16.1 C
Belgrade
utorak, septembar 30, 2025

Nije more samo leti – 365 dana primorskog turizma

Sigurno smo se svi, bar nekada, u životu zapitali: šta se dešava na moru kada prođe letnja sezona? Za lokalno stanovništvo, kraj sezone znači predah od turističke gužve i povratak uobičajenoj svakodnevnici. Ali, za hotele i primorske destinacije nastupa novo poglavlje – osmišljavanje ponude koja će privlačiti goste tokom cele godine i prilagođavanje poslovanja novim uslovima

Poznata kao svetionik Istre i jedna od poslednjih neotkrivenih tajni Mediterana, Savudrija, zbog svojih idealnih uslova, može da zadovolji potrebe i najzahtevnijih gostiju skoro čitave godine. Upravo Novak Bojanić, generalni menadžer luksuznog turističkog kompleksa Petram Resorts & Residences u Savudriji (Istra, Hrvatska) navodi da svaka sezona nosi svoj šarm.

“Istra nije maksimalno posećena tokom cele godine, ali ima potencijal da ugosti i najprobirljivije, svakog dana u godini. Tokom glavne, visoke sezone fokus stavljamo na klasične odmore i aktivnosti na otvorenom: animacije za decu i odrasle, muzičke koncerte, zabave na plaži uz DJ-a, golf i biciklističke mogućnosti. U vansezonskim mesecima nudimo personalizovane programe poput velnes vikenda, Wine&Spirit fest u maju mesecu, sa više od 50 vinarija i destilerija, uz prisustvo preko 700 do 800 gostiju, prvomajske praznike na krovu Petrama, vikend pakete, Halloween party, nedeljne brančeve, različite gastronomske ponude, kao i sportske kampove. Na taj način dinamiku prilagođavamo profilu posetilaca, a istovremeno održavamo kvalitet usluge na visokom nivou tokom cele godine.”

Uz to, Bojanić dodaje koliko je značajna motivacija i posvećenost zaposlenih, a kad hotel radi tokom cele godine, to svima pruža osećaj sigurnosti i stabilnosti.

“Kao i kod većine hotelskih objekata na tržištu, deo zaposlenih je na redovnom radu, dok je manji procenat sezonski angažovan. Svakako, sve je jasno definisano, bez potencijalnih iznenađenja nakon sezone. Ne zanemarujemo poštovanje zaposlenih, prilagođavanje njihovim potrebama i fleksibilnost u poslovanju, kao ni rad na njihovoj edukaciji, treninzima i obukama, što je sastavni deo našeg plana. Najizraženiju motivaciju za radom primećujemo u prolećnom periodu, dok se tokom sezone javlja veliki obim posla i tada se najviše troše. Tokom jeseni organizujemo rad tako da rasteretimo ljude, da odmore i iskoriste preraspodelu sati i godišnje odmore.”

Novak Bojanić

Destinacija živi i izvan letnjih meseci, sa jedinstvenim ponudama i doživljajima i posebno prilagođenom ponudom, koja odgovara vansezonskim mesecima. Uz konstantnu angažovanost i nove ideje, izbegava se monotonija. Samim tim, svaka sezona ima svoju suštinu i snagu.

“Posebno sarađujemo i sa kompanijama koje organizuju seminare i tim bildinge. Održavamo kvalitet usluge tokom cele godine, a samu dinamiku prilagođavamo različitim potrebama gostiju. Uz to, možemo reći da doprinosimo ekonomiji regiona. Imamo dobru saradnju sa lokalnim stanovništvom kroz kontinuirano zapošljavanje, kao i poslovanje sa lokalnim dobavljačima hrane, vina i drugih proizvoda, a otvoreni smo i za studentske prakse i edukativne posete”, objašnjava Novak Bojanić.

Turizam u Portorožu i Piranu nije samo sezonska privredna grana, već pokretač čitave lokalne ekonomije. Kroz celogodišnju posetu turista, obezbeđena su stalna radna mesta, a od neprestanih turističkih dolazaka ugostitelji, mali proizvođači, vinari, ribari i zanatlije imaju veliku korist. Patricija Gržinič, direktorka Turističke organizacije Portorož kaže da turizam čuva kulturnu baštinu i identitet zajednice, jer svaka manifestacija i svaki proizvod traže lokalne priče i ljude. Upravo zato su Portorož i Piran destinacije koja rastu zajedno sa svojom okolinom.

