Amsterdam je dugo pokušavao da smanji broj turista u gradu, i da promeni imidž razuzdane „prestonice zabave“. Strategija sa negativnim porukama i kampanjama koje treba da odvrate turiste je sada ublažena, a grad želi da ga posetioci vide u novom svetlu
Nakon što je propala kampanja 2023. godine koja je upozoravala nepristojne turiste da se „drže podalje“, Amsterdam ima novi plan. U nadi da će privući drugačiji tip posetilaca, nova kampanja „Obnovi svoj pogled“ podstiče turiste da vide grad očima meštana.
Ciljajući na one koji traže senzaciju i vulgarnu zabavu u gradskoj četvrti Crvenih fenjera, oni promovišu drugačiju stranu grada. U njoj nema transgresivnih ponašanja i burnih večeri, već je fokus na kulturno-istorijskim i umetničkim vrednostima.
Amsterdam je pokrenuo anketu za posetice pre putovanja, uključujući pitanja o drogama, čime se nada da će odvratiti turiste veseljake. Na njihovoj internet stranici, za sve turiste koji žele da ga posete, nalazi se vrsta kviza koji treba da im pomogne da definišu svrhu svog odmora.
Amsterdamska pravila
Anketa se zove Amsterdamska pravila, i ona treba da podstakne turiste koji su fokusirani na zabavu da preispitaju svoje planirane aktivnosti u gradu. Ako vaš odmor podrazumeva uživanje u lakim narkoticima ili uslugama koje se pružaju u kvartu Crvenih fenjera, anketa vam može pomoći da promenite mišljenje. Dobićete odgovor koje su aktivnosti sada zabranjene i sugerisati da grad nije najbolja destinacija za vas.
U suštini, svi odgovori vezani za partijanje i ozbiljnu zabavu biće ocenjeni kao negativni, protivzakoniti i štetni po zdravlje. Takođe, dobijate odgovor, da iako želite uprkos svim ograničenjima i dalje da se zabavljate, možete očekivati visoke novčane kazne, navodi Euronews.
Međutim, ako vaši odgovori pokazuju da vaše planirane aktivnosti prate amsterdamska pravila, bićete usmereni na zvanični turistički portal grada Iamsterdam.
Zašto su studijska putovanja važna za profesionalce u turizmu, saznajte više.
Nova kampanja traje do 2025. godine, i promovisaće sve evropske vrednosti. Naglašava gradsku raznolikost ljudi i mišljenja, kulturu življenja i umetnosti. Iako do sada kampanja nije značajno obeshrabrila turiste, ipak je donekle promenila sliku grada i upoznala dodatno turiste sa pravilima.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.