„Suština poklona nije u onome što je dato ili urađeno, već u nameri darodavca“ Seneka, Pisma o moralu
Kako se bliži kraj godine, menadžmenti kompanija analiziraju prethodni period i polako planiraju kako da se posvete zaposlenima jer su najbolji od njih u potrazi za kompanijama koje najviše odgovaraju njihovim karijernim ciljevima i nude najbolje pakete benefita.
Benefiti zaposlenih predstavljaju sve vrste kompenzacija koje se nude zaposlenima pored plate koje primaju. Iako kandidati i dalje traže posao sa većom platom, veliku pažnju im privlače i kompanije koje pružaju konkurentne benefite.
Efekat benefita: zadovoljni zaposleni – zadovoljna i kompanija
Prema studiji koju je sprovelo Društvo za upravljanje ljudskim resursima (SHRM), 61% zaposlenih tvrdi da su benefiti povećali njihovo zadovoljstvo poslom. Obezbeđivanje benefita zaposlenima koji im omogućavaju da uživaju u ličnim aktivnostima, budu osigurani i uštede novac za buduće ciljeve, može povećati moral na radnom mestu, angažovanje i produktivnost.
Pre svega, ne postoje benefiti kojima su svi zadovoljni. O čemu sve, kao poslodavac, treba da razmišljamo prilikom kreiranja paketa benefita za zaposlene? Šta je sve ono što moramo da uradimo ukoliko želimo da naši zaposleni koriste te benefite i budu zadovoljni njima?
Neki od benefita koje najčešće srećemo u kompanijama:
- dobrovoljno zdravstveno i penzijsko osiguranje,
- plaćene sportske aktivnosti i rekreacija,
- obuke i razvoj zaposlenih,
- tim bilding,
- nagradna putovanja za ostvarene rezultate
- popusti za kupovinu proizvoda i usluga.
Program popusta za zaposlene omogućava zaposlenima da dobiju ekskluzivni popust dok kupuju proizvode ili usluge. Proizvodi mogu biti u rasponu od namirnica do ulaznica za bioskop i turističkih putovanja. Pošto se radi o ekskluzivnim popustima, samo zaposleni imaju pravo na ove popuste.
Dok većina benefita predstavlja trošak i dodatno ulaganje za kompaniju, ugovaranje popusta u prodajnim i turističkim objektima ne zahteva dodatna ulaganja, a nailazi na odličan odziv kod zaposlenih.
Iako na prvi pogled nije očigledno, višestruki su razlozi za uspostavljanje saradnje između hotela i predstavnika kompanija koje se bave benefitima i zadovoljstvom zaposlenih, bilo da su to zaposleni u ljudskim resursima, sektorima za obuke i razvoj ili employer brending-u.
- Popusti za privatni boravak zaposlenih i njihovih porodica
- Povoljni uslovi za organizaciju događaja, obuka, tim bildinga
- Poklon putovanja kao nagrada za zaposlene koji ostvare izuzetne rezultate
Iako ne postoji benefit kojim će svi biti zadovoljni, ova vrsta benefita odgovara moglo bi se reći svim ciljnim grupama zaposlenih – naime popularnost putovanja kako kraćih, tako i dužih, raste kod mlađe populacije, ali i kod porodičnih ljudi srednje generacije. Na ovaj način, pored uštede budžeta, zaposlenima se stavlja do znanja da kompanija brine o ravnoteži njihovog privatnog i poslovnog života.
Sve navedeno može doprineti da se zaposleni vrate sa svojih putovanja i godišnjih odmora zadovoljni i puni energije i entuzijazma za nove poslovne projekte.
Piše: Jelena Komlenac, menadžer ljudskih resursa
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.