Patricija Gržinič

“Turizam je ovde aktivan svih dvanaest meseci u godini. Iako je letnji period i dalje najintenzivniji, sadržaji koje nudimo – od kulturnih događaja do velnes ponude i poslovnog turizma – omogućavaju nam da tokom godine održavamo ujednačen ritam. Naša strategija je fleksibilnost: u vrhuncu sezone angažujemo dodatne resurse, dok van letnjih meseci pažnju posvećujemo, individualnom pristupu i razvoju novih proizvoda. Portorož i Piran su prepoznati po velnes centrima i thalasso tretmanima, što ih čini idealnim mestom za odmor i u hladnijem periodu. Zbog blage klime tokom cele godine moguće su šetnje, biciklizam i aktivnosti na otvorenom. Pored toga, razvijamo MICE segment – kongrese, seminare i korporativne događaje. Posebnu pažnju privlači manifestacija „Veseli decembar“, kada sve svetli u prazničnom ruhu”, kaže Lea i dodaje da stalna dinamika motiviše zaposlene kroz osećaj pripadnosti živom sistemu, koji se ne zaustavlja.

“Mirnih perioda gotovo da više i nema. Tokom cele godine organizujemo događaje, manifestacije i aktivnosti, tako da su naši timovi stalno angažovani. Ulaganjem u edukacije i stalnim inoviranjem ponude pripremamo se za najintenzivnije mesece, a istovremeno održavamo visok nivo posvećenosti i van glavne sezone”, smatra Lea Šuligoj.

Lazure Hotel & Marina u Heceg Novom nudi svojim gostima nezaboravno letnje iskustvo, ali i zimski mir koji ih ponovo vraća bokokotorskom zalivu. Ivana Macuka, menadžer marketinga i prodaje, ističe da ih celogodišnja posećenost i raspoloživost hotela bolje pozicioniraju i na rezervacionim sistemima.

“Tokom letnjih meseci ponudu baziramo na klasičnim morskim aktivnostima – uživanju na privatnoj plaži, Boka Bay turama, vožnjama gliserom i odličnom ponudom događaja. Zimi SPA postaje “plaža”, a uz to osmišljavamo ivente kao što su Michelin dinner, Vinski salon, različite radionice. Pored toga, na programu su grupni treninzi, gostovanja šefova kuhinje u restoranima, koncerti ili muzička gostovanja, ali i advent program na promenadi u decembru, kao i novogodišnji doček.”

“Male predahe” od posla, zaposleni koriste za edukacije, optimizaciju novih procesa i unapređivanje postojećih procesa. Uz to, Ivana takođe ističe koliko su važni ljudski resursi u hotelskom poslovanju.

“U Lazure Hotel & Marina imamo “Gemstone of the month” gde svi menažeri, svakog meseca, nominuju po jednog zaposlenog iz bilo kog departmana (osim svog) i onaj koji skupi najviše bodova – dobija novčanu nagradu. Uz to, organizujemo zabave za zaposlene dva puta godišnje, uvek na drugoj lokaciji. Naravno, prvenstveno se trudimo da im pružimo adekvatnu edukaciju, kroz koju je njihova posvećenost poslu na visokom nivou, što se pozitivno odražava na goste hotela, među kojima je veliki broj “povratnika” – tj. onih koji hotel biraju iznova”, objašnjava Ivana Macuka.

Letnja sezona u Dukleyu donosi pravi mediteranski doživljaj: tri privatne plaže, panoramski bazen, šest restorana sa svetskim kuhinjama, bogat muzički i zabavni program i raznovrsne izlete širom Crne Gore. Zima, s druge strane, nudi intimniji ambijent sa spa i velnes programima, degustacionim večerama i posebnim paketima, poput tematskih retreat aranžmana ili romantičnih doživljaja, uz vinske večeri, gastro-radionice i umetničke događaje u toplijem, privatnijem okruženju. Anđa Pantović, generalni mendažer Dukleys Hotel & Resort kompleksa u Budvi, smatra da je najveća prednost, kako za zaposlene, tako i za goste, stabilnost koju nudi celogodišnje poslovanje.

Anđa Pantović

“Dukley nije mesto koje oživi samo tokom leta, već destinacija koja je atraktivna tokom cele godine. To nam omogućava da gradimo dugoročne odnose sa gostima i da zadržimo kvalitetan kadar kroz stalni radni odnos, čime osiguravamo kontinuitet u usluzi. Dodatna vrednost leži u raznovrsnosti tržišta: dok su leti najčešći gosti porodice i leisure putnici, van sezone dolaze poslovni gosti, učesnici kongresa, velnes entuzijasti i parovi u potrazi za mirnijim odmorom”, kaže Anđa Pantović i navodi da ukoliko primarno radno mesto zaposlenog po završetku letnje sezone nije aktivno, on se razvija i priprema u drugim sektorima, što pruža svestranost, međusobno razumevanje i povezanost.

“Dosta ulažemo u obuke, treninge i dodatne edukacije, dok interne proslave i manji događaji jačaju zajedništvo. Na taj način gradimo stabilno i motivisano osoblje, što gosti jasno prepoznaju, a stalni priliv gostiju doprinosi lokalnoj ekonomiji i jača imidž Budve kao destinacije”, primećuje Anđa i dodaje da jesen i proleće donose još jednu značajnu dimenziju – sve veći broj parova bira Dukley za venčanja i proslave, u trenucima kada priroda i more stvaraju idealnu kulisu.

“Osim organizacije najromantičnijih dana, posebnu pažnju posvećujemo poslovnim gostima i organizaciji takvih tipova događaja. Na raspolaganju su moderni konferencijski prostori, kao i kompletna podrška za korporativne proslave, programe za motivaciju zaposlenih i tim bildinge. Kombinacija poslovnih događaja i privatnih svečanosti, uz kulinarski vrhunski potpis i pažnju našeg tima, čini Dukley posebnim i izvan letnje sezone.”

Marija Delibašić, direktorka poslovnog razvoja Meneghetti Wine & Hotel Industry  u Hrvatskoj, ističe da je ovo prvi put da hotel planira da otvori svoja vrata tokom cele godine, što smatraju velikim i važnim korakom ka jačanju kontinuiteta u radu.

“Naši gosti dolaze s određenim očekivanjima, a ono što nam je najvažnije jeste da im omogućimo da se, naročito tokom prazničnog perioda, osećaju kao kod kuće — opušteno i posebno. Verujemo da je upravo stabilan i posvećen tim ključ za pružanje personalizovane i vrhunske usluge, kojom ćemo nastaviti da opravdamo njihovo poverenje. Kroz redovne interne treninge, individualni pristup i jasno postavljene ciljeve, negujemo motivaciju, lojalnost i profesionalni razvoj svakog člana tima. Kada su naši ljudi zadovoljni, to se automatski reflektuje na iskustvo gosta — usluga postaje toplija, tim funkcioniše skladnije, a atmosfera u celom rizortu postaje prepoznatljiva po pažnji i posvećenosti detaljima”, kaže Marija Delibašić.

Marija Delibašić

Tokom leta, Meneghetti je idealno mesto za goste kojima je najvažniji mir, uživanje u prirodi, vrhunska vina i gastronomija, daleko od gužve, a ipak u neposrednoj blizini mora.

“Ove godine dodatno smo osvežili Meneghetti Beach Club, koji su naši gosti poredili sa poznatim plažnim klubovima na Mikonosu i u Sen Tropeu – što nas posebno raduje i obavezuje. U zimskom periodu pak,  Meneghetti poprima intimniji, gotovo meditativni karakter. Velnes tretmani, vinske degustacije uz pažljivo birana slaganja hrane i vina, piknik ispod hrastova, kao i tišina i spokoj istarskog krajolika stvaraju savršenu atmosferu za opuštanje, rad na daljinu ili romantični beg iz svakodnevice. Svaka sezona kod nas nudi drugačije, ali jednako autentično i nezaboravno iskustvo” tvrdi Marija.

U kompleks stižu gosti iz različitih zemalja sveta u potrazi za specifičnim i drugačijim doživljajima. Van sezone, češći su parovi koji žele miran ili romantičan vikend, ali i manje grupe koje dolaze na korporativni retreat, velnes vikende ili tematske boravke povezane sa vinom, gastronomijom i prirodom.

“Naš koncept je izrazito prilagodljiv, zahvaljujući širokom spektru sadržaja koji nudimo: od hotelskog smeštaja u rezidencijama i vilama, preko vinarije i maslinjaka, do prostora za događaje na otvorenom i zatvorenom. Gosti mogu uživati na Meneghetti Beach-u, u otvorenoj teretani, na teniskim terenima, kao i u unutrašnjim i spoljašnjim bazenima, u ekskluzivnoj ponudi Timeless Renewal (vođenoj degustaciji vina) ili Taste of Meneghetti (kulinarsko putovanje). Sve to uz podršku našeg iskusnog i fleksibilnog tima, koji je uvek spreman da ispuni i nadmaši očekivanja svakog gosta”, zaključuje Marija Delibašić.

Rastuća posećenost primorskih destinacija i hotela potvrđuje kvalitet ponude i usluge, a iza svega stoje jasna strategija i uspešno poslovanje. Zahvaljujući posvećenosti, kreativnim inovacijama, motivaciji zaposlenih i pravim idejama, o moru nećemo razmišljati samo leti… Jer, talas dobrih vibracija postaje nam “blizak” 365 dana u godini.

Tekst: Ivana Ninić

Pratite nas na našoj LinkedinFacebookInstagram i stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.

- Sponzorisano -
- Sponzorisano -
- Sponzorisano -
- Sponzorisano -