Planinski masiv Jungfrau je okružen dolinama reka Grindelwald i Rhone u južnim središnjim švajcarskim Alpima između gradova Brig i Interlaken. Njegovi glavni vrhov dosežu 4.158 metara nadmorske visine, i čitav kraj je poznat kao ektremno težak teren za alpinizam. Međutim, osim prirode koja je ovde surova i neverovatno lepa, ovaj kraj je poznat i po jednom drugom sadržaju
Jungfraubahn je najviša evropska železnička linija. Okolni vrhovi viši su od 4.000 metara, a za sve turiste koji nisu vešti u ovim aktivnostima tu su planinskim vozovi za uživanje u lepotama prirode bez napora. Putnici se voze sve do 3.450 metara nadmorske visine, uključujući i put kroz tunel dug 7 kilometara. Tu se i nalazi Eigerwand, železnička stanica koja je uklesana u gorde stene moćnih planina.
Radovi na železnici su započeli 1896. godine, a svečano je otvorena 1. avgusta 1912. godine. Pruga se proteže u dužini od oko 9 kilometara, a najvećim delom prolazi kroz tunel prokopan unutar Mönch i Eiger vrhova, kako bi se pruga zaštitila od ekstremnih vremenskih uslova.
Osim polazne i dolazne stanice, železnica ima još dve međustanice unutar tunela. Prva je stanica Eigerwand, u delu tunela koji prolazi kroz unutrašnjost severne strane vrha Eiger. Nalazi se na nadmorskoj visini od čak 2.865 metara.
Sve do 2016. godine, kada je voz prestao da se tu zaustavlja, putnici su mogli da izađu i pogledaju kroz prozore na stenama koji gledaju na susedne planine. Nakon silaska iz voza, tu su se turisti i putnici okupljali kako bi se fotografisali i uživali u panoramskom pogledu.
Jedini pristup stanici Eigerwand koji nije preko voza je prolaz napravljen, pogađate, u stenama. Prolaz se zove Stollenloch, i ta “rupa” je nastala tokom izgradnje železnice kako bi se uklonio kamen i zemlja dok su radnici probijali tunel u planinu. Stollenloch je povremeno korišćen za spasavanje alpinista koji su ostali zarobljeni na planini, nažalost, ponekad bez pozitivnih rezultata.
Posao, odmor i avantura na najlepšoj planini, saznajte više.
Železnica Jungfrau smatra se vrhunskim tehničkim poduhvatom inženjeringa s kraja 19. veka, izgrađena praktično bez ikakvih mašina, samo krampovima, lopatama i snagom mišića.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, budite u toku sa novostima i zanimljivostima iz turizma i ugostiteljstva.