Kako je turizam u svetu, iz poznatih razloga, prožet nezapamćenim teškoćama, nije teško primetiti da hotelijerstvo, kao jedan od njegovih najvažnijih segmenata, trpi ogromne gubitke. Ipak, pravilan odnos prema radu koji zagovara Irina Tomić direktorka prodaje i marketinga Blue Kotor Bay Premium Spa Resort-a, po svemu sudeći daje nadu u bolje sutra
TU: Da li imate neposredno iskustvo vezano za korona virus i pandemiju?
IT: Što se tiče zdravlja, odnosno bolesti koju izaziva korona virus, na svu sreću nemam iskustva, i nadam se da će tako i ostati. Međutim, što se tiče bolesti koja se nadvila nad celu našu turističku industriju, na ekonomiju uopšte i poslovanja usled pandemije, itekako imam neposrednog iskustva i previše no što bih želela. Kao što znate, otvorili smo novi resort doslovno u jeku pandemije, 15. jula i još uvek se trudimo da ostanemo otvoreni.
TU: Kako je novonastala situacija uticala na vaš posao?
IT: Promene su zaista tektonske. Prvi veliki šok je bio kada sam napravila prognozu budžeta, to je bilo negde oko Uskrsa. Bez obzira što smo novi, naš budžet je zaista bio „napucan“, jer od starta imamo divan odgovor od tržišta koje je prepoznalo da smo drugačiji i da stvaramo priču koja će uticati na becnhmarking cele industrije u regiji. Ne mogu reći da smo za prvu godinu nezadovoljni, ali stremimo puno boljim rezultatima, bez obzira što smo tek na početku. Uložili smo u Blue Kotor Bay svo prethodno iskustvo, sve kontakte koje smo imali, tako da je hotel dobio neverovatnu prisutnost svuda u svetu, pa smo bili pokriveni na svim tržištima. Međutim, ni to ništa nije značilo u jednom trenutku, jer nije bilo nikakve logistike, letova, a ljudi su bili u lockdownu. Uticaj ove pandemije na poslovanje se otkriva iz dana u dan, ali je najvažnije da stalno budete na izvoru novih informacija.
TU: Šta ste prvo promenili u vašem poslovanju?
IT: Počela sam da radim izrazito mnogo. Oduvek sam bila radoholičar jer zaista obožavam turizam i svoj posao, ali ovo sada je neka drugačija dimenzija posvećenosti. Angažovan i temeljit rad celog tima, iznova hvatanje kontakata i proaktivnost koja pokriva sve moguće tržišne segmente, borba za svakog pojedinačnog gosta, uz fokus na mere i preporuke za suzbijanje pandemije – to je ono što nam je donelo prepoznatljivost i skromni uspeh ove godine. Iako su standardi što se tiče higijene u hotelima na zavidnom nivou, mi smo išli korak dalje, pa smo odlučili sertifikovati hotele prema svetskim standardima Evropske komisije koji nameću još strože mere. Tako smo postali prvi hotel u Crnoj Gori koji je ponosni nosilac Safe Travels sertifikata. Takođe smo vrlo temeljno birali naše dobavljače, a pružili smo dodatnu podršku našim radnicima, priuštivši im boravak i ishranu unutar samog kompleksa, tako da niko nije izložen spoljašnjim uticajima, čime čuvamo sve goste u hotelu, kao i nas same. Naravno, toj sigurnosti je uveliko i doprineo način komunikacije, koji je manje više postao digitalan.
TU: Kakvo je vaše trenutno radno okruženje, da li radite od kuće ili iz kancelarije?
IT: Trenutno sam kod kuće i to u Zagrebu. Kombinujem rad od kuće i rad iz hotela. Na žalost, posao je trenutno pao što se tiče same operative, radi vrlo malog broja gostiju, pa moje prisustvo na licu mesta nije nužno. S druge strane, količina posla što se tiče same prodaje, ugovaranja za 2021. godinu, marketinške aktivnosti, digitalni marketing, pozicioniranja hotela i ostali planovi su zaista ogromni, tako da mi sasvim u redu pada rad od kuće, jer mogu biti fokusirana i predana tim aktivnostima. Mirna sam jer znam da u hotelu imam jednako posvećene kolege koji će odraditi ono što tamo treba.
TU: Da li imate podršku nadležnih institucija i u čemu se ona sastoji?
IT: Što se tiče pomoći od institucija, imamo pomoć od države, ali i od privatnog sektora, i to na više načina. Na snazi je moratorijum koji olakšava podmirivanje tekućih obaveza prema bankama, a što se tiče države korisnici smo subvencije koja pokriva jedan dio mesečnog iznosa plata radnika. Naravno, postoje uslovi koje poslodavci moraju ispuniti da bi bili korisnici tih mera, tako da smo u obavezi da ih poštujemo.
TU: Koji su vaši lični i planovi vaše kompanije za bližu budućnost i narednu sezonu?
IT: Sećam se perioda kada su rezervacije dolazile na faks. Onda smo došli do toga da kompletno poslovanje prebacimo na mejl, a sada smo pak suočeni s novim generacijama koje vrše rezervisanje putem društvenih mreža. Želim reći, nalazimo se u toliko fleksibilnoj industriji, da svi moramo i ovaj put otvoriti naša čula, osluškivati apsolutno sve promene, i probati da pronađemo nešto što će na kraju doneti boljitak. Naš plan je da svakako budemo na usluzi našim gostima, i da tokom ovog perioda pružimo najbolji moguć „customer service“. Dugo godina su hotelijeri imali prekinut direktan kontakt sa svojim gostima upravo zbog raznih online kanala i raznih mogućnosti rezervisanja, a sada se nakon dugo godina ponovo omogućilo da budemo na direktnoj liniji s gostima, koliko god je uzrok tome ružan. Blue Kotor Bay kreće u drugu fazu gradnje, čime će se duplirati broj soba, biće tu i privatne vile, velika kongresna dvorana, razni sportski tereni, čime ćemo definitivno postati lider na ovom području. Ono što je trenutno u fokusu je Vrmac zdravstveni centar, čiji će glavni cilj biti promovisanje lifestyle medicine, balansiranog života, vlastite brige o sebi i prevencija modernih bolesti. Ne bojim se sledeće sezone, puno smo radili da bi bila uspešnija od ove, prodajne strategije su prilagodljive, cenovna politika razrađena do detalja, imamo kontakte koji su bazirani na poverenju, i verujem da ćemo bolje dane dočekati dosta iscrpljeni, što financijski što psihički, ali će nam zato ukus uspeha biti još slađi.