca i završetka sezone odmora.
Ovakva putovanja su nastala, bar u nekoj masovnijoj formi, 1960-ih. Razvijanjem turizma i destinacija, drastično se povećala potreba za putovanjima, što je prouzrokovalo da se i pokrene veći broj turista. Usled sve učestalijih gužvi i pojave prekomernog turizma, ljudi su tražili neko rešenje.
Međusezona podrazumeva onaj period godine gde vam eventualno treba džemper ili tanja jakna, dakle proleće ili rana jesen. U engleskom postoji termin za međusezonu, to je “shoulder season”, u bukvalnom prevodu sezona ramena. Verovatno zbog simbolike, glava je vrh sezone, nakon čega slede ramena, međusezona. Bez obzira na poreklo termina, međusezona je postala ključno vreme za one koji žele da putuju bez gnjavaže i visokih cena usluga i smeštaja.
Kada je međusezona?
Ako je vrhunac sezone leto, međusezona podrazumeva proleće i jesen. Za većinu destinacija, međusezona traje od marta ili aprila do kraja oktobra. Tada je sve drastično jeftinije, počevši od avio-prevoza. Razlog pada cena je kretanje između ponude i potražnje.
Postoji velika potražnja za aktivnostima i uslugama tokom vrhunca sezone, što znači da ćete možda morati da čekate u dugim redovima. Vrlo često možete i ostati bez željenog sadržaja, bilo da se radi o restoranu, izletu ili izložbi. To nije slučaj u međusezoni. Iako je kraj sezone mirniji, aktivnosti i sadržaji su i dalje su aktuelni.
Manje turista znači manje brige, odmor je svako tad manje haotičan i autentičniji, dajući vam mogućnost da osetite lokalnu kulturu. Na taj način pomažete i lokalnim zajednicama, jer utičete direktno na produženje turističke sezone.
Mirniji period godine, ako računamo turističku aktivnost, najakutelniji je u zemljama koje tradicionalno turisti posećuju u tim mesecima. Uglavnom su to daleke destinacije, poput Brazila, Tajlanda ili Mauricijusa.
Međutim, sve više evropskih destinacija se odlučuje za takav vid turizma. Svoje sadržaje za proleće ili jesen već pripremaju i Grčka, Španija, Turska ili Portugal. Oni uveliko uvode i dodatne popuste, kako bi u međusezoni mogli da budu konkurentni dalekim destinacijama, a po sadržajnosti se gotovo i ni izdvajaju od njih.
Evropa je i dalje najposećenija regija na svetu, pokazuju podaci Svetske turističke organizacije (UNWTO). U 2020. godini u Evropi je ostvareno 41% svih svetskih prihoda od turizma i zabeleženo čak 51% svih međunarodnih dolazaka.
Posao, odmor i avantura na najlepšoj planini, saznajte više.
Ove promene dešavaće se postupno, a ne odjednom. Turistički radnici moraju biti spremni na to da će broj posetilaca biti manji u julu ili avgustu. Međutim, turista će takođe biti više u aprilu ili junu u budućnosti. Pored toga, većina rezervacija za letnju sezonu je napravljeno u prvoj polovini godine, tako da će trenutni događaji uglavnom uticati na last minute rezervacije, a one čine manjinu rezervacija.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.