15.4 C
Belgrade
sreda, april 2, 2025

Nove destinacije za dobre vibracije

Putovanja su nekada bila striktno vezana za fiksne datume i proverene destinacije. Ljudi su birali mesta koja su već stekla reputaciju sigurnih i popularnih, a istraživanje nepoznatog bilo je uglavnom rezervisano za retke avanturiste. Međutim, zahvaljujući različitim društvenim i tehnološkim promenama, turistička mapa sveta se menja – destinacije koje do sada nisu bile u fokusu, postaju apsolutni hit. Ovaj “novi talas” rezultat je sinergije svih subjekata turizma: radoznalih turista, turističkih agencija i organizacija, hotela, restorana, lokaliteta, onlajn turističkih platformi, influensera, vodiča, avio kompanija, itd 

U doba kada je sve dostupno samo jednim klikom i kada “svaka roba ima svog kupca” prilično je izazovno predstaviti svetu nešto novo. Često nam deluje da je nemoguće oduševiti turistu 21. veka, koji je zašao u skoro svaki kutak zemaljske kugle. Ipak, stručnjaci su tu da nas uvere u suprotno i pokažu nam da kvalitetno ispitivanje tržišta, poznavanje psihologije turista i velika ulaganja, i te kako daju rezultate.

Moderni putnici postavljaju sasvim nove standarde kada je reč o putovanjima, pa odavno nije dovoljno da određena destinacija bude samo estetski privlačna ili poznata po nekom istorijskom događaju. Turisti traže ideje, novine, aktivnosti i iskustva. Sa tim u vezi, tek kombinovanjem najrazličitijih elemenata ponude, nastaju privlačne turističke destinacije, koje svoje posetioce drže stopostotno “prisutnim” i aktivnim.

Ključni faktor i temelj za posećenu destinaciju jeste dobra saobraćajna povezanost, jer je upravo njen razvoj doprineo kretanju ljudi i unapredio putovanja. Danas je, maltene, nezamislivo da bilo koji deo planete bude  nedostupan radoznalim putnicima. Avio-kompanije se svakodnevno suočavaju sa potrebom za usavršavanjem i unapređenjem usluga koje nude svojim klijentima. Osim poboljšanja kvaliteta saobraćaja, u pogledu brzine i same udobnosti, neprestano se javlja tendencija za novim linijama ka novim destinacijama, što je posledica tržišne potražnje i aktuelnih turističkih trendova.

Nacionalna kompanija Er Srbija u 2025. godini omogućiće putnicima iz Srbije i regiona još bolju povezanost sa atraktivnim evropskim destinacijama, sa posebnim akcentom na povećanu potražnju za letovima ka Italiji i Mediteranu. Uz to, od 11. januara uspostavljena je nova direktna linija sa NR Kinom, do Šangaja. Direktor za komercijalu i strategiju u kompaniji Er Srbija, Boško Rupić, navodi da će nove linije imati veliki turistički značaj, jer će omogućiti još bolju povezanost Srbije sa atraktivnim destinacijama i učiniti ih dostupnim za sve putnike koji preko Beograda imaju dobru povezanost sa ostatkom sveta.

Boško Rupić

– Kao što smo najavili u decembru prošle godine, ove godine uvodimo tri nove linije iz Beograda. Posle višegodišnje pauze, 18. aprila obnavljamo letove do Firence, dok će letovi ka Mikonosu započeti 6. juna, a ka Algeru na Sardiniji 10. juna 2025. godine. Do Sardinije i Mikonosa naša kompanija je letela prethodnih godina u saradnji sa partnerskim turističkim agencijama. Bili su to čarter letovi, a sada su se stvorili uslovi da do te dve popularne destinacije letimo i u redovnom saobraćaju, tokom letnje sezone. Na taj način, putnicima se pruža mogućnost da samostalno planiraju boravak na nekim od najomiljenijih ostrva Italije i Grčke– kaže Rupić.

Očekuje se visoka popunjenost letova, posebno u letnjim mesecima kada je interesovanje za Italiju i Grčku na vrhuncu.

– Mikonos i Algero su među omiljenim letnjim destinacijama, dok Firenca, pored turista, privlači i poslovne putnike i studente. Verujemo da će ove linije doprineti jačanju turističkog i poslovnog povezivanja Srbije sa Italijom i Grčkom. Firenca je jedan od najposećenijih gradova u Italiji, dok Mikonos i Algero svake godine privlače veliki broj turista iz celog sveta – navodi Rupić.

Prvi putnici imaće priliku da uživaju u popustima i benefitima, jer će avio-karte moći da kupe po specijalnim cenama u promotivnom periodu, putem sajta ili mobilne aplikacije Air Serbia, odnosno na prodajnim mestima.

Šaleška dolina, riznica doživljaja
Photo: VisitSaleska

Stalno unapređivanje i razvijanje turističke ponude su nezaobilazni mehanizmi kada govorimo o Sloveniji, zelenoj državi Evrope, koja svojim turistima nudi izuzetne prirodne lepote, bogatu kulturnu baštinu i brojne mogućnosti za aktivan odmor i rekreaciju. Bledsko jezero, Bohinj, Triglav, Portorož, Piran, Ljubljana, Maribor, Alpi… Međutim, i pored velike i snažne ponude i konkurencije, izdvojićemo Velenje koje postaje sve posećenija destinacija Slovenije. U prethodnoj godini, najveći broj poseta zabeležen je tokom letnjih meseci, a najbrojniji turisti dolaze iz Nemačke, Austrije, Kine i Italije. Sve većoj posećenosti ove regije pogoduje odlična saobraćajna povezanost sa Ljubljanom i glavnim autoputevima, ali i sa susednim državama. Javni gradski prevoz je, takođe, dobro razvijen, dok je najbliži aerodrom Maribor, udaljen oko 60 km, a Ljubljana oko 130 km, što omogućava lak pristup međunarodnim destinacijama.

Velenje je turistička destinacija koja zbog jedinstvene kombinacije industrijskog nasleđa, prirodnih lepota i moderne infrastrukture privlači sve veće interesovanje. Grad je poznat po Velenjskom jezeru, koje nudi brojne mogućnosti za rekreaciju, poput plivanja, veslanja na dasci (SUP) i vožnje bicikla po uređenim stazama. Osim toga, Velenjski dvorac, jedan od najbolje očuvanih dvoraca u Sloveniji, privlači ljubitelje istorije i kulture. Pored prirodnih i kulturnih znamenitosti, grad nudi i brojne događaje, poput Pikinog festivala, najvećeg dečjeg festivala u Sloveniji. Ponosni smo i na to što smo jedina destinacija u Sloveniji koja se može pohvaliti sa tri doživljaja sa 5*, koji nose znak Slovenia Unique Experience – navodi Sara Mahmutović, menadžer prodaje i marketinga za Velenjsku (Šalešku) dolinu.

Sara Mahmutović

Ona takođe dodaje da se među najtraženijim doživljajima ističu: Velenjsko jezero – omiljeno mesto za rekreaciju i opuštanje, Muzej rudarstva Slovenije – autentično iskustvo rudarske prošlosti, Velenjski dvorac – koji je jedan od najbolje očuvanih zamaka u Sloveniji, kao i Pikin festival – najveći dečji festival u Sloveniji.

Ono što svakako donosi preimućstvo jeste nezavisnost trurističke ponude Velenja od sezone, jer su svi periodi u toku godine jednako popunjeni, u zavisnosti od traženih aktivnosti.

–  Proleće je idealno vreme za posetu Velenju zbog prijatnih temperatura i cvetanja prirode, kao i raznih kulturnih događaja i festivala, dok su letnji meseci najpopularniji za posetu Velenju, posebno zbog Velenjskog jezera, koje nudi brojne vodene aktivnosti. Tokom leta se takođe održavaju različiti festivali, uključujući Pikin festival, koji privlači mnoge porodice i decu. Jesen je savršena za one koji vole mirniju atmosferu i lepe pejzaže. Ovo je doba godine kada možete uživati u biciklističkim i pešačkim stazama, kao i u lokalnoj gastronomiji. Zima donosi posebnu čar, iako Velenje nije glavno skijaško odredište, ali se u ovom periodu održavaju božićni sajmovi i drugi zimski festivali, što dodatno obogaćuje ponudu – objašnjava Sara Mahmutović.

Na samo 25 km od Sarajeva i 20 km od aerodroma, nalaze se skijališta  Bjelašnica i Igman, sa više od 200 snežnih dana godišnje. Osim idealnih vremenskih uslova, Bjelašnica ima popularnost još od daleke 1984. godine, kada su u Sarajevu održane Zimske Olimpijske Igre, a tradicija velikih manifestacija nastavila se i do današnjih dana. Primera radi, 2023. godine ski centar je bio domaćin Evropa Kupa u okviru Međunarodne skijaške federacije u disciplini Super G za žene, a 2025. godine domaćin FIS Evropa kupa za muškarce u Super G disciplini, što Bjelašnicu čini pravom sportskom destinacijom. Lea Kalender, portparolka Olimpijskog centra Bjelašnica-Igman, pomogla nam je da doživimo Bjelašnicu kroz reči.

Lea Kalender

– Svake zimske sezone ugostimo više od 300.000 posetilaca. Ski centar Bjelašnica-Igman je jedinstveno područje koje obuhvata tri lokacije na kojima je moguće skijati, a to su Babin do na Bjelašnici, Veliko polje na Igmanu i Malo polje na Igmanu. Vrhunac sezone traje od početka januara do sredine aprila i u tom razdoblju se održava veliki broj snowboarding i skijaških takmičenja. Na navedenim lokalitetima posetiocima je na raspolaganju nekoliko hotelskih kapaciteta i apartmanskih naselja, ugostiteljskih objekata koji pružaju sjajnu zabavu i koji gostima omogućavaju ugodan boravak u blizini ski centra. Velika prednost Bjelašnice i Igmana je već spomenuta blizina glavnog grada, gde postoji veliki broj smeštajnih kapaciteta – navodi Lea.

Osim zimskog turizma, Bjelašnica je odličan izbor i u letnjem periodu, kada možete uživati u  panoramskom razgledanju, paraglajdingu, brdskom biciklizmu, planinarenju, vožnji kvadova, dečjim parkovima i parku sa tjubingom i letnjim skijanjem.

– Bjelašnica nudi nešto jedinstveno, a to je poseban adrenalin u jednoj od najzahtevnijih staza u regionu, čiji značaj su prepoznali elitni svetski skijaši, kao što je Ivica Kostelić. Na ovoj planini postoji ogroman freeride teren koji je najpristupačniji u mesecu martu i nalazi se na južnom delu planine. Bjelašnica ima 14.000 kilometara najuređenijih staza koje privlače uglavnom iskusne skijaše i snowboardere – zaključuje Lea. Pored toga, planina Igman poznata je po najvećoj koncentraciji ozona u ovom delu Evrope, i kao takva, pogodna je za treninge i pripreme sportskih ekipa.

Idući ka zapadu Evrope, dolazimo do Austrije. Smešten na reci Dravi, prepoznatljiv po svojim termalnim izvorima, bogatoj istoriji i slikovitoj prirodi, nalazi se drugi najveći grad austrijske pokrajine Koruško – Villach. Iako Alpi asociraju isključivo na zimski turizam, Villach je atraktivan i posećen tokom cele godine.

– Pored kombinacije planina i jezera, postoji i mnoštvo zanimljivih izletničkih destinacija, kao što su Affenberg, sa svojim makaki majmunima i Adlerarena sa čuvenim orlovima. Doživljaj jezera Ossiach brodom, iskustvo je koje se dugo pamti. Granicu između Austrije, Italije i Slovenije možete istražiti žičarom, a Gerlitzen Alpe gondolom. Za skijanje i snoubording dostupno je 52,9 km staza i 12 km ski ruta. Gostima je na raspolaganju ski lift, a zimski sportski centar nalazi se na visini od 1000 do 1911 metar – kaže Georg Overs, generalni direktor turističke organizacije Villach.

Georg Overs

Ono što je, pored celogodišnje turističke ponude, veoma značajno jeste raznolika ponuda koju Villach nudi, pa u lepotama ovog austrijskog grada mogu uživati sve generacije, od najmlađih do najstarijih. Izbor hotela je veliki i možete birati da li ćete biti smešteni direktno na jezeru, skijaškim stazama ili u samom gradu. Uz to, u ovoj destinaciji mogu uživati i kamperi, ali i svi oni koji žele potpuni mir i doživljaj seoskih domaćinstava Austrije. Biciklizam je važan za ovu regiju, pa većina ruta nudi predivan pogled na jezera. Imajući u vidu blizinu granica susednih zemalja i raznolikost u gastronomiji, Overs ističe:

– Pored klasične koruške i austrijske kuhinje, mnogi restorani nude čuvenu Alpe-Adria kuhinju, koja je obogaćena uticajima iz susednih zemalja, Italije i Slovenije. I ono što je veoma važno napomenuti, postajemo sve održiviji i uskoro ćemo dobiti sertifikat za to – najavljuje Overs.

Ako vam je Evropa, ipak, “tesna” i spremni ste da zakoračite na drugi kontinent, upoznajte Ras Al Khaimah, najseverniji od sedam Ujedinjenih Arapskih Emirata. Povoljniji i mirniji od Dubaija, od kog je udaljen oko jedan sat vožnje, ali jednako atraktivan, bogat i inspirativan, sve češće se pojavljuje kao željena destinacija modernih turista. Svedoci smo stepena inovacija koje dolaze sa Arabijskog poluostrva, pa je Ras Al Khaimah prava riznica turističkih ponuda. Osim nestvarnih plaža, belog peska i luksuznih marina, hotela i restorana, na planini Jebel Jis možete iskusiti doživljaj najvećeg Zip-lajna na svetu ili upoznati jedinu farmu bisera u UAE – Suwaidi Pearls Farm. Aktivnosti na otvorenom, opcije za ljubitelje adrenalina, uređene pešačke zone, spa centri ili istorijski gradovi… Ras Al Kaimah nudi pregršt mogućnosti i nikoga ne ostavlja ravnodušnim.

Budućnost turističkih putovanja leži u inovacijama. Avio-kompanije, turističke agencije i lokalne zajednice ulažu velike napore u promociju novih destinacija, uzimajući u obzir činjenicu da su putnici sve više zainteresovani za one varijante koje će im pružiti aktivni i sadržajni odmor. Uspešni trendovi, poput gore navedenih, dokazuju da autentičnost, održivost i personalizovana iskustva postaju jednako važna kao i sama estetika destinacije. Svet postaje zanimljiviji i dostupniji nego ikada ranije, otvarajući put ka doživljavanju novog, što će svakako redefinisati pojam putovanja.

Tekst: Ivana Ninić

Pratite nas na našoj LinkedinFacebookInstagram i stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

- Sponzorisano -
- Sponzorisano -
- Sponzorisano -
- Sponzorisano